(onbemande) kleine luchtvaartuigen: air-robot, helicopter met camera, amfibievliegtuigjes, Drone

Auteur Topic: (onbemande) kleine luchtvaartuigen: air-robot, helicopter met camera, amfibievliegtuigjes, Drone  (gelezen 53131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Tsja Frank, ik heb het al eerder gevraagd, maar wat wil je nu bereiken met al die proefballontjes ?  ::)
Mijn doel van die creatieve ideeën is brainstorming over nieuwe politietechnieken, in de hoop dat de criminaliteit vermindert. Want ook veel criminelen denken creatief.

Als een idee onbruikbaar zou blijken, kan dat soms een ander stimuleren tot een ander nieuw idee, dat wél bruikbaar is.

Meer over brainstorming:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brainstormen
Ik stem links.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Mijn doel van die creatieve ideeën is brainstorming over nieuwe politietechnieken, in de hoop dat de criminaliteit vermindert. Want ook veel criminelen denken creatief.

Als een idee onbruikbaar zou blijken, kan dat soms een ander stimuleren tot een ander nieuw idee, dat wél bruikbaar is.

Meer over brainstorming:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brainstormen

Ik begrijp de term brainstorming en ik begrijp ook wat het doel er van is, maar ik vraag me af waarom iemand overwegend dergelijke topic's maakt, zonder eerst te kijken of ze er überhaupt al zijn, niet wetende of wat voor bedoelingen en/of belangen deze persoon er bij heeft ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Ik begrijp de term brainstorming en ik begrijp ook wat het doel er van is, maar ik vraag me af waarom iemand overwegend dergelijke topic's maakt, zonder eerst te kijken of ze er überhaupt al zijn, niet wetende of wat voor bedoelingen en/of belangen deze persoon er bij heeft ...
Ik had dit onderwerp over amfibievliegtuigjes inderdaad beter kunnen combineren met dit oudere topic over luchtvaartuigen.

Het eerdere topic met creatieve ideeën over achtervolgingen had ik gezien, maar dat heeft een slotje en achtervolgingen mislukken nog vaak. Vandaar dat ik vandaag een nieuw topic had aangemaakt over achtervolgingen. Ik heb gezien dat dat nu ook een slotje heeft gekregen.

Ik heb beslist geen commerciële belangen bij mijn voorstellen. Ik schrijf uit idealisme, met als doel het terugdringen van criminaliteit en een prettiger samenleving. In verband met mijn privacy wil ik liever geen informatie geven over mijn achtergrond. Sorry daarvoor.
Ik stem links.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik heb je topics en ideeën al vaker gezien en gevolgd.
Het is misschien goed om eerst het vertrouwen te krijgen van de forumleden om een goede discussie te krijgen.

Misschien is het een optie als je eens wat meer verteld over jezelf richting een beheerder of moderator die je in vertrouwen neemt. Deze kan dan beslissen voor het forum of we jou berichten serieus kunnen nemen of als betrouwbaar kunnen bestempelen. Nu zijn het vaak luchtkastelen voor velen en er komt weinig concreets uit.
Dit is niet ten nadele van jou of andere leden maar misschien wel een kern van waarheid.
Doordat je geheimzinnig blijft doen over wie of wat je bent heb ik in ieder geval weinig zin om over dergelijke onderwerpen in discussie te gaan.
Daarvoor "ken" ik je niet goed genoeg. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Van een aantal leden weten we in welke hoek ze werkzaam zijn, we lezen vaak opmerkingen van deze personen over allerlei onderwerpen. Zo kun je een goede inschatting maken van het persoon en dat kan de discussie ten goede komen. Er zijn natuurlijk ook mensen waarmee je liever niet in discussie wilt.  :)

Om je topics enige kans van slagen te kunnen geven denk ik dat je bovenstaande eens ter harte moet nemen en er over moet nadenken hoe je e.e.a. kunt verbeteren aan je presentatie. Let op! Dit bedoel ik als opbouwende kritiek en mag absoluut niet gezien worden als een sneer naar jou.

Een poos terug was je ook aktief op het forum met bepaalde ideeën, na heftige discussie was je opeens verdwenen. Nu kom je terug en je hebt misschien nieuwe of vergelijkbare ideeën. Wat is de reden dat je weggebleven bent, of dat je nu terug bent?  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
... Ik schrijf uit idealisme, met als doel het terugdringen van criminaliteit en een prettiger samenleving. In verband met mijn privacy wil ik liever geen informatie geven over mijn achtergrond. Sorry daarvoor. .

