A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 274806 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #240 Gepost op: 13 juni 2013, 09:35:28
Waarom is het nodig om zo denigrerend te blijven doen over HAP-chauffeurs, dat er ruim 12 jaar geleden is begonnen met taxi-chauffeurs wil niet zeggen dat dit beroep sindsdien niet is geëvolueerd tot een volledige hulpverlenersfunctie.
De opleiding is echt niet kinderachtig en er wordt vaak genoeg met OGS gereden om ervaren te blijven.

Ruud

DF

• Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 13 juni 2013, 09:38:16
Als ik de jonge honden van de ambu soms zie rijden, denk ik bij mezelf, je moet nog een hoop leren.

Gast

• Gast
Reactie #242 Gepost op: 13 juni 2013, 12:35:52
Niemand kan in één keer een oude hond worden.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #243 Gepost op: 13 juni 2013, 12:39:32
Wijze woorden  ;)

Inderdaad moet iedereen het vak leren.

Maar het zal altijd zo blijven dat op de Ambu ze roddelen over de HAP CH, en de HAP CH zal roddelen over de Ambu.
Niemand doet het goed (volgens de ander).
Laat iedereen lekker in zijn waarde.....als iedereen zich voor 100% geeft (Met uitzondering van Bloed geven aan de bloedbank) dan gaat het echt wel goed komen,
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

sylvester1986

• Gast
Reactie #244 Gepost op: 13 juni 2013, 12:45:31
Citaat van: HIT link=msg=1173005 date=1371106946
Ongeveer 5% als je alleen de VZA taxi's al rekent. Verder zijn her en der in den lande taxi's ingericht voor dagelijks vervoer maar ook voor vervoer van MMT of artsen. O0
Zie: VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 13 juni 2013, 14:40:29
Citaat van: DF link=msg=1173015 date=1371109096
Als ik de jonge honden van de ambu soms zie rijden, denk ik bij mezelf, je moet nog een hoop leren.

Laten die dat nu nog steeds over die HAP chauffeurs denken.... ;) 998765
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 13 juni 2013, 14:41:33
Citaat van: Sylvester link=msg=1173054 date=1371120331
Zie: VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken

Proest!  taxis met blauwe lampen is toch echt iets wat verkeerde verwachtingen schept....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #247 Gepost op: 16 juni 2013, 14:04:00
Citaat van: HIT link=msg=1173005 date=1371106946
Ongeveer 5% als je alleen de VZA taxi's al rekent. Verder zijn her en der in den lande taxi's ingericht voor dagelijks vervoer maar ook voor vervoer van MMT of artsen. O0

Je doelt op die taxi's met lege lichtarmaturen en/of niet aangesloten signalering die ooit bij de VZA reden?!  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 16 juni 2013, 14:15:16
Citaat van: rooster link=msg=1082432 date=1348911064
Sprak deze week iemand die gaat over de U1 ritten van HAP. Gemiddeldt rijd een HAP-ACH 0,5 ritten per maand met OGS(noorden des lands). Lijkt mij gewoon levens gevaarlijk! ondanks wat scholings wat ze dan krijgen, kun je na mijn idee nooit goed spoed rijden.

De TAS van het een van de dorpen in mijn verzorgingsgebiedje krijgt gemiddeld één tot twee keer per maand een Prio 1, maar soms ook twee maanden niet en dan drie achter elkaar. Wil jij dan ook zeggen dat de chauffeur van die TAS niet meer spoed kan rijden omdat er gewoon in een dorpje met 6500 inwoners niet heel veel meldingen zijn?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #249 Gepost op: 16 juni 2013, 14:34:00
Ik vraag me eigenlijk wel eens af waarom een huisarts op zaterdag (buiten kantooruren) spoedritten heeft met A1, en op maandag middag om 13:00 er geen enkele huisarts een chauffeur is voor spoedritten en daar kennelijk dus geen behoefte, of noodzaak aan is (spoedritten).  Wat ik ook niet echt begrijp is waarom mensen bij noodgevallen het nummer van de huisarts gaan opzoeken en hem/haar bellen en niet gewoon 112 bellen. Maar dat zal wel aan mij liggen :)

Al denk ik wel dat in bepaalde gemeentes waar de aanrijtijd van de ambulances lang is de RAV eigenlijk eens met de plaatselijke huisartsen rond de tafel zou moeten gaan en overleggen hoe daar gezamenlijk iets aan gedaan kan worden. Bijvoorbeeld ook samen met de brandweer. Er zijn gemeentes in BZO waar de brandweer als first responder ingezet wordt door de MKA. Waarom zouden in dat soort gemeentes brandweer en huisartsen dat soort dingen niet samen oppakken? geef een huisarts een p2000 pieper. Zet een brandweer first responder op piket, met auto. Bij een melding haalt de brandweerman met de piketauto de huisarts op en dan kunnen ze samen op pad.  Gewoon maar een idee wat me te binnen schoot.