tsja, zo ken ik er nog wel een paar...
"mijn ouders hebben ruim 70 jaar, zonder rookmelders in huis, nog nooit een brand gehad"
"mijn Opa is 95 geworden en rookte een pakje per dag"
"ik doe het al jaren zonder condooms, en heb nog steeds geen SOA"
duuuuhhhhhh
Precies dus wat Kees met knipoog zegt, maar je ziet dat ook in de reacties van enkelen hier...
De vraag van Kees is dan ook zeer legitiem..
Uiteraard is het in de ene situatie zinniger als in de andere, dat staat buiten kijf maar is ook iets wat gemakkelijk verwatert. Mijn vraag is dan, doen we dit ook zo t.a.v. het dragen van reddingvesten, oogbescherming enz.?
Welke risico's zijn vanuit professioneel oogpunt aanvaardbaar.
Kees
In principe moet je gewoon een RIE uitvoeren.. (owkee niet verplicht voor vrijwilligersorganisaties, maar wel handig..)
een vliegje in het oog van de schipper, tijdens een lastige manouvre in de branding in de nabijheid van de pier levert kan extra problemen opleveren..
Dus je moet goed kijken wel PBM is wel relevant en welke niet.. Het gevaar van dergelijke discussies is aan de andere kant is, dat medewerkers in eens geen reddingen kunnen uitvoeren om dat de PBM niet aanwezig is... (ik heb een boot, dus ik ga niet zwemmen...)
Of medewerkers krijgen de houding krijgen ik heb toch voldoende PBM aan, dus kan ik die risico's makkelijk nemen..