Politie schiet op vluchtende verdachten - Almere 07-02-2008

Auteur Topic: Politie schiet op vluchtende verdachten - Almere 07-02-2008  (gelezen 6997 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Politie schiet op overvallers McDonalds

De politie heeft afgelopen nacht in Almere tien schoten gelost op vluchtende overvallers. Daarbij is gericht geschoten en is volgens een woordvoerder van de politie vermoedelijk één verdachte geraakt.

De onbekenden pleegden rond 00:45 uur een overval bij McDonalds aan de Oorweg en gingen er op een scooter vandoor. Na een achtervolging werden de verdachten op het Deventerpad klemgereden. De politie loste een waarschuwingsschot, maar de overvallers lieten zich niet aanhouden, waarna er meerdere keren gericht op de twee mannen is geschoten.

Volgens de politie zijn alle beschikbare eenheden de Stedenwijk in gegaan op zoek naar de verdachten. Daarbij zijn ook politiehonden ingezet. Of er aanhoudingen zijn verricht is nog niet duidelijk




http://omroepflevoland.nl/2771fa14-556d-4414-bf05-54f6d4c7a8f0.aspx?NewsID=44851

Ook een filmpje onder de link

 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

hopelijk dat de desbetreffende agenten hier mee wegkomen




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2008, 14:21:16
Zou niet weten waarom ze vervolgd moeten worden. Er is een overval gepleegd, dus mogelijk wapens in het spel, en het is een misdrijf. Er zijn de afgelopen weken al meerdere gewapende overvallen gepleegd.

Goed optreden, nu de daders nog pakken voordat ze WEER toeslaag ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2008, 14:24:31
Tja de Almeerse politie en optreden, laat me niet lachen zeg. Dat deed men nog wel toen ik in 1992 in Almere kwam wonen.
Maar dat is tegenwoordig verleden tijd.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2008, 14:29:07
Zou niet weten waarom ze vervolgd moeten worden. Er is een overval gepleegd, dus mogelijk wapens in het spel, en het is een misdrijf. Er zijn de afgelopen weken al meerdere gewapende overvallen gepleegd.

Goed optreden, nu de daders nog pakken voordat ze WEER toeslaag ;)

Een medewerker van de hamburgerketen zag rond sluitingstijd twee jongens met een scooter bij het bedrijf staan. Hij belde 112 omdat hij dat niet vertrouwde. Het personeel is alert omdat de zaak eerder deze maand is overvallen. De twee gingen de zaak binnen, maar namen snel te benen toen ze de politie in de gaten kregen. Door het telefoontje naar 112 waren agenten snel op de plek aanwezig

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3235612/_Politie_schiet_gericht_op_daders__.html?p=7,1




Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2008, 14:35:25

Een medewerker van de hamburgerketen zag rond sluitingstijd twee jongens met een scooter bij het bedrijf staan. Hij belde 112 omdat hij dat niet vertrouwde. Het personeel is alert omdat de zaak eerder deze maand is overvallen. De twee gingen de zaak binnen, maar namen snel te benen toen ze de politie in de gaten kregen. Door het telefoontje naar 112 waren agenten snel op de plek aanwezig

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3235612/_Politie_schiet_gericht_op_daders__.html?p=7,1
Tsja lijkt me logisch als je een overval pleegt  ::)


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2008, 16:50:40
De politie loste kort daarna twee waarschuwingsschoten om het vluchtende duo tot staan te dwingen en zette ook een auto dwars over het fietspad waarop de twee reden. De scooter knalde tegen de auto, maar de overvallers wisten toch te ontkomen en vluchtten het nabijgelegen Deventerpad op. De inmiddels met enige wagens versterkte politie schoot daarop gericht op de vluchters, van wie er volgens de politie een is geraakt.

Volgens mij staat dit niet in enige geweldsinstructie iemand in de rug schieten..... :-\

Neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben, van mij mogen ze een .50 bovenop een Vito zetten en gebruiken ook met dit soort lieden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2008, 17:20:12
De inmiddels met enige wagens versterkte politie schoot daarop gericht op de vluchters, van wie er volgens de politie een is geraakt.

Volgens mij staat dit niet in enige geweldsinstructie iemand in de rug schieten..... :-\

Waar staat dat ze "in de rug" geschoten hebben?
Kan ook "gewoon" op de benen geschoten zijn toch?

Citaat van: www.infopolitie.nl

Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:

om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;

om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf

waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en

20. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of

30. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn;
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2008, 18:25:18
Precies... maar gelukkig hebben we ook nog een rijks-recherche die zich daar over gaan buigen. Ik zou zeggen goed gewerkt en verder speculeren heeft niet zoveel zin. Ik ben blij dat de collega's voor de rest ongedeerd zijn !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....