Waar burnshield/water-jel te kopen?

Auteur Topic: Waar burnshield/water-jel te kopen?  (gelezen 9179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Gepost op: 2 februari 2008, 20:08:58
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar de wat grotere maten van water-jel (het liefst) of burn-shield (is ook goed) kompressen tegen een beetje normale prijs..
Ik heb het ook al gevraagd bij de apotheek maar daar kwamen weer teveel kosten bij... Iemand een goed adresje/webwinkel waar ze die hebben, waar je goede ervaringen mee hebt en het liefst ook nog tegen een beetje normale prijs..

Alvast bedankt!

CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

neb

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2008, 01:51:14
Beste Jim, even zoeken op internet,

dat je tegen de prijs aanhikt kan ik begrijpen, maar als je het nodig hebt en, zeker de maten die jij zoekt wie heeft het dan nog over geld.

Mijn baas wil ze ook niet betalen, maar ik denk dat ik ze zelf maar aanschaf en op het moment dat hij er een nodig heeft eerst hem het 10 voudige laat betalen voor ik een behandeling start.

grootnisse.

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2008, 13:51:28
Je hebt gelijk. Wat voor een maten zou ik moeten aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan water-jel, maatje 10x40cm omdat je hier een arm grotendeels kunt bedekken en een face-mask 30x40cm geloof ik, omdat je die op het gezicht kunt gebruiken, maar ook op een andere plek van het lichaam mocht dit nodig zijn (rug/buik).

Ik wou eigenlijk eerst een water-jel burn-kit (dat is de naam van de kit)  aanschaffen, maar die schijnt niet meer te leveren te zijn... :(

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2008, 15:41:57
neem even contact met rescue3000 die kan je dat meestal uit voorraad leveren..

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2008, 12:59:41
Bedankt iedereen voor jullie reacties.

Ik heb contact opgenomen met rescue3000 en waarschijnlijk ga ik daar een kit bij bestellen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2008, 17:40:09
Je hebt gelijk. Wat voor een maten zou ik moeten aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan water-jel, maatje 10x40cm omdat je hier een arm grotendeels kunt bedekken en een face-mask 30x40cm geloof ik, omdat je die op het gezicht kunt gebruiken, maar ook op een andere plek van het lichaam mocht dit nodig zijn (rug/buik).

Ik wou eigenlijk eerst een water-jel burn-kit (dat is de naam van de kit)  aanschaffen, maar die schijnt niet meer te leveren te zijn... :(

Maar Jim, watmoet je in vredesnaam met een burnshield/waterjel kit/grote gazen? in specifieke bedrijven (metaal etc) en voor ambulancediensten kan ik het me goed voorstellen, voor privepersonen echter niet.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2008, 19:09:39
Maar Jim, watmoet je in vredesnaam met een burnshield/waterjel kit/grote gazen? in specifieke bedrijven (metaal etc) en voor ambulancediensten kan ik het me goed voorstellen, voor privepersonen echter niet.

Ooit van Burt Gummer gehoord... :P

Maar even serieus, heb water-jel een paar jaar geleden voor het eerst gebruikt toen m'n pa z'n bovenbeen tussen de bandschuurmachine wist te krijgen en ik hiervoor 3 van die kleinere (5x15 kompressen) moest gebruiken (je ziet er nu niets meer van overigens).

Je kunt natuurlijk zowel als EHBO'er en prive altijd met brandwonden te maken krijgen en daarom wil ik graag ook de grotere formaten van de water-jel bij de hand hebben..

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2008, 15:36:24
Ik heb vandaag mijn set ontvangen hoor....maar de verloopdatum is dus 10/2009 :o . Dit terwijl ik toch echt denk dat water-jel een houdbaarheidsdatum heeft van 5 jaar. Ik heb dus Rescue 3000 teruggemailt dat ik een andere set wil.. We zullen zien :-\

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2008, 19:57:03
Als extra argument naar de handelaar onderstaande link van de website vd producent van water-jel waarin inderdaad 5 jaar steriliteitsgarantie wordt gemeld.

http://www.waterjel.com/FAQs.cfm#Do

Succes!

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2008, 10:53:53
Nou, Rescue 3000 heeft teruggemailt en ik krijg gelijk een nieuwe set O0

En nog bedankt vesalius voor je link.