GRIP 2 Huizen op instorten - Krommenie 31-01-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Huizen op instorten - Krommenie 31-01-2008  (gelezen 10671 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #30 Gepost op: 31 januari 2008, 22:25:27
In het late RTL nieuws ook aandacht voor Krommenie. Over enkele ogenblikken schijnt er een persconferentie te starten, aldus de razende reporter ter plaatse die ik net aan de telefoon had :)


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #31 Gepost op: 31 januari 2008, 22:34:30
En ook het NHD is wakker:
Citaat
krommenie -  In de Wilhelminastraat in Krommenie zijn vanavond zeven woningen ontruimd omdat instortingsgevaar dreigt. De huizen staan aan de rand van een gasfabriekterrein dat momenteel gesaneerd wordt.


Bewoners waren al met de aannemer, de verzekeraar en de gemeente in gesprek om tot een oplossing te komen. De snelle actie van gisteren komt volgens de bewoners omdat deze krant vorige week schreef over de slechte toestand van de huizen.

Volgens wethouder Robert Linnekamp van Zaanstad kwam de ernst van de situatie aan het licht toen een technisch bureau deze week onderzocht hoe de fundering van de huizenrij hersteld kan worden. De technici zeiden vanmiddag dat de woningen niet veilig zijn en daar heeft Zaanstad op gereageerd met een ontruiming.

De getroffen bewoners zijn vanavond allemaal naar familie gegaan. Wethouder Piet Keijzer van Zaanstad wil volgende week knopen doorhakken over wat er nu te gebeuren staat. Hij streeft ernaar de woningen te herstellen.

Bron: NHD.nl


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #32 Gepost op: 31 januari 2008, 22:50:21
Wat een ophef zeg  :) en wat een verhalen....

"De huizen staan "op instorten" vanwege de storm etc." bla bla wat een onzin zeg...

Uit een onderzoek wat is gedaan, waar vanmiddag een rapport van is verschenen, en daar kwam
uit dat het toch wel wat onveilig was om er nog lang te wonen.
Dat dit dan gelijk met veel poe-ha in de avond nog ontruimd gaat worden....snapte niemand.
De huizen staan al heel lange tijd op de manier zoals ze nu staan, en nu kan het in eens kwaad....
hadden ze net zo goed morgen overdag kunnen doen, hadden ze ook de tijd om iedereen in te lichten.

Want daarom was vooral de GRIP situatie afgekondigd.
De bewoners waren niet op de hoogte van de komst van de HV diensten voor de ontruiming, dus die konden nogal
heftig reageren. Wat gelukkig niet het geval was.

Het jammerre hiervan was wel dat er toch heel wat fotograafjes liepen die het even op het "hulpverleningsforum" hadden
gelezen, wat resulteerde in een straat vol rondhollende "mafketels" zonder dat de bewoners nog van iets wisten....  ::)

Kom er overigens net vandaan, stond er al een poosje voordat de hulpdiensten er waren, alles verliep vanaf het begin (toen de diensten arriveerde) tot het eind erg rustig.
De bewoners zijn eerst opgevangen in buurthuis de pelikaan, om nadere informatie te horen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 31 januari 2008, 23:19:20
Wat een ophef zeg  :) en wat een verhalen....
(...)

Het jammerre hiervan was wel dat er toch heel wat fotograafjes liepen die het even op het "hulpverleningsforum" hadden
gelezen, wat resulteerde in een straat vol rondhollende "mafketels" zonder dat de bewoners nog van iets wisten....  ::)

Kom er overigens net vandaan, stond er al een poosje voordat de hulpdiensten er waren, alles verliep vanaf het begin (toen de diensten arriveerde) tot het eind erg rustig.
De bewoners zijn eerst opgevangen in buurthuis de pelikaan, om nadere informatie te horen.

