Middelbrand kantoor AIVD - Zoetermeer 15-2-2008

Auteur Topic: Middelbrand kantoor AIVD - Zoetermeer 15-2-2008  (gelezen 3154 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2008, 13:06:45
Ik heb bij Buza *ministerie van buitenlandse zaken* gewerkt, leuk pand, karaktiristiek in Den Haag, met veel "vleugels"...

Het pand is een soort spin, 1 kern en dan allemaal lange gangen alle kanten uit...
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=den+haag+buitenlandse+zaken&sll=52.044745,4.289733&sspn=0.011614,0.028925&ie=UTF8&ll=52.082552,4.326982&spn=0.002901,0.007231&t=k&z=17

Dat lijkt me dus wel "beter" om als hulpverlener in te werken, want je hebt altijd je centrale kern...
(veilig gebied)

Mocht er bijvoorbeeld op een vleugel brand zijn, dan kan dat afgesloten worden met van die click-magneetdeuren...
Dan eerst de brandende vleugel ontruimen, dan de bovenliggende etage, en daarna de onderliggende, en zo verder tot iedereen van die vleugel in veiligheid is...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2008, 17:37:07
Wat is er niet standaard aan deze uitruk dan?

1 Er komt een OMS melding binnen, dus 1 autospuit.
2 Er volgt een nader bericht Binnenbrand, waarop 1 autospuit, 1 redvoertuig en 1 ovd ter plaatse gestuurd.
3 Er volgt een nader bericht Middelbrand, waarop overige personen worden kennis gegeven.

(Oke enige niet standaard is, dat L'veen naar Zoetermeer ging, maar dat zal wel een reden hebben gehad.)

Ik vermoed dat je niet zomaar de afdelingen op kan lopen... ook niet onder begeleiding, het eigen personeel zal ook niet overal mogen komen...  Eerst zullen minimaal de documenten op de afdelingen opgeborgen moeten worden... Bij ontruimen zonder directe brandverschijnselen op de afdeling zal men niet zomaar gaan maar eerst waar men aan bezig was opruimen...
Daarnaast zal men bij aankomst graag willen weten wie er precies in de brandweerploeg zit en dit ook vast willen leggen...

Het lijkt mij een zeer leuk pand om daarvoor een aanvalsplan te schrijven en om in overleg met de interne organisatie een werkbare procedure te maken!  :) Echt maatwerk met al die tegenstrijdige belangen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2008, 11:46:44
Op Regio15.nl staat wat er nu precies aan de hand was, inclusief wat foto's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2008, 11:47:51
Volgens mij is dit SPAM, want er moet minimaal één foto bij als je een link plaatst ::)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2008, 12:15:52
Zou best kunnen, alleen is dat mijn site niet en heb ik totaal geen belang bij  ::)
Ik ga namelijk geen foto's of informatie van die site af plukken en hier plaatsen zonder toestemming van de beheerders van regio15.nl ::)

Daarbij vind ik dat daar belangrijke informatie staat met betrekking tot deze brand, en dat mag dan weer wel  ;)

In ieder geval, bedankt voor het meedenken!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !