Brandweerman aangereden bij grote brand - Kerkwerve (Zeeland) 2-2-2008

Auteur Topic: Brandweerman aangereden bij grote brand - Kerkwerve (Zeeland) 2-2-2008  (gelezen 16653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2008, 19:05:26
Tijd voor een nieuw gereedschap op de wagen??  :-X :-X

http://jon44w.com/images/bazpics/copforumpics/stinger4.jpg


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2008, 12:50:20
In het verkeer mag je niet, omdat je emotioneel bent, je niet meer aan de verkeersregels houden!!

Om eerlijk te zijn vind ik het onzin dat hij zo snel alweer op vrije voeten is. Emotie of niet, het had veel erger af kunnen lopen. Als je deelneemt aan het verkeer moet je je op het verkeer richten.
*leegheid*


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2008, 17:35:09
wij hebben ook regelmatig dat we het verkeer staan te regelen bij wegdek reiniging o.i.d. je moet wel weten waar je mee bezig bent. en altijd zorgen dat je het met 2en doen die er ook sirieus mee bezig zijn. want bestuurders van auto's zijn tegenwoordig veel drukker met andere dingen dan auto rijden. laatst was ik ook bezig met verkeer regelen en toen ging het verkeer van 2 naar 1 baans(na een rotonde) maar was een persoon die dit niet begreep en ongeveer op mijn tenen stopte. en toen werd die ook nog kwaad op mij. dus toen heb ik hem even vertelt waar die mee bezig was en hebben de collega's van de politie deze persoon ook nog even duidelijk toegesproken en een waarschuwing geven. maar dan wordt je wel scherp van.

nu las ik dat de man die de brandweerman had aangereden de zoon was van de eigenaar van de schuur waar barnd is. het is natuurlijk niet goed wat er gebeurd is natuurlijk, maar er komen een hoop emoties vrij en daar moet je ook een beetje aan denken.

Wij hebben met de blusgroep een avondje les gehad van de wijkagent, daar hebben we het o.a. ook over wegafzetting gehad. Eén van de dingen die we hebben geleerd is dat je nooit midden op de weg moet gaan staan. Zorg dat je goed zichtbaar bent, maar ga op 1/3 van het wegdek staan zodat je altijd de berm in kan stappen (springen).
In principe is het wel een taak voor de politie, maar deze hebben nooit gelijk 2 voertuigen ter plaatse, als alle diensten tegelijk worden gealarmeerd. En dan kan je beter zelf vast beginnen met afzetten / begeleiden dan af te staan wachten op de politie.
Sowieso is het een tip om zo af en toe andere diensten (verkeersdienst (TOD/VOA), recherche, ambulance, Pro-rail enz enz) uit te nodigen voor een avondje; het kweekt wederzijds begrip. Maar goed, dat is off topic....   ;)
Met vriendelijke groet, Arlé  


ehbo´er quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Citaat
In het verkeer mag je niet, omdat je emotioneel bent, je niet meer aan de verkeersregels houden!!

Om eerlijk te zijn vind ik het onzin dat hij zo snel alweer op vrije voeten is. Emotie of niet, het had veel erger af kunnen lopen. Als je deelneemt aan het verkeer moet je je op het verkeer richten

Met jou kan ik praten! Het verkeer is geen spel, je hebt je er maar op te richten!

Groeten Quinten


stropke

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 september 2008, 15:37:06
Tijd voor een nieuw gereedschap op de wagen??  :-X :-X



Wel een heel efficiënte wegafzetting.. ;D ;D


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 september 2008, 16:11:22
In het verkeer mag je niet, omdat je emotioneel bent, je niet meer aan de verkeersregels houden!!

Om eerlijk te zijn vind ik het onzin dat hij zo snel alweer op vrije voeten is. Emotie of niet, het had veel erger af kunnen lopen. Als je deelneemt aan het verkeer moet je je op het verkeer richten.

Juist!!

Als je emotie het overwint van je gezonde verstand, word je auto een wapen en ga je het ook als zodanig gebruiken  >:( :-X

Beterschap voor de Brandweerman  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 4 september 2008, 18:27:31
Dames en heren, zou een ieder, even in de gaten willen houden wat de datum is van de laatste post en alleen een antwoord willen posten als dit antwoord toedraagt aan het topic. Dan houden we het een beetje overzichtelijk.

Moderator

Jerommeke88
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #17 Gepost op: 4 september 2008, 18:40:02
Begrijp ik dus goed dat de voorgangers eigenlijk geen reactie mochten plaatsen dus..?  :o
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2009, 12:45:34
http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duiveland/5348796/Taakstraf-en-rijontzegging-geeist-voor-aanrijden-brandweerman.ece

Taakstraf en rijontzegging geëist voor aanrijden brandweerman
donderdag 06 augustus 2009 | 11:31

MIDDELBURG - Een 27-jarige man uit Zonnemaire moest vandaag voor de rechtbank verschijnen omdat hij op 2 februari 2008 een brandweerman had aangereden.

De schuur van de man stond op dat moment in brand, en in de veehandelaar probeerde om de plaats des onheils te bereiken. Brandweer en politie hadden het terrein afgezet, maar daar trok hij zich niets van aan. Net zo min als van een stopteken dat een agent hem gaf.

Tegen de veehandelaar werd voor het veroorzaken van het ongeval 120 uur taakstraf en een rijontzegging van 12 maanden geëist, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Daar kwam nog 100 euro boete bij voor het negeren van het stopteken.

"Als dit doorgaat, dan wordt het mijn faillisement", aldus de verdachte in een eerste reactie.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2009, 13:11:44
Als dit toedraagt aan zijn faillisement dan had meneer zich niet gedragen als een God in het verkeer.
Hij heeft met zijn dollemansrit het leven van de hulpverleners op het spel gezet en lichamelijk (en ik verwacht geestelijk letsel) toegebracht aan een brandweerman die er voor de veiligheid van zijn collega's, maar ook van de automobilisten staat.

Dat de man slechts een taakstraf van 120 uur krijgt, mag hij als een geschenk ervaren, want 120 uur is NIETS voor zo'n zwaar vergrijp.
Een rijontzegging van 12 maanden, waarvan 6 voorwaardelijk... dat is gewoon kattenpis (excuses voor grove taal) aangezien hij blijkbaar niet het inzicht en de controle heeft om een voertuig te besturen.

Die boete van 100 euro, ik heb meer betaald voor wildplassen !! Kom op zeg !!

Nee, het faillisement valt niet te wijten aan de eis !
Zijn faillisement is zijn eigen schuld, zijn eigen schuld dat hij zijn naam ter grabbel gooit.
Ik zal als ondernemer nooit met zo'n persoon zaken doen.

Als hij echt correct had willen reageren, had hij immer zijn steun aan de brandweerman betuigt en zijn oprechte excuses aangeboden.
Nee, meneer is egoïstisch en denkt alleen maar aan zijn eigen pakkie aan.