Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?

Auteur Topic: Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?  (gelezen 11104 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Gepost op: 16 februari 2008, 19:04:28
Ik kreeg vandaag van mijn teamleider te horen dat voor het NK jeugdmotorcros op 22 maart in Oldebroek en het NK motorcross op 2de paasdag (24 maart) in Oldebroek een traumaheli in Zwolle paraat moet staan. Nu vraag ik mij af, waar kan dit voor zijn? Deze eis zou vanuit de KNMV zijn gekomen, van wat ik begrepen hebt uit het verhaal. Maar mijn teamleider wist ook het fijne niet.

Nu is mijn vraag of jullie enig idee hebben waar dit voor zou kunnen zijn. De is de eerste keer dat dit zo is. In ieder geval in onze regio.

groetjes


EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2008, 20:01:52
De heli of een grondgebonden MMT?  ???


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2008, 21:26:58
De heli of een grondgebonden MMT?  ???
Wat ik hoorde was dat het een heli moest zijn, waar ik al helemaal van op keek aangezien zwolle alleen een MMT met bus heeft, toch?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2008, 21:40:32
Wat is de toegevoegde waarde van een heli dan?


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2008, 21:59:32
Bij 'traumaheli' moet je niet alleen denken aan de gele Lifeliners. Het kan ook een ingehuurde particuliere heli zijn. Dat zie je ook nog wel eens op het Circuit van Zandvoort.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2008, 22:25:28
Bij 'traumaheli' moet je niet alleen denken aan de gele Lifeliners. Het kan ook een ingehuurde particuliere heli zijn. Dat zie je ook nog wel eens op het Circuit van Zandvoort.
Ja okee. Zit wat in. Maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is, naast een groot gat in de kas van de organisatie. Ik loop nou al 2 jaar bij de motorcross hier en naar de ambulance die wij regelmatig nodig hebben hem ik iig op "ons" circuit nog nooit meer dan dat nodig gehad.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2008, 16:14:25
Ja okee. Zit wat in. Maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is, naast een groot gat in de kas van de organisatie. Ik loop nou al 2 jaar bij de motorcross hier en naar de ambulance die wij regelmatig nodig hebben hem ik iig op "ons" circuit nog nooit meer dan dat nodig gehad.

Tja, dat kan alleen de organisatie beantwoorden :)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2008, 17:51:58
Ja okee. Zit wat in. Maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is, naast een groot gat in de kas van de organisatie. Ik loop nou al 2 jaar bij de motorcross hier en naar de ambulance die wij regelmatig nodig hebben hem ik iig op "ons" circuit nog nooit meer dan dat nodig gehad.

Maar toch gebeurt het wel soms dat de komst van een MMT verzocht wordt i.v.m. ernstig letsel. De toegevoegde waarde kan alleen, zoals Bart al zegt, de organisatie beantwoorden. Gissende kan ik alleen concluderen dat een ambulance bij een motorsportevenement niet altijd goed de plaats kan bereiken. Een ambulance kan vast komen te zitten in de modder en als een slachtoffer vervoerd met bijv. rugletsel moet de ambulance over de hobbels rijden (motorcrossbaan). Dat is niet echt prettig en kan het alleen maar verergeren.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2008, 18:34:07
Maar toch gebeurt het wel soms dat de komst van een MMT verzocht wordt i.v.m. ernstig letsel. De toegevoegde waarde kan alleen, zoals Bart al zegt, de organisatie beantwoorden. Gissende kan ik alleen concluderen dat een ambulance bij een motorsportevenement niet altijd goed de plaats kan bereiken. Een ambulance kan vast komen te zitten in de modder en als een slachtoffer vervoerd met bijv. rugletsel moet de ambulance over de hobbels rijden (motorcrossbaan). Dat is niet echt prettig en kan het alleen maar verergeren.

De heli zal ook niet naast het slachtoffer kunnen landen. En het gaat hier over een heli die stand-by is, niet één die wordt opgeroepen na een ongeval.


Lifeflight.nl

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2008, 18:42:19
Tijdens Dutch TT Assen staat er ook altijd een heli-MMT standby. Deze heli komt uit Duitsland.

http://www.lifeflight.nl/?p=mmt&item=23&album=126

Gr.

Gerben