Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 270365 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #660 Gepost op: 5 februari 2016, 10:55:38
One of World’s Biggest Containerships Hard Aground on Elbe River – AIS REPLAY

One of the world’s biggest containerships is hard aground in Germany’s Elbe River leading to the port of Hamburg.

The vessel CSCL Indian Ocean ran aground Wednesday night at 21:20 UTC. Initial reports said the incident was caused by an apparent mechanical failure.

An attempt to refloat the ship at around noon local time was unsuccessful.

Germany’s Central Command for Maritime Emergencies (CCME) says it has been in touch with the ship owner and they are in the process of developing a salvage plan. A second attempt to refloat the ship is expected during the next high tide at 00:30 a.m. Friday.

An overflight of the area Thursday showed no signs of pollution. There were no injuries reported.

The Hong Kong-flagged ultra large container vessel (ULCV) CSCL Indian Ocean measures 399.6 meters long by 58.6 meters wide. The vessel belongs to China Shipping Container Lines, part of China Shipping Group. It is one of 5 CSCL ships with the capacity to carry a staggering 19,100 twenty foot containers.

The incident has caused minor impacts to ship traffic on the Elbe River.

An update from the CCME said crews will begin removing some fuel from grounded the ship. The tugs Dolphin and Boxer will remain on scene overnight. The pollution control vessel Neuwerk is also on site.  

Below is an AIS replay of the grounding:




bron :gcapt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #661 Gepost op: 6 februari 2016, 00:46:13
Smit Salvage sleept Modern Express haven Bilbao binnen

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... nnen.dhtml

zie voor uitvoerig verhaal en vele foto's : gCaptain Modern Express


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #662 Gepost op: 12 februari 2016, 21:43:21


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #663 Gepost op: 13 februari 2016, 01:34:11
! No longer available
Developed by Aker Arctic, the icebreaking rescue vessel Baltika is the first ship ever built with an asymmetric hull that allows her to break ice not only ahead and astern, but also sideways. In this way, the relatively small oblique icebreaker is capable of opening a wide channel in ice.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #664 Gepost op: 24 februari 2016, 10:17:00
PHOTOS: Canadian Fishing Vessel Saved Off Greenland



Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #665 Gepost op: 14 maart 2016, 10:20:45


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #666 Gepost op: 15 maart 2016, 10:36:01
Citaat van: Doruz link=msg=1412777 date=1457947245
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/twee-verdachten-aangehouden-in-onderzoek-naar-cokeboot-1.5814852

‘Meer politie op zee nodig tegen drugsmokkel’

Drugssmokkel Zeeuwse burgemeesters maken zich zorgen over de smokkel van drugs via zee. Ze willen meer politie op het water.

 
De opsporing van criminelen op de Zeeuwse wateren schiet tekort. Door het gebrek aan controle wordt het drugssmokkelaars te makkelijk gemaakt cocaïne via Zeeland het land binnen te krijgen. Dat zeggen de burgemeesters van zes Zeeuwse gemeenten. Om de drugssmokkel effectief aan te pakken is volgens hen vooral meer politie op het water nodig.

De Zeeuwse havens zijn aantrekkelijk voor drugscriminelen. Er zetten veel grote containerschepen uit Zuid-Amerika koers richting de havens van Vlissingen en Terneuzen. Omdat het water in de provincie zo uitgestrekt is, laten drugskartels kleine motorbootjes de drugs oppikken. Alleen al dit jaar is er in Zeeland voor minstens 75 miljoen euro aan drugs gevonden. Om de problemen aan te pakken is er sinds half februari een speciale officier van justitie aangesteld, die zich bezig moet houden met de aanpak van ondermijnende criminaliteit in de Zeeuwse havens.

Zo’n speciale officier van justitie is niet genoeg, zo stellen de burgemeesters van Vlissingen, Goes, Middelburg, Terneuzen, Borsele en Noord-Beveland tegenover NRC. Om de drugssmokkel echt aan te pakken is meer capaciteit in de opsporing nodig. Sinds de reorganisatie bij de Nationale Politie is er in Zeeland nauwelijks nog politie te water actief, zegt burgemeester René Verhulst van Goes. „Er is gewoon nauwelijks toezicht op het water. Daardoor kunnen criminelen heel eenvoudig met kleine bootjes drugs oppikken, zonder dat iemand dat door heeft.”

Zijn collega Jan Lonink van Terneuzen: „Landelijk wordt het probleem van drugscriminaliteit in Zeeland veel te weinig onderkend.”

https://www.nrc.nl/next/2016/03/15/meer-politie-op-zee-nodig-1600911


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #667 Gepost op: 24 maart 2016, 12:44:01
Tsja, daar hebben ze zeker een punt...

Met regelmaat worden er pakketjes drugs gevonden, aangespoeld op strand, of drijvend aan een boei.
Vervolgens staan alle opsporingseenheden naast elkaar om de stranden af te zoeken, en vraag ik mij af hoeveel er weer achter de rug de Westerschelde op stoomt....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #668 Gepost op: 25 maart 2016, 12:51:48
Westerschelde met veel scheepvaart naar Antwerpen, Terneuzen en Vlissingen. Nog twee politieposten over, Vlissingen en Hansweert.
Te water in Nederland nog wel de nodige vaartuigen zoals Kustwacht,Marine,Douane,Politie,RWS, Betonning, Loodswezen etc. maar veel versnipperd en veel ervaring,kennis en kunde etc. verdwenen.

N.B. Taken
 
Dienst Waterpolitie

De Dienst Waterpolitie is verantwoordelijk voor de opsporing, het toezicht en de handhaving op de hoofdtransport-assen, hoofdvaarwegen en grote wateroppervlakten in Nederland.

Op deze wateren houdt de Waterpolitie toezicht op zowel de beroeps- als de recreatievaart. Ook de politiezorg op de Noordzee, buiten de kustlijn (in territoriale wateren), valt onder de verantwoordelijkheid van de Waterpolitie.

De dienst is er voor de eerste opvang bij incidenten in de beroeps- en recreatievaart en ziet toe op een juiste naleving van de regels.

In dit kader worden schepen gecontroleerd op lading, diploma’s, veiligheid, vaarregels en vaar- en rusttijden. Voor de controles op het vervoer van gevaarlijke stoffen- en afvalstoffen heeft de dienst de nodige specialistische kennis en expertise in huis.

De Waterpolitie handelt ernstige scheepvaartongevallen af en doet onderzoek naar de toedracht. Daarnaast worden opsporingsonderzoeken verricht naar zaken als ladingdiefstal in de beroepsvaart: de zogenaamde branchegerelateerde onderzoeken.

Op de overige wateren in Nederland, zoals recreatieplassen, is de regionale politie verantwoordelijk voor het toezicht op de recreatievaart. Incidenteel kan de Waterpolitie hier op verzoek van de regionale politie ondersteuning bieden.

De Waterpolitie werkt samen met de Zeehavenpolitie en de Inspectie Verkeer en Waterstaat, en in Europees verband met collega waterpolitiediensten in het samenwerkingsverband Aquapol.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #669 Gepost op: 26 maart 2016, 12:08:16
Citaat van: Doruz link=msg=1413014 date=1458034561

Drugssmokkel Zeeuwse burgemeesters maken zich zorgen over de smokkel van drugs via zee. Ze willen meer politie op het water.

Je moet in dit geval wel de opmaak van NRC overnemen. Zoals jij het neerzet is het net of de drugssmokkel door de Zeeuwse burgemeesters wordt gedaan ;-)