Brandweer alkmaar oefent op ringweg (NH)

Auteur Topic: Brandweer alkmaar oefent op ringweg (NH)  (gelezen 5210 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2008, 17:43:05
zijn er nog forum leden die naar de oefening in alkmaar gaan ??

Ik heb een blauwe jas met www.112NH.nl aan


rescueranger

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2008, 19:00:23
Nee Helaas >:(
Sigma is niet uitgenodigd ivm tijdslimit van de oefening ???

Is er een keer een mooie oefening wordt de sigma niet uitgenodigd.
Nog een paar jaar dan wordt de sigma opgeheven denk ik, er wordt steeds minder geoefend met de brw en de ambu zodat ik me echt afvraag waar wij nog goed voor zijn.

groeten


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2008, 19:43:15
Nee Helaas >:(
Sigma is niet uitgenodigd ivm tijdslimit van de oefening ???

Is er een keer een mooie oefening wordt de sigma niet uitgenodigd.
Nog een paar jaar dan wordt de sigma opgeheven denk ik, er wordt steeds minder geoefend met de brw en de ambu zodat ik me echt afvraag waar wij nog goed voor zijn.

groeten

Uiteraard geen goede zaak dat er (te) weinig wordt samengewerkt tussen de hv-diensten.
Maar om nou gelijk te zeggen "waar we nog goed voor zijn" vindt ik een beetje maf.
Het SIGMA is opgezet met de bedoeling te ondersteunen bij grote ongevallen en rampen. Dit betekend dus niet een dienst
die zo even opgeroepen wordt voor "wat extra handjes" maar alleen als het écht nodig is. EN dat gebeurt in NL nou eenmaal niet vaak.... (wees blij)..


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2008, 13:25:10
zijn er nog forum leden die naar de oefening in alkmaar gaan ??

Ik heb een blauwe jas met www.112NH.nl aan

Martijn, ik weet nu waarom ze jou uitgenodigd hebben!  ;D :D O0
(geintje! ;) )

Oefenen met burgerpersratten bij kettingbotsingen  

www.nhd.nl
(hier staat ook een filmpje!)

Gepubliceerd op 03 maart 2008, 22:23
Laatst bijgewerkt op 04 maart 2008, 09:58

Alkmaar -  
Iedereen heeft tegenwoordig wel een mobieltje met een camera. Dus staan er bij ongelukken altijd wel filmers bij bloederige ongelukken. Maandagavond mochten de hulpdiensten oefenen met irritante 'persmuskieten' bij twee grote in scène gezette kettingbotsingen op de kersverse Alkmaarse ringweg.

Het is totale chaos op de Alkmaarse oostelijke ringweg. Een gigantische kettingbotsing veroorzaakt door een dronken vrachtwagenchauffeur. Twee meiden vallen fel uit tegen de chauffeur. ,,Je stinkt onwijs naar de drank. Hij moet aangehouden worden'', schreeuwt een 'slachtoffer' tegen de politie. Ga er maar aan staan als politieagent.

En dan komen er ook nog uit alle hoeken en gaten persratten, echte en onechte die alles willen vastleggen en de mooiste plaatjes willen schieten. Een 'burgerjournaliste' beklaagt zich er over dat ze bijna werd omvergereden door een politieauto. ,,Ik liep net achteruit, voor hetzelfde geld was ik aangereden'', zegt Annette Leek, in het dagelijks leven bij de gemeente Alkmaar maar nu 'irritante burger'. Pas na een tijdje begint de politie mensen achter de afzetting te dirigeren. Maar met hetzelfde gemak belanden we weer achter de linies.

Brandweercommandant Henny Foederer slaat het van een afstandje gade. ,,Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje en we zien steeds vaker dat gewone mensen opnames maken. Dat gaat vaak heel redelijk maar soms hebben we er als brandweer echt last van. De pers snapt dat ze soms een stapje opzij moet doen. Burgers niet.''

Lees het hele verhaal in het Noordhollands Dagblad van dinsdag 4 maart 2007
Samen sterk in de hulpverlening!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2008, 14:47:10
Martijn, ik weet nu waarom ze jou uitgenodigd hebben!  ;D :D O0
(geintje! ;) )

Oefenen met burgerpersratten bij kettingbotsingen  

www.nhd.nl
(hier staat ook een filmpje!)



Gepubliceerd op 03 maart 2008, 22:23
Laatst bijgewerkt op 04 maart 2008, 09:58

Alkmaar -  
Iedereen heeft tegenwoordig wel een mobieltje met een camera. Dus staan er bij ongelukken altijd wel filmers bij bloederige ongelukken. Maandagavond mochten de hulpdiensten oefenen met irritante 'persmuskieten' bij twee grote in scène gezette kettingbotsingen op de kersverse Alkmaarse ringweg.

Het is totale chaos op de Alkmaarse oostelijke ringweg. Een gigantische kettingbotsing veroorzaakt door een dronken vrachtwagenchauffeur. Twee meiden vallen fel uit tegen de chauffeur. ,,Je stinkt onwijs naar de drank. Hij moet aangehouden worden'', schreeuwt een 'slachtoffer' tegen de politie. Ga er maar aan staan als politieagent.

En dan komen er ook nog uit alle hoeken en gaten persratten, echte en onechte die alles willen vastleggen en de mooiste plaatjes willen schieten. Een 'burgerjournaliste' beklaagt zich er over dat ze bijna werd omvergereden door een politieauto. ,,Ik liep net achteruit, voor hetzelfde geld was ik aangereden'', zegt Annette Leek, in het dagelijks leven bij de gemeente Alkmaar maar nu 'irritante burger'. Pas na een tijdje begint de politie mensen achter de afzetting te dirigeren. Maar met hetzelfde gemak belanden we weer achter de linies.

Brandweercommandant Henny Foederer slaat het van een afstandje gade. ,,Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje en we zien steeds vaker dat gewone mensen opnames maken. Dat gaat vaak heel redelijk maar soms hebben we er als brandweer echt last van. De pers snapt dat ze soms een stapje opzij moet doen. Burgers niet.''

Lees het hele verhaal in het Noordhollands Dagblad van dinsdag 4 maart 2007


Die persmuskieten werden weggestuurd ,ik mocht al enigste op het ramp gebied komen vraag maar aan rené de caluwé
Thanks dat ik in de COH een paar foto's mocht maken rené


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 4 maart 2008, 14:59:26
Leuk :), komen je foto's nog ergens online?
Samen sterk in de hulpverlening!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2008, 16:04:45
eind van de week zal ik wel even een overzichtje maken , sommige hulpverleners kijken ook wel eens op dit forum , dus ik  hou het nog even geheim ( ik mag als enigste fotograaf op het rampterrein komen )

Vanavond de 2e oefening


Rene112

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2008, 22:44:50
Die persmuskieten werden weggestuurd ,ik mocht al enigste op het ramp gebied komen vraag maar aan rené de caluwé
Thanks dat ik in de COH een paar foto's mocht maken rené

Graag gedaan ;)    tja... jij was de enige met een wit hesje (dus onderdeel van de oefenstaf)...

groeten,
René de Caluwé


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2008, 08:47:56
ben gisteren ook even langs geweest

Foto's staan op www.112nl.nl

twitter : @fotomiche , @regio14nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2008, 09:56:59
ben gisteren ook even langs geweest

Foto's staan op www.112nl.nl

[]http://112nl.nl/watermark.php?i=402[/img]

Heb je niet gezien , ik had een wit vest aan met oefenstaf fotograaf