Kritiek op brigades en anonieme postings op dit forum "not done"?

Auteur Topic: Kritiek op brigades en anonieme postings op dit forum "not done"?  (gelezen 5636 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2008, 18:58:33
En Koen al reactie?


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2008, 20:47:16
Nee, geen reactie. En ik geloof het verder ook allemaal wel, zonde van de energie. Er zijn leukere en nuttigere dingen dan discussieren met mensen die absoluut anoniem willen blijven en als zombies komen, verdwijnen en weer terugkomen.

Wel vermoedens natuurlijk, met name dat het uit de hoek komt van mensen die beroepsmatig betrokken zijn bij de hulpverlening.
En zich dan soms wat amateuristisch gedragen.

Als je als beroeps professioneel bent, dan sta je voor je uitspraken.

Een beetje afstand houden door gebruik van een fantasienaam vind ik verder overigens prima. En als het aan de orde is dan laat je gewoon via een direct berichtje weten wie je bent en waar je zit.

Het schrijven op het forum moet wel de moeite waard blijven, de sfeer is helaas nu wat vergiftigd.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2008, 16:12:39
Dank je Shave..

Zodra de vuur aan de schenen komt en gevraagd word man en paard te noemen gaat de topic door de daisy op slot..  Dat vind ik vreemd in het kader van haar eerdere opmerkingen...

Het is vrij eenvoudig om te achterhalen, wie Daisy is, binnen een besloten club als een reddingsbrigade... Daar heb je geen moderators etc voor nodig.. tenzij mensen echte meervoudige persoonlijkheden hebben, en op het moment A.. A zeggen en hier op het forum precies het tegen over gestelde.. Misschien een profiler opzetten..   >:D
Het moet voor Koen en consorten toch vrij eenvoudig zijn, om 'Daisy" te achterhalen, en aan te vragen over hoe zij nu precies over bepaalde zaken denkt...

Anoniem iets roepen hier op een forum is dus uiterst gemakkelijk...  Je kwetsbaar op te stellen en zinvolle vragen te stellen is schijnbaar veel moeilijker..


CLB 018

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2008, 11:58:22
Zo, na een tijdje afwezig te zijn geweest, nu dan toch mijn inlognaam gevonden.
Na het lezen van dit draadje maar gelijk mijn naam aangepast.

Nu kan ik ook lekker mensen affikken. Heerlijk!
Ik hoop wel dat de anonieme personen die nu mijn berichten lezen mij dan net zo serieus nemen als ik hen.


Waar is de tijd gebleven dat mensen met open vizier achter hun standpunten stonden en niet bang waren voor reacties... Internet is een mooi medium maar erg bewerkelijk.

een toepasselijk verhaal:
Mijn werkgever kreeg een anonieme brief met uitlatingen van een bepaald persoon... deze bepaalde persoon wilde graag zijn/haar ongenoegen over de organisatie uitten. Het heeft hem/haar een heel vervelend bericht opgeleverd... ontslag. Dit na een vergelijk van uitlatingen in zijn/haar brief met de persoonlijke mailbox.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2008, 13:28:16
Tja, nog net niet anoniem genoeg dus. Treffend hoe je met dit bericht onderstreept hoe belangrijk het is de mogelijkheid van absolute anonimiteit te waarborgen zodat iemand zijn waarheid kan vertellen zonder angst voor represailles.

Die werkgever kiest er dus voor om in plaats van aandacht te hebben wat kennelijk onder zijn personeel leeft en dat te bestrijden de kortste weg in te slaan. In dienst bestaat een code (vrijuit spreken) die na instemming van je meerdere er voor zorgt dat je je ongezouten mening over iets mag geven zonder dat het gevolgen voor je heeft. Daar kun je als meerdere je voordeel mee doen, wie weet heb je ergens niet aan gedacht en komt dat zo naar voren.

Stel nu dat iemand van de kustwacht vindt dat hij een boekje open moet doen over de plannen van de kustwacht met de Randmeren, hij zal dat anoniem moeten doen.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2008, 21:57:32
Van slot gehaald

Palmpie
mod


CLB 018

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2008, 20:04:21
Tja, nog net niet anoniem genoeg dus. Treffend hoe je met dit bericht onderstreept hoe belangrijk het is de mogelijkheid van absolute anonimiteit te waarborgen zodat iemand zijn waarheid kan vertellen zonder angst voor represailles.

Die werkgever kiest er dus voor om in plaats van aandacht te hebben wat kennelijk onder zijn personeel leeft en dat te bestrijden de kortste weg in te slaan. In dienst bestaat een code (vrijuit spreken) die na instemming van je meerdere er voor zorgt dat je je ongezouten mening over iets mag geven zonder dat het gevolgen voor je heeft. Daar kun je als meerdere je voordeel mee doen, wie weet heb je ergens niet aan gedacht en komt dat zo naar voren.

