www.online-p2000.nl/ 17:36:03 23-01-09 PRIO 1 : GOOIMEER ALMERE INZET REDDINGBRIGADE
Reddingsbrigade Almere Een bewoner in de torenflat bij Almere haven zag afgelopen vrijdag een zeilboot bijna op de dijk lopen en belde 112. JSH rukte uit en was om 17.50 net op tijd ter plaatse om te voorkomen dat de boot op de dijk geworpen werd en nam de zeilboot op sleep.
Om 18.10 liep de Cobra met de "Black Night" de haven van Almere binnen en liep daar de net uitgerukte RB Almere tegen het lijf, hoewel wij de brandweer Flevoland het sein einde aktie hadden gegeven.
www.online-p2000.nl/ 17:21:27 26-01-09 Pr 1 EILAND HUIZERHOEF HUIZEN RB3919 RB4619 Dienstverlening/reddingsbrigade
ivrm Bemanning Reddingsboot Blaricum-1 & Mayflower Huizen
17:21:27 26-01-09 Pr 1 EILAND HUIZERHOEF HUIZEN RB3919 RB4619 Dienstverlening/reddingsbrigade
ivrm Bemanning Reddingsboot De Gooier HuizenEen bewoner van kuststrook van Huizen belde maandag tegen de avond 112 omdat er al sinds de dag ervoor een boot in de havenkom lag van het Huizer Hoef, een eilandje op het Gooimeer, met de zeilen gehesen. Omdat rekening moest worden gehouden met een onwelwording nam de kustwacht het aanbod van de Seeker om uit te varen met beide handen aan.
Enkele minuten later om 17.25 meldde de Cobra van JSH zich ter plaatse. om 17. 40 meldde de Seeker zich ook in maar kreeg te horen dat het wederom om de "Black Night" ging die zijn zeilen aan het drogen was. Ook de Blaricum 1 die net uit de loods bij de post gereden werd kon binnen blijven.
De schipper van de "Black Night" is een zg "waterloper", hij woont op zijn schip en zorgt regelmatig voor meldingen.
Wat mijn punt is? Als je een groot gedeelte van het reddingswerk op een stuk van de Nederlandse Randmeren voor je rekening neemt en keer op keer eerder bent dan de "officiele" reddingsdiensten mag je wat mij betreft nu en dan van je laten horen,
waarbij ik aanteken dat ik de gewraakte posting meteen verwijderd heb nadat de mod er zijn twijfels over had,
Ik nooit over deze twee uitrukken (wetende hoe gevoelig dit ligt bij de reddingsbrigades) had bericht zonder jouw aanval,
Jij waarschijnlijk dit tempo aanhoudende niet snel de 100 postings zal halen.
Waarom ben je geen lid meer van de ARB eigenlijk, vertel eens wat over je zelf...
Henk