A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 275637 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 21 maart 2007, 23:12:27
kwam idd gisteren nog zo'n gele toureg voorbij fietsen hier in veenendaal met toeters en bellen

guest2539

• Gast
Reactie #111 Gepost op: 18 april 2007, 16:46:05
Weet iemand hoe het zit met HAP voertuigen en A1 inritten in Rotterdam-Rijnmond?

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:40:47
's avonds en 's nachts kunnen huisartsen onder prio1 (a1) ter plaatse komen.
Hoe zit het op werkdagen overdag? Wanneer de huisartsen gewoon aan het werk zijn, thuis of in de praktijk?
Kan er overdag een huisarts met spoed ter plaatse komen?

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:50:04
's avonds en 's nachts kunnen huisartsen onder prio1 (a1) ter plaatse komen.
Hoe zit het op werkdagen overdag? Wanneer de huisartsen gewoon aan het werk zijn, thuis of in de praktijk?
Kan er overdag een huisarts met spoed ter plaatse komen?

Theoretisch gezien zou het volgens mij kunnen ja, alleen gebeurd het niet veel in de praktijk. O.a. omdat de bezetting van een Ambu overdag veel beter is als in de avond- en nacht- uren.

Tevens zijn de meeste huisartsen overdag doordeweeks gewoon op de praktijk aan het werk.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:52:33
Theoretisch gezien zou het volgens mij kunnen ja, alleen gebeurd het niet veel in de praktijk. O.a. omdat de bezetting van een Ambu overdag veel beter is als in de avond- en nacht- uren.

Tevens zijn de meeste huisartsen overdag doordeweeks gewoon op de praktijk aan het werk.

Bedankt.
Een huisarts wil voor spoedgevallen overdag wel weg van praktijk... ik spreek uit ervaring. Hij komt dat wel met een eigen auto. Terwijl een auto van de huisartsen post stil staat....
(hij rijdt dan overigens niet met licht en geluid)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:57:47
Bedankt.
Een huisarts wil voor spoedgevallen overdag wel weg van praktijk... ik spreek uit ervaring. Hij komt dat wel met een eigen auto. Terwijl een auto van de huisartsen post stil staat....
(hij rijdt dan overigens niet met licht en geluid)

Tsjah, maar dan zou je bijna elke HA uit moeten rusten met een HAP auto, word een beetje duur kostenplaatje  :P enne... je hebt spoed en spoed he  ;)

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #116 Gepost op: 21 augustus 2008, 19:44:09
Het scheelt natuurlijk dat de huisarts meestal zijn patiënten in de buurt van zijn praktijk heeft wonen, terwijl de HAP een veel groter gebied bedient.
CN NRK

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 21 augustus 2008, 20:49:47
Het scheelt natuurlijk dat de huisarts meestal zijn patiënten in de buurt van zijn praktijk heeft wonen, terwijl de HAP een veel groter gebied bedient.
dat kan het ook nog wel eens zijn ja! Bedankt :)

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #118 Gepost op: 5 oktober 2008, 15:18:26
Een tijdje geleden kwam na een reanimatie de huisarts met spoed ter plaatse. Nou weet ik wel dat de huisarts ter plaatse komt om het overlijden vast te stellen (kan ook een andere reden zijn), maar waarom deze met spoed reed ontging me even. Iemand opheldering?

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 5 oktober 2008, 17:14:04
Een tijdje geleden kwam na een reanimatie de huisarts met spoed ter plaatse. Nou weet ik wel dat de huisarts ter plaatse komt om het overlijden vast te stellen (kan ook een andere reden zijn), maar waarom deze met spoed reed ontging me even. Iemand opheldering?

Voor een schouwing rijd een huisarts nooit met spoed.
Dus ik denk dat hier toch een andere melding geweest zal zijn en zij door de mka met spoed daar heen gestuurd zijn voor een mogelijke assistentie bij een reanimatie.
Bedenk wel dat de hap auto, alleen met toestemming van de mka met spoed rijd en alleen wanneer dit ook nodig zal zijn.
Dus zomaar met spoed (A1) rijden wordt echt niet gedaan.
Een andere verklaring kan ik hiervoor niet bedenken.