Ik zit regelmatig op de weg daar gebeuren er regelmatig dingen die niet kunnen. Dan wil ik ook graag een bonnenboekje mee.......
Als ik zie dat de kruisingen niet meer worden vrijgelaten, erger nog men staat vaak 3 rijen dik op één rijstrook omdat men door groen wilde rijden....(en reden) De hulpdiensten kunnen ook niet die kruising oversteken.....................
Ben ik helemaal met je eens, echter dan kun je stoppen met je werk als opleider want op die ene kruizing haal jij je maandsalaris binnen.
Nu een klein tikje tegen de HV-ers.... hard schreeuwen is een vak, zelf goed voor doen ook. Hoe vaak het niet is dat ik een Ambu, Brandweer of totzelfs een PA midden op een kruizing zie staan omdat ze onder groen doorreden.
En als hem dan zou aanhouden dan zal je eventueel de handboeien gebruiken?:
Maar dan staat die auto toch nog steeds in de weg?
Ja, dan staat de auto nog in de weg. Maar een keer erna waarschijnlijk niet meer. In dit geval zou een telefoontje naar parkeerbeheer genoeg moeten zijn. En die handboeien gebruik je alleen bij lastige of mogelijk lastige verdachten, gebruik van handboeien zou in mijn ogen dus ook een voorlichting/opleiding bij horen.
Daarnaast zijn handboeien en pepperspray geweldsmiddelen......................je wilt een gewone burger (dat zijn beveiligers) dus voorzien van geweldsmiddelen........
Hier heb je juist de essentie waar beveilligers tegen aanlopen. Ze worden wel opgeleid om veilligheid te verzorgen maar hebben geen enkel middel om het dan ook af te dwingen. En wanneer het mis is/gaat zijn zij wel de eersten waar naar gekeken wordt.
Zoals jij het hier neerschrijft is hoe iedereen dat ook schreeuwt op het moment dat een beveilliger iets zegt, die mentaliteit kan alleen worden veranderd wanneer de taak van de beveilliger veranderd.
beveiliger = hulpverlener? Dus als jij iemand weg stuurde deed je dat als hulpverlener?
Volgens mij ga je nu wat dingen door elkaar heen halen Of ben je al hulpverlener in deze omdat er misschien de brandweer / ambulance er bij moest kunnen als het nodig zou zijn............................
Ja, ook als je iemand wegstuurt vanwege de veilligheid blijf je hulpverlener.
Die laatste zin is ook wel erg kort door de bocht, in veel gevallen is een beveilliger de eerste HV'r ter plaatse. Denk maar aan de binnensteden met al hun winkels. Bij een reanimatie is de beveilliger daar vaak de eerste hulpverlener.
En hoe je het ook wilt opvatten zonder beveilligers zou je nog meer ongeregeldheden hebben.
Wanneer een beveilliger meer bevoegdheden zou hebben gaat de pakkans omhoog iets wat ik maar wat graag zie gebeuren. Belangrijker nog dat de politie dan meer wordt ontlast.