Wel of geen spoed

Auteur Topic: Wel of geen spoed  (gelezen 9552 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kamphuis

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2008, 22:43:43
Ik vraag mij af of een bezoek aan de huisarts niet voldoende was geweest. Afgezien van de behandeling van andere letsels.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2008, 15:47:30
Is ook afhankelijk van de snelheid die de man had tijdens de val: in een sprintje met 50 km/h op je hoofd landen is een andere situatie dan wanneer hij stil staat bij de start en z'n evenwicht verliest. Situatie 1 is zeker een ambu-inzet waardig.
Geloof niet alles wat je denkt.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2008, 21:05:12
Precies, en 't is nog altijd de centralist die bepaald of er moet spoed gereden wordt of niet, dat is niet aan de ehbo'er om dat te bepalen.
De centralist geeft inderdaad een urgentiecode. Maar, de verpleegkundige mag, op basis van de info die hij krijgt, zelf besluiten om met A1 te gaan rijden. Dit wordt doorgegeven aan de MKA en deze maakt hiervan een aantekening in de ritopdracht zonder morren!


Kanarie

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2008, 21:13:33
Ik lees mijn eigen reactie nog eens terug en ik bedenk me nu dat er "spoed" is in de ambulance-wereld alsin A1 of acuut levensbedreigend... en "spoed" in de rest van de medische wereld, zoals een spoedgeval dat zelf naar de HAP komt, maar daar wel met voorrang geholpen wordt, of een spoed-labaanvraag die dezelfde dag nog geprikt moet worden. In dit geval zat ik denk ik met mijn hoofd ergens anders, daar het duidelijk om ambulances ging.