Stel nu dat iemand van de kustwacht vindt dat hij een boekje open moet doen over de plannen van de kustwacht met de Randmeren, hij zal dat anoniem moeten doen.

Henk

Of juist het anonieme heeft tot ontslag geleid...
Wellicht was mijn bericht niet helemaal duidelijk met de cynische toon.

Hoewel ik niet bij defensie werkzaam ben, kan ik in alle openheid mijn mening geven. Ligt er uiteraard wel aan hoe je dat doet.
Zolang je dat alles met respect (begint een jeukwoord te worden) doet, is er niets aan het handje.
Overigens heb je vaak ook nog een OR waar je evt. je ongenoegen kan uiten.

Als ik het niet eens ben met besluiten van het bestuur van de brigade waar ik lid van ben, dan meld ik dat bijvoorbeeld niet op een forum. Ik meld het bij het betreffende bestuur, desnoods op de ledenvergadering. Het bestuur kan het er niet mee eens zijn wat ik zeg en kan mijn mening naast zich neerleggen. Pas als er meer leden tijdens de ledenvergadering achter mij zou staan, kan je het bestuur dwingen een bepaalde richting op te gaan.
Door anoniem op te treden zou ik als bestuurder zoiets hebben van: We don't deal with terrorists.

anoniem


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2008, 20:15:03
Als je mensen niet gewoon recht kan aanspreken, waar blijf je dan...

Anoniemiteit vind ik echt onbeschoft.. (Zware misstanden misschien uitgezonderd)..  Anoniem iets roepen op basis van halve waarheden, word ik echt ziek van..  Je dwingt andere partijen te verdedigen en je behandeld die partijen echt respectloos..

Als je iets niet weet, kan je toch ook gewoon vragen stellen..

Kritiek is prima, maar blijft respectvol. En stel dan eerst even de goede vragen, en wees voorzichtig met zware termen..
Je kan op meerdere manieren het zelfde bereiken..  

Je kan zeggen in het voorbeeld van RB Zandvoort, dat ze illegaal met OGS rijden, maar misschien kan je ook vragen, hoe een en andere zich verhoud met de volgende regelgeving   Je bereikt het zelfde doel, zonder mensen te kwetsen en je laat zien dat je er in hebt verdiept..


We don't deal with terrorists...  Van dat soort vrijwilligers moet je snel af..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2008, 09:55:13
Dan ga je uit van goede wil, de goedheid in de mens enzo.

Er bestaan nog goede mensen, dat is zo. Maar er bestaat ook nog een ander soort, juist die kom je vaak tegen in besturen van verenigingen. Die zijn bezig met een spel, dat gaat om ego, macht en aanzien.

Als jij tussen de bestuurder en die drie doelen komt word je vermalen, zeker als je verbaal niet getraind bent.

Ik ken mensen van een brigade die vlak bij de ligplaats van de boot wonen, wel schipper zijn maar niet in de alarmploeg mogen omdat de kans bestaat dat dan de boot al weg is als de bestuurders aankomen.

Reken maar dat dat al diverse malen aangekaart is, maar dat haalt niets uit.

Ik zelf ben bezig geweest met hulp van de commissie binnenwateren van de bond met moderniseren van de Randmeer Reddingsbrigades, veel van wat wij toen wilden is nu alsnog gerealiseerd. Zoals dat een reddingsboot niet buiten zijn gemeentelijk gebied mag (belachelijk!) en het realiseren van één Randmeer brigade.

De plannen vormden een bedreiging voor de invloed van de besturen dus moest ik uit de brigade na de presentatie van de plannen. (Dit is een coup, een staat binnen een staat, ik heb de brieven nog.)


Het lukte de KNRM pas een reddingsstation in Elburg te realiseren na te dreigen met publiciteit waarin duidelijk zou worden dat de brandweer de schuld had van het niet doorgaan van de vestiging van een station aldaar.

Vaak is veiligheid een onkostenpost, een veelvoud van de kosten van een ongeval. De reden dat er wat aan aan gedaan wordt is de negatieve publiciteit die met een incident gepaard gaat.

Ik ben vóór het bestaan van klokenluiders. Ze moeten een lintje krijgen.

Even een vraagje, zijn de voorstanders hier van het wegtrappen van klikkers soms zelf ook bestuurders, zelfs voorzitter ofzo?

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2008, 10:47:48
Wat wel een voordeel van anoniem reageren is dat ik mijn persoonlijke meningkan verkondigen en niet de mening van de organisatie waar ik lid van ben. Als ik me met mijn eigen naam hier neer zet, ben ik nog steeds onderdeel van een organisatie en kan mijn mening als die van de organiatie waar ik lid van ben worden gezien. Hierdoor sta ik niet onder mijn eigen naam genoemd.Wel probeer ik mijn mening te geven en geen organisatie aan te vallen (hooguit kritische vragen te stellen).

9910001
9910001