 ::) ::) :D

Ik vraag me af wat jij gezegd had als de diensten al op de hoogte waren geweest, ze gewacht hadden en dat de huizen vannacht ingestort waren...  ::) ::) Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan de wal en weten ze het altijd beter dan de verantwoordelijke personen die een beslissing moeten nemen en verantwoordelijk zijn...  ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #34 Gepost op: 31 januari 2008, 23:21:50
::) ::) :D

Ik vraag me af wat jij gezegd had als de diensten al op de hoogte waren geweest, ze gewacht hadden en dat de huizen vannacht ingestort waren...  ::) ::) Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan de wal en weten ze het altijd beter dan de verantwoordelijke personen die een beslissing moeten nemen en verantwoordelijk zijn...  ;)

Zoals in de tekst te lezen is ben ik echt niet de enige die zo dacht en nog steeds denkt.
Ik neem aan dat jij dus staat te juichen als ze jou 's avond om 21uur uit je woning komen halen, terwijl je huis
al 1,5 jaar zo scheef staat?

Dat ene nachtje kan er ook nog wel bij hoor  ::) En als het echt zo gevaarlijk was, ga je toch niet eerst 3 uur lang overleggen?  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 31 januari 2008, 23:31:38
Zoals in de tekst te lezen is ben ik echt niet de enige die zo dacht en nog steeds denkt.
Ik neem aan dat jij dus staat te juichen als ze jou 's avond om 21uur uit je woning komen halen, terwijl je huis
al 1,5 jaar zo scheef staat?

Dat ene nachtje kan er ook nog wel bij hoor  ::)

Ik kan wel merken dat je geen ervaring/kennis hebt van bestuurlijke processen en welke verantwoordelijkheid je draagt als bestuurder... Als je als bestuurder een rapport krijgt (dus kennis hebt!) dat iets elk moment kan instorten dan ga je de boel ontruimen al is het 4.00 uur in de morgen.

Ik zou niet blij zijn dat ze NU pas dit te weten komen... Ik zou er geen probleem mee hebben dat ik weg moet. Als de deskundigen het zo gevaarlijk vinden wie ben ik dan om dat te betwisten... Als je wat ouder bent dan denk je niet meer dat je alles weet/kennis van hebt maar kom je erachter dat er meer is dat je niet weet.....  ;)
Ik zou erg kwaad zijn als ze dit pas morgenochtend zouden komen vertellen terwijl ze het al een tijd wisten en ik nog een nacht met mijn kinderen in een onveilig huis heb doorgebracht.... :-X


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #36 Gepost op: 31 januari 2008, 23:41:10
::) ::) :D

Ik vraag me af wat jij gezegd had als de diensten al op de hoogte waren geweest, ze gewacht hadden en dat de huizen vannacht ingestort waren...  ::) ::) Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan de wal en weten ze het altijd beter dan de verantwoordelijke personen die een beslissing moeten nemen en verantwoordelijk zijn...  ;)

Natuurlijk heb je gelijk alleen wat dat met het citaat te maken heeft snap ik niet.
En verder zijn we allemaal stuurman aan de wal want de verantwoordelijken hebben
geen tijd om berichtjes te krassen in dit forum ;) ;) ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2008, 23:42:40
Natuurlijk heb je gelijk alleen wat dat met het citaat te maken heeft snap ik niet.
En verder zijn we allemaal stuurman aan de wal want de verantwoordelijken hebben
geen tijd om berichtjes te krassen in dit forum ;) ;) ;)

Sommigen zijn er wel eens beroepshalve met bezig geweest in het verleden...  ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2008, 23:51:45
Sommigen zijn er wel eens beroepshalve met bezig geweest in het verleden...  ;)

Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst ;) ;) ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #39 Gepost op: 1 februari 2008, 00:04:13
Okay, mea culpa...

Het enige wat ik kan zeggen is dit en daarmee basta:

Please, don't shoot the messenger!

Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het rondstruinen van beroepsmatige ramptoeristen die iets oppikken op een forum. Mijn informatiebron zat waarschijnlijk net zo zeer in de beginfase van de informatiestroom als de rest van nieuwsgierig Nederland. En mijn controle gaat nu eenmaal ook niet verder.