Met verbazing lees ik dit... (Dan heb ik het niet over de ontbrekende leestekens waardoor het eerder op een puzzel lijkt dan op een serieuze reactie).
op zich heb ik hier geen probleem mee dat ze transportboeien en peperspray krijgen eigenlijk vraag ik me af of dit ook niet voor iedere burger vrij moet zijn (peperspray)
Waarom zou pepperspray is de vrije verkoop moeten voor burgers? Het is een wapen. Gebruik daarvan staat al onder strikte voorwaarden. Lees de ambtsinstructie maar eens door. Daar waar burgers nog weg kunnen lopen is dit vaak voor de politie geen optie. Pepperspray is er niet alleen voor de zelfverdediging maar ook om te gebruiken als mensen zich ontrekken aan een aanhouding. Voor mensen die zich onveilig voelen in Nederland zijn er genoeg alternatieven. Denk eens aan de smurfenspray of een luid alarm wat je op zak mee kunt dragen. Straks gaan alle mensen bij elke ruzie elkaar het gezicht volspuiten met pepperspray, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.
de vraag over geweldsmiddelen die alleen door de politie gebruikt mogen worden is een andere
ik zelf ben van mening dat alleen speciale eenheden een vuurwapen mogen gebruken en krijgen en niet iedere diender de kans dat de gewone diender hem nodig heeft is 0,5% dus eigenlijk is dit een instrument waar ze weinig aan hebben
Heb je het nieuws de afgelopen tijd nog bekeken? Steeds vaker wordt het vuurwapen ter hand genomen. Het vuurwapengebruik onder criminelen wordt steeds groter en jij pleit ervoor dat dienders hun wapen moeten inleveren. Er worden dagelijks mensen aangehouden door middel van een uitpraatprocedure. Wil je dan gaan doen met pepperspray? Of wil je eerst een uur wachten tot er een arrestatieteam ter plaatse komt?
peperspray is een onschuldig instrument kan weinig kwaad transportboeien aanleggen in je eentje is niet makkelijk maar het gaat het
Na het gebruik van pepperspray is er geen blijvende schade, maar ik wil niet zeggen dat het totaal onschuldig is. Het kan een diepe impact hebben op mensen waartegen het is gebruikt. Zo mag het niet eens bij alle mensen gebruikt worden. Ik weet niet of je het zelf wel eens hebt ondergaan? Je hebt het gevoel dat je ogen uit je kassen branden maar je kan ze niet opendoen, je luchtwegen staan in brand, je hele gezicht brand, je ademhaling is geheel van slag, snot en ander slijm druipt uit je mond en neus en jij noemt het onschuldig?
geeft een beveiliger wel de kans om zich zelf in veiligheid te brengen aangezien er steeds meerl taken die vroeger door de politie gedaan werden nu worden uitbesteed aan particuliere beveilgers bijvoorbeeld de openbare ruimte (straat, stations, toegangs controle trams en bussen)
Ik ben er niet per se tegen dat beveiligers toegang krijgen tot bepaalde geweldsmiddelen, maar dan wel onder zeer strikte voorwaarden.