Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 273945 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #740 Gepost op: 3 oktober 2016, 09:30:34
Citaat van: T4tinus link=msg=1450418 date=1475415582
Mooie beelden Thor, bedankt.

Mooi om het verschil te zien in de effectiviteit van de brandblusmonitoren. De eerste sleepboten doen weinig met 2 a 3 keer de sleepbootlengte aan worpafstand. Terwijl de laatste sleepboot twee monitoren heeft met elk 5 keer de sleepbootlengte, dwars op de wind. Ziet eruit als een paar kub per minuut per monitor, maar dan gebeurt er ook wat.

De pompcapaciteit volume/druk ,de interne weerstand van het pijpsysteem, het type, output monitor en hoogte, de locatie van de monitoren bepalen de worplengte.

Sleepboten die in de buurt van terminals opereren hebben meestal een pompcapaciteit van 2400 m3/uur bij 16 Bar, 2x 1200 m3/uur pompen aangedreven middels een pto op de hoofdmotor twee monitoren 1200 m3 voor water en water/schuim mengsels en soms een derde monitor 600 m3 voor water/schuim mengsels en apart een systeem voor de zelfbescherming.
De gehele bediening vanaf het brugconsole door de kapitein, stuurman, dus alle kleppen in de druksysteem, tussenmengers, monitoren, elevatie, richting en gebonden of sproeistraal etc. De machinist in de machinekamer voor het openen van de buitenboordafsluiters  en controle op eventuele lekkages.
Middels de grote monitoren worden de aanliggende tanks zoveel mogelijk gekoeld en als de tijd rijp is volgt een eerste schuimaanval op de brandende tank(s), inhoud schuimtanks meestal voldoende voor minstens twee schuimaanvallen.
Trachten zoveel mogelijk het overlopen van de brandende tanks te voorkomen want (brandende) vloeistof op het water kan de nodige problemen gaan opleveren voor de blusboten.

De grotere schepen die opereren bij offshore installaties hebben vaak een pompcapaciteit van 7200 m3/uur bij 16 Bar of  hoger. Afhankelijk van de hoogte en de wind kan de worplengte oplopen tot 200 meter


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #741 Gepost op: 5 oktober 2016, 12:40:52
Al je de diverse alarmeringen her en der zo ziet zijn er in de afgelopen tijd  de nodige (kite) surfers in de problemen geraakt, zowel aan de Noordzeekust als op het IJsselmeer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #742 Gepost op: 5 oktober 2016, 14:56:15
LIFEBOAT MAY HAVE TO BE SCRAPPED AFTER SALVAGE

On Oct 3 the salvage of the "Ęgir" by the Agder Marine from Mandal was due to start with the expectation of the boat being scrapped. The helmsman Thor Hugo Johansen had to jump into the water along with his crew on Sep 29 after the lifeboat was hit by a surge and went around twice outside Farsund. All windows in the wheelhouse were smashed, a fire extinguisher was activated and made the crew thinking the boat was burning, and the mast broke off. Currently the boat was still resting on the rocks at Lista. The insurance company will have to assess whether the boat to be saved or not. After the grounding it has being emptied of 4200 liters diesel fuel, and over the next few days it should be pulled ashore. The "Emmy Dyvi" has been moved to the Farsunds area to cover the regions both of Farsund and Egersund. Over the next few days a replacement boat will be sent. Redningsselskapet via mobile asked people to help with money. (Source: Vesseltracker; Photo: A.E. Andersen)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #743 Gepost op: 7 oktober 2016, 10:00:51
London Ship Pilot Killed in Boarding Accident
http://gcaptain.com/london-ship-pilot-killed-in-boarding-accident/

In de UK werken loodsen tot een leeftijd van 70 jaar (of zelfs hoger).
Noorwegen o.a. kent de schepnetten aan boord van loodsvaartuigen om te water gevallen loodsen trachten te kunnen oppikken
.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #744 Gepost op: 8 oktober 2016, 09:58:34
Transocean Winner Loaded Onto Heavy Lift Ship in Scotland

The stricken semi sub drilling rig Transocean Winner has been loaded onto a semi-submersible heavy lift ship nearly two months after the rig ran aground on the Isle of Lewis in Scotland. Na een berging vanaf de kust van Lewis

http://gcaptain.com/transocean-winner-loaded-onto-heavy-lift-ship-in-scotland/


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #745 Gepost op: 8 oktober 2016, 10:06:29
WATCH: Hurricane Hunters Fly Into Eye of Hurricane Matthew

http://gcaptain.com/watch-hurricane-hunters-fly-eye-hurricane-matthew

De Nederlandse defensie had ook een tijd Orions voor de opsporing van o.a. onderzeeboten, waarschijnlijk is deze Orion van die Hurricane Hunters op sommige punten wel wat versterkt/aangepast.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #746 Gepost op: 9 oktober 2016, 10:41:45
Citaat van: Thor link=msg=1451146 date=1475827251
London Ship Pilot Killed in Boarding Accident
http://gcaptain.com/london-ship-pilot-killed-in-boarding-accident/

In de UK werken loodsen tot een leeftijd van 70 jaar (of zelfs hoger).
Noorwegen o.a. kent de schepnetten aan boord van loodsvaartuigen om te water gevallen loodsen trachten te kunnen oppikken
.

On The Danger Of Becoming A Marine Pilot

http://gcaptain.com/danger-becoming-marine-pilot

Keuringen lmax leeftijden oefeningen en deugdelijke loodsladders


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #747 Gepost op: 9 oktober 2016, 13:45:40
Citaat van: Thor link=msg=1451506 date=1476002505
On The Danger Of Becoming A Marine Pilot

http://gcaptain.com/danger-becoming-marine-pilot

Keuringen lmax leeftijden oefeningen en deugdelijke loodsladders
De enige overeenkomst is dat het om ongevallen met loodsen gaat. Voor de rest zijn de voorbeelden volstrekt anders in tijd en omstandigheden. En bij incidenten van 10 jaar geleden is het toch wel interessant om te weten wat er sindsdien veranderd is.

Ik denk dat gCaptain beter onderzoek kan doen naar wat er fout is gegaan op de Thames.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #748 Gepost op: 10 oktober 2016, 10:04:54
30 Rescued After Sailboat Capsizes in San Francisco Bay

http://gcaptain.com/30-rescued-after-sailboat-capsizes-in-san-francisco-bay/


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #749 Gepost op: 10 oktober 2016, 18:05:36
Citaat van: Thor link=msg=1451665 date=1476086694
30 Rescued After Sailboat Capsizes in San Francisco Bay

http://gcaptain.com/30-rescued-after-sailboat-capsizes-in-san-francisco-bay/

Een 34 voets bootje met 30 man aan boord :o? Geen wonder dat ze moesten zwemmen...