A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 274827 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 6 oktober 2012, 22:26:14
Ik krijg een beetje het idee dat vele ambulance chauffeurs en vpks denken dat alleen zij zich veilig met OGS door het verkeer kunnen manoeuvreren en dat ze het werk ("concurrentie") van de HAP niet echt waarderen. Zonde. Want wij zijn er niet om hun het werk af te nemen, maar om de patientenzorg in Nederland zo soepel mogelijk te laten verlopen. HAP en Ambulance zijn 2 aparte disciplines, maar om het systeem op elkaar aan te laten sluiten denk ik dat je er niet aan ontkomt dat er enige overlap is.
Ik hoop dat er een manier gevonden kan worden om de samenwerking tussen HAP en Ambu beter te maken. Ik denk dat beide disciplines hier bij gebaat zouden kunnen zijn.

MrKoekert

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #231 Gepost op: 9 juni 2013, 19:16:50
Hallo gezellige mensen van dit Forum,

Ik heb zelf 4jr lang met plezier mogen rijden bij de HAP, reed regio Hilversum (Blaricum) en in Brabant.
Nu moet ik zeggen dat we in Hilversum al voor een koortslip A1 mochten, en in Brabant voor bepaalde dingen zoals Hypo, koortsstuip en dergelijke.

Maar waarom rijd een HAP-auto met spoed? Okay op verzoek van de MKA snap ik het, maar de huisartsen rijden toch ook niet met spoed bij hun eigen praktijk.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #232 Gepost op: 9 juni 2013, 19:20:23
Citaat van: MrKoekert link=msg=1171837 date=1370798210

Ik heb zelf 4jr lang met plezier mogen rijden bij de HAP, reed regio Hilversum (Blaricum) en in Brabant.
Nu moet ik zeggen dat we in Hilversum al voor een koortslip A1 mochten, en in Brabant voor bepaalde dingen zoals Hypo, koortsstuip en dergelijke.

Maar waarom rijd een HAP-auto met spoed? Okay op verzoek van de MKA snap ik het, maar de huisartsen rijden toch ook niet met spoed bij hun eigen praktijk.
Dat kun je ook niet zien als ze geen OGS voertuig hebben.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #233 Gepost op: 9 juni 2013, 19:26:40
Hoi MrKoekert,

Allereerst welkom op het forum, wellicht even voorstellen zou wel netjes zijn.

maar om jouw vraag te beantwoorden heb ik eigenlijk een vraag aan jou, waarom een retorische vraag?
Je geeft aan dat je 4 jaar bij verschillende HAP's gewerkt hebt, dus dan weet je welke urgentie er kan zijn.
Ik lees in je bericht tussen de regels in dat je inmiddels niet meer als Chauffeur werkt......is dit nu een vorm van natrappen?
Want schijnbaar heb je de afgelopen 4 jaar geen behoefte gehad dit aan de kaak te stellen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #234 Gepost op: 9 juni 2013, 19:33:17
Citaat van: MrKoekert link=msg=1171837 date=1370798210

Zelf 4 jaar voor de HAP gereden zeg je, en nu vragen waarom ze überhaubt met spoed rijden..?

En voor een koortslip A1 mochten vind ik erg raar overkomen. Kan ik hieruit afleiden dat de urgentiebepaling voor een rit gewoon natte-vinger-werk was? Hoe moeten we dit interpreteren, verklaar je nader.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 9 juni 2013, 21:27:03

😳 Toen ik een klein jochie was, logeerde ik wel eens bij een oom en tante in Gelderland. Zij waren huisarts en moesten toch regelmatig met spoed ergens heen. Tegenwoordig kan dat met OGS maar toen hadden ze alleen een bordje "arts naar spoedgeval".

DF

• Forum gebruiker
Reactie #236 Gepost op: 13 juni 2013, 08:44:15
Altijd lachen als een beginnende ziekenwagen chauffeur mij terecht wijst dat de hap niet met spoed zou moeten rijden omdat we de ervaring niet hebben..."proest" Jongen, Ik reed al op een taxi toen je moeder je luier nog stond te verschonen. Met andere woorden: Ik word een beetje moe van die discussie van wel of geen spoed rijden voor de hap.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 13 juni 2013, 08:51:00
Het gaat niet om rij-evaring, maar om het ervaring met het rijden met OGS.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #238 Gepost op: 13 juni 2013, 08:59:04
Citaat van: DF link=msg=1172996 date=1371105855
Altijd lachen als een beginnende ziekenwagen chauffeur mij terecht wijst dat de hap niet met spoed zou moeten rijden omdat we de ervaring niet hebben..."proest" Jongen, Ik reed al op een taxi toen je moeder je luier nog stond te verschonen. Met andere woorden: Ik word een beetje moe van die discussie van wel of geen spoed rijden voor de hap.
Hoeveel taxi's rijden met blauw blauw? Toch echt een andere tak van sport.
Arts  www.alphalog.nl

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #239 Gepost op: 13 juni 2013, 09:02:26
Citaat van: Delta link=msg=1173003 date=1371106744
Hoeveel taxi's rijden met blauw blauw? Toch echt een andere tak van sport.

Ongeveer 5% als je alleen de VZA taxi's al rekent. Verder zijn her en der in den lande taxi's ingericht voor dagelijks vervoer maar ook voor vervoer van MMT of artsen. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.