Met alle respect voor wat hiervoor gepost is en iedereen in zijn/haar waarde latende:
Je kunt mensen zien als variabelen, elke beveiliger reageert anders, en elke 'verdachte/overtreder' reageert anders. Het is deze wisselwerking die ervoor zorgt dat je in mijn ogen niet kunt zeggen: dít is goed of dát is goed, het hangt teveel af van de situatie en de personen die een rol spelen in die situatie.
Wapens/Hulpmiddelen voor de beveiliger is gewoon lastig er is geen lijn te trekken voor alles en iedereen wat sommigen hier wel schijnen te doen.
Het zou dan ook bijzonder fijn zijn als iedereen elkaars mening en ervaringen respecteert en van elkaars mening probeert te leren i.p.v. jezelf herhalen en herhalen, en aan je mening blijven plakken tot vervelens aan toe. Hier leer je niks van, en het is ook niet het doel van discussieren.
Als je niet open staat voor meningen van andere mensen verwacht dan niet dat zij openstaan voor de jouwe.
Nogmaals: Ik bedoel dit niet om mensen te beledigen, maar het is voor mij volkomen duidelijk dat als sommige mensen reageren in hun werk (beveiliging/politie) zoals ze ook in deze topic doen, ze geen goede beveiligers kunnen zijn.
Laten we wel wezen, het grootste wapen is de mond van de beveiliger, valt het niet mondeling af te handelen mag alleen uit noodzaak (bijv zelfverdediging/aanhouding) gepast geweld gebruikt worden. Dit alles staat duidelijk in de wet. Nogmaals, als de beveiliger het niet mondeling kan regelen is het de taak aan de politie om dit verder af te handelen. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt vanaf dat moment bij de politie wat die agenten ook mogen zeggen.
Om duidelijk te maken wat mijn achtergrond is:
Ik ben een beveiliger in opleiding met diverse evenementen(stage) achter de rug, ik ben zojuist begonnen met mijn afsluitende stage van 450 uur.
Lees dit bericht goed door voordat je overhoopt gaat reageren, en ik hoop dat mijn mening gerespecteerd wordt hier.