Politievoertuig rijdt tegen boom - Eerbeek 09-02-2008

Auteur Topic: Politievoertuig rijdt tegen boom - Eerbeek 09-02-2008  (gelezen 4009 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Gepost op: 9 februari 2008, 15:16:24
Politieman rijdt tegen boom

door Nicolaas Kerkmeijer en Sander de Vries

Eerbeek –
Bij een eenzijdig verkeersongeval op de Harderwijkerweg in Eerbeek is zaterdagochtend 9 februari een 41-jarige politieman uit Apeldoorn gewond geraakt. De politieauto raakte zwaar beschadigd.
Volgens politiewoordvoerster Esther Naber reed de politieman rond half 7 over de Harderwijkerweg in de richting van Eerbeek toen hij even in slaap dutte. De politieauto raakte aan de linkerzijde van de weg in de berm en botste tegen een boom.

De politieman raakte gewond en werd uit voorzorg door het brandweer- en ambulance personeel uit de dienstauto gehaald. Vervolgens werd de man per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De politieauto raakte zwaar beschadigd. Volgens woordvoerster Naber heeft de politieman een beenbreuk en diverse andere verwondingen opgelopen.

Meer op www.112alarm.com & www.112ijsselstreek.nl

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

RoyLL3

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2008, 16:53:52
Ik citeer: Volgens politiewoordvoerster Esther Naber reed de politieman rond half 7 over de Harderwijkerweg in de richting van Eerbeek toen hij even in slaap dutte

Uuuhm ja... dat is niet bepaald handig. Lijkt me dan ook dat hij er nog wel wat van te horen krijgt !?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2008, 17:06:16
Uuuhm ja... dat is niet bepaald handig. Lijkt me dan ook dat hij er nog wel wat van te horen krijgt !?

Wat denk jezelf? Dat hij hier zo mee weg komt?  ::) Het zijn soms net mensen.

RoyLL3

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2008, 18:55:55

Ja sorry, je hebt gelijk.. Het was ook als een sarcastische opmerking bedoelt, echter vergeten emoticons te gebruike ;)

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2008, 20:31:57
Fijn dat bepaalde mensen gelijk hun mening weer klaar hebben en komen met opmerkingen als:

Goh, nee, hij parkeert die Vectra express tegen die boom.....

en

Ik heb het vermoeden dat jullie zelf nog nooit nachtdiensten hebben gedraaid, anders had je mijns inziens niet zo gereageerd. Soms gebeurt het je gewoon dat je een slechte nacht hebt en even inkakt. Meestal gaat het goed en schrik je binnen een seconde weer wakker, maar helaas loopt het soms verkeerd af. Ik hoop dat de betrokken agent snel weer hersteld van de gevolgen van dit ongeval.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2008, 20:53:33
Fijn dat bepaalde mensen gelijk hun mening weer klaar hebben en komen met opmerkingen als:

Ik heb het vermoeden dat jullie zelf nog nooit nachtdiensten hebben gedraaid, anders had je mijns inziens niet zo gereageerd. Soms gebeurt het je gewoon dat je een slechte nacht hebt en even inkakt. Meestal gaat het goed en schrik je binnen een seconde weer wakker, maar helaas loopt het soms verkeerd af. Ik hoop dat de betrokken agent snel weer hersteld van de gevolgen van dit ongeval.

Pssst, ik heb veel nachtdiensten gedraaid hoor.  ::) Mijn opmerking was meer bedoeld tegen Roy. Zie PM. Ik ben wel van mening dat je na een 'slechte' nacht niet achter het stuur moet stappen, laat je dan rijden.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2008, 21:38:32
Pssst, ik heb veel nachtdiensten gedraaid hoor.  ::) Mijn opmerking was meer bedoeld tegen Roy. Zie PM. Ik ben wel van mening dat je na een 'slechte' nacht niet achter het stuur moet stappen, laat je dan rijden.

Heb je die keus dan altijd? Heb zelf ook vele nachtdiensten mogen draaien en moest mezelf toch echt thuis brengen. Daarnaast lijkt het erop dat deze agent nog niet op weg naar huis was. Bij ons kwam het zeer regelmatig voor dat je aan het begin van de nacht druk aan het rondrijden was, dan van 4 tot plusminus 7 uur een beetje hangen op de bank en dan rond 7:00/7:30 nog een ritje. Kan niet zeggen dat ik dan altijd nog fris en fruitig achter het stuur zat.

Veel sterkte voor de betrokken agent, dat hij maar weer snel thuis mag zijn.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2008, 21:47:43
Weet je wat de politie terecht tegen bestuurders zegt als ze er een 'aparte' rijstijl op na houden omdat ze moe zijn? Dat ze niet mogen rijden en het niet verstandig is. Maar goed, dat staat even los van wat hier is gebeurd want ik weet de details niet.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2008, 21:59:04
Heb je die keus dan altijd? Heb zelf ook vele nachtdiensten mogen draaien en moest mezelf toch echt thuis brengen. Daarnaast lijkt het erop dat deze agent nog niet op weg naar huis was. Bij ons kwam het zeer regelmatig voor dat je aan het begin van de nacht druk aan het rondrijden was, dan van 4 tot plusminus 7 uur een beetje hangen op de bank en dan rond 7:00/7:30 nog een ritje. Kan niet zeggen dat ik dan altijd nog fris en fruitig achter het stuur zat.

Veel sterkte voor de betrokken agent, dat hij maar weer snel thuis mag zijn.

Moet de politie niet het voorbeeld geven????? :-X

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 9 februari 2008, 22:25:09
Ongelooflijk wat een opmerkingen ik in dit topic al heb gelezen.

Alleen collega's weten wat een nachtdienst bij de politie in kan houden.
Ik was vorige week nog om 11 uur pas thuis na een nachtdienst die overigens al om 22 uur de dag daarvoor was begonnen.
Als ik het voor het kiezen had gehad, dan had ik wel om 7 uur gelijk weg gegaan na einde dienst. Maar sommige dingen heb je niet in de hand en je wil de burger ook niet in de steek laten, dus dan wordt het overwerk....
Wat is dan het goeie voorbeeld? De burger laten zitten, of erg slaperig naar huis rijden? Een tukkie doen ergens op een verlaten plaats in het bureau? Geen nachtdiensten?

Zeg het maar...

Ik weet van mezelf dat als ik te veel slaap heb om te rijden, ik in het bureau blijf en pas weer ga rijden als ik weer voldoende alert ben. Mocht ik tijdens de dienst ernstige slaap krijgen, dan laat ik mijn collega ons naar het bureau rijden om daar 'een sterk bakkie' te halen. Hebben we beiden dezelfde klachten dan doet onze chef niet moeilijk: die houdt ons gewoon binnen. Eigen veiligheid gaat voor. Het is al meerdere keren voorgekomen in mijn omgeving dat er ernstige ongelukken zijn gebeurd door vermoeidheid. Er is dan ook afgesproken dat er bij ernstige vermoeidheidsklachten linea recta naar het bureau wordt gereden, ook al is de andere collega nog voldoende wakker. Tenslotte ben je met z'n tweeen en moet je met z'n tweeen ook daadkrachtig kunnen optreden wanneer dat nodig mocht zijn.