Engeland heeft kunstof kentekenplaten, die breken als je ze probeert te verwijderen/stelen.
Hierdoor zijn de kentekenplaten meteen onbruikbaar.
Op zich een goed systeem idd, maar je moest eens weten hoeveel engelse platen in nederland vals/ niet juist zijn.... dat engelse systeem werkt dus ook niet echt. Ik vrees dat elk systeem zo zijn nadeel heeft, en dus is de vraag of het kentekensysteem niet achterhaald is? Moeten we niet gewoon elke auto een vaste plaat geven met een europees "kenteken"nummer? Landcode-registratiecode (stel: 13-vw162ft waarbij 13 dan nederland is en de rest fabrikantcode en blabla). Beetje een combi tussen het franse kentekensysteem en de wel bekende barcode.
Dat beperkt voor de boef het soort kenteken dat hij kan stelen (de burger kan immers zo zien of het kenteken op de juiste auto zit (vw=volkswagen, OP=opel, MZ= mazda, MA = Maybach etc etc)
Daarnaast uiteraard een digitale (niet nederlandse) microchip die de fabrikant op diverse plaatsen plaatst. Alleen nog een goede (niet nederlandse) scanner om de boel met een snelheid van +20km/u bij inhalende surveillance
te scannen.
Lijkt me goedkoop, want elke fabrikant kan in 1 europees-systeem zijn product van een "kenteken" voorzien en het is niet meer nodig om voor elk land een kentekensysteem te ontwikkelen. En van gesloopte voertuigen kunnen de kentekens zo hergebruikt worden.
Dan ook graag scanners bij het tankstation zodat ik niet meer hoef te wachten op die ****** die zijn pincode verkeerd intoetst/ geen saldo heeft/ messen wil bestellen bij B*/ raceauto bij SH*** wil halen en weet ik veel nog meer. Want dat scheelt onwijs veel tijd (ook met werk!) en als we dan toch bezig zijn kan het RDW ook gelijk mijn kilometers meten voor de kilometer heffing en kunnen de dure camera's voor de traject controle ook weg. Als je binnen xx tijd thuis bent vanaf je werk, heb je te snel gereden en krijg je een boete
Lang leve de techniek, en weg met de privacy! Dat zijn de dilemma's, alles is tecnisch gezien mogelijk (ookal in 2008!) maar willen we dat wel??? En dus wordt het een politieke tussenvorm die niet waterdicht is en zullen we nog steeds bezwaarschriften moeten schrijven en ga zo maar door.
Whaha aldus moppersmurf!