Even totaal iets anders!
hoe DENKEN jullie zelf over het rijden onder U1?
Zelf heb ik nooit gekozen voor deze chauffeurs baan om het rijden met U1. Als geneeskunde student met nog een bachelor van een andere studie op zak wilde ik vooral graag praktijk ervaring opdoen tijdens de visites. Ik ontken zeker niet dat ik het rijden van een U1 rit zie als de krenten in de pap voor een HAP chauffeur. We trainen erop, we worden doodgegooid met de theorie en als je dan een U1 mag rijden komt het helemaal op jou aan! Bij een visite heb je altijd de arts die uiteraard verantwoordelijk is en die bepaald wat er gedaan wordt. en bij de rit niet.
Ik kan dan ook altijd erg slecht tegen collegas die ik wel eens tegenkom en super onverschillig erbij zitten en quasi nonchelant roepen: achh dat rijden met blauw hoeft van mij allemaal niet zo. En die zich vervolgens alleen maar druk maken om welke shift van de nachtdienst ze mogen slapen.
Als chauffeur heb ik dan zoiets: LETS GO! even knallen!
Maar goed dat kan ook mijn leeftijd/ervaring/enthousiasme zijn, en dat verwacht ik ook niet perse van elke collega maar ik was gewoon benieuwd hoe jullie er allemaal over denken?
Ben ik te enthousiast of waren mijn collega's gewoon wat te stoffig?
Of je collega's onder het stof zitten... ga ik niet over discuseren.
Zelf rijd ik liever nooit met OGS al zou ik het hebben.
Ooit had ik het en had ik er soms totzelfs een hekel aan zowel bij het VZA als bij de KMar. Mensen buiten de HV denken dat het een stuk veiliger maakt maar in het rijdende verkeer absoluut niet. Bij file situatie's is OGS in mijn inziens wel degelijk werkbaar, echter zijn er tegenwoordig teveel auto's waarbij de mensen geen notie hebben van een ander naderend voertuig omdat deze zo goed is geisoleerd. In mijn tijd zag je dat al met de auto's uit het duurdere sigment. Daar hield je dan ook rekening mee, merc, BMW, Audi 100 of vergelijkbaar dan wist je al dat je er van uit mocht gaan dat ze je niet hoorden en zeker niet hadden gezien.
Sorry, maar voor mij is dit niet de mentaliteit die hoort bij een veilige rit met OGS...
FF mijn opleidings opper aanhalen "wie ben ik/jij om te oordelen hoe een ander goed functioneerd" daarmee bedoelde hij dat voor jou een andere drive is om op dat moment goed te functioneren dan voor mij. Persoonlijk sluit ik mij aan bij wat je zegt, maar dat wil niet zeggen dat een ander op een andere manier dezelfde resultaten haalt.
Moge wel duidelijk zijn dat ik dat bedoel zonder bijkomende slachoffers, of het gevaar daarop.