Nou vertel mij dan maar hoe je denkt dat die handhaving gaat gebeuren? Hoe en aan wie ga je melden dat je geweld hebt gebruikt of dat je gebruik hebt gemaakt van je boeien? Hoe denk je de training te kunnen gaan doen zo'n 10-16 keer per jaar?
Laat maar eens horen dan.
Op mijn argument dat het nu al gebeurd en feitelijk gedoogd wordt ga je niet in dus dat ben je kennelijk met me eens neem ik bij deze aan
Dan komen we nu bij vraag 2, jouw vraag: Hoe ga je dit regelen?
Scholing gevolgd door regelmatige training zal zeker noodzakelijk zijn. 10-16 Keer per jaar lijkt mij een beetje onzin aangezien de gemiddelde agent daar
volgens minister ter Horst ook niet aan hoeft te voldoen. Zeker als je bedenkt dat bij hun jaarlijkse 32 uur training ook pistoolschieten, wapenstok en pepperspray geoefend worden. Je kan wel roomser dan de paus verwachten dat particuliere beveiligers vaker moeten trainen dan de politie maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Misschien kan er gekeken worden bij de NS, een particulier (helaas, helaas) bedrijf wat toch echt
toestemming heeft gekregen van de overheid om geweld te mogen gebruiken door hun hoofdconducteurs (na training uiteraard). Ergens vreemd daar naar mijn idee een beveiliger in een discotheek vaker te maken heeft met 'geweldadige' klanten dan een hoofdconduteur van de NS (alhoewel ik me besef dat ieder geval van geweld niet toegestaan is en een forse impact kan hebben op desbetreffende hoofdconducteur).