Handreiking Brandveiligheid Kampeerterreinen

Auteur Topic: Handreiking Brandveiligheid Kampeerterreinen  (gelezen 1836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Theo R

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
  • ...en maak er weer iets leuks van!
    • HVD Groningen
Gepost op: 4 maart 2008, 15:20:56
Begin vorig jaar is de Handreiking Brandveiligheid Kampeerterreinen door de NVBR uitgebracht. In dit stuk staan een paar aanbevelingen om lokaal voorschriften te kunnen verbinden aan kampeerterreinen, o.a. na intrekking van de Wet op de Openluchtrecreatie (en dus het verdwijnen van de kampeerexploitatievergunning).

Er wordt o.a. geadviseerd een extra lid toe te voegen in de brandbeveiligingsverordening en de voorschriften uit de handreiking op te nemen als bijlage bij de BBV. Op die manier worden de voorschriften direct werkend en hoeven deze niet in een gebruiks- of andersoortige vergunning opgenomen te worden.

Ik kan op basis van deze aanbeveling wel alle gemeentes in onze regio adviseren de BBV aan te passen, maar ik vraag me af welke gemeente in Nederland dit al gedaan heeft. Mijn ervaring met gemeenten is dat zij de model-BBV ergens in de vorige eeuw aangenomen hebben en dat deze sindsdien niet meer gewijzigd is en dat men vaak ook niet de intentie heeft deze te wijzigen. Behalve als er een nieuwe model-BBV vanuit de VNG komt. En die komt er niet (meer).

In concreto: Wie heeft de BBV aangepast op advies uit de handreiking? En als dit niet gebeurd is, hoe hebben jullie dan de voorschriften uit de handreiking in gemeentelijk beleid vastgelegd?

Alvast bedankt voor de reacties.