In verband met mijn gebrek aan interesse aan die manier van éénzijdige vraag en antwoord technieken zonder jouw achtergrond te kennen geef ik dan voortaan geen informatie of antwoorden meer op jouw uit idealisme ontsproten brainfarts. Sorry daarvoor.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Als ingenieur in een verwant gebied stuit ik zojuist op dit topic, wat wel interessant is maar in de laatste posts een beetje "off topic" geraakt omdat van het onbemande afgeweken is...

Op het gevaar af als nog verder off-topic gaande te worden beschouwd, wil ik nog even een korte wapenstok in het hoenderhok gooien:
wat denken jullie van de inzet van zoiets als een Terrafugia Transition voor de hulpverlening?

Voordelen:
- 2 inzittenden
- weg en lucht
- kan - in theorie - na een vlucht indien nodig legaal op een weg landen en aan het gewone verkeer deelnemen
- niet zo duur als een helicopter
- schijnt heel makkelijk te vliegen te zijn dus opleiding kan zeker korter dan voor helicopter
- geen hangar nodig, grotere garagebox is genoeg

Nadelen:
- nog weinig tot geen ervaring mee in ruwe inzetten, zoals bij road blocks
- nuttige lading beperkt
- geen vlees, geen vis, als compromis niet optimaal voor zowel weg als lucht
- heeft een landingsbaan nodig
- moeilijk een 360° signalering aan te brengen

Weet iemand verdere argumenten voor of tegen?

Als een mod het nodig voelt deze post af te splitsen,sorry & be my guest  98uiye  >:D  998765
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ook dit voegt niets toe. In de lucht hebben we al heli's. Op de grond de politiewagen. Doordat dit een beetje van beide is maar bij lange na niet dezelde prestaties kan leveren, is het weer niks.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
- kan - in theorie - na een vlucht indien nodig legaal op een weg landen en aan het gewone verkeer deelnemen

Niet dus..

Dat ding heeft een wingspan van 8 meter. gezien het feit dat een rijstrook op de autosnelweg 3.5 meter breed is kom je toch lullig uit op een stukje snelweg met 2 rijstroken zonder vluchtstrook. ;D
En dan het belangrijkste. Een voertuig mag niet breder wezen dan 2.55 meter. Dus tenzij je de vleugels van die ufo voor het landen, kan inklappen, mag je niet eens in de buurt komen van de openbare weg. >:D

en mocht dat opgelost worden, kan ik nog wel een paar redenen verzinnen waarom dit niks is/ wordt

Een nutteloos ding voor de politie dus.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Foto: Politie Genk

Politie Genk neemt telegeleide mini-heli in gebruik


vrijdag 20 april 2012, 06u19
Bron: belga
Auteur: mtm, ppn

GENK - Haarscherpe beelden vanuit de lucht, zelfs 's nachts en dat zonder zelfs maar één agent te laten uitrukken. Het Genkse politiekorps neemt in mei als eerste een 'drone' in gebruik, een onbemand helikoptertje waarop één of meerdere camera's zijn gemonteerd.
De onbemande helikopter ziet er nog het meest uit als een vliegende wesp en wordt vanop afstand bestuurd. Aan de buik van het gevaarte hangt een camera die zelfs van op 50 meter hoogte haarscherpe beelden maakt. Ook in de mist kan het de lucht in en beelden schieten. Enkel bij zware sneeuwval of hevige rukwinden blijft de heli onherroepelijk met de pootjes op de grond.

De helikopter wordt niet ingezet om in de achtertuin van de inwoners te filmen, verzekert de burgemeester van Genk, Wim Dries, in Het Laatste Nieuws. 'Wel om bij evenementen, files en rampen in te zetten.' Hij verwacht dat heel wat andere korpsen het voorbeeld zullen volgen.

'We kunnen ook een infraroodcamera aan de drone hangen om 's nachts beelden te maken', vult de burgemeester aan, die drie maanden geleden zijn fiat gaf om het toestel aan te kopen. Bedoeling is om menigte bij evenementen, zoals voetbalwedstrijden of de Eneco Tour, in de gaten te houden.

Het toestel zelf kost 13.000 euro en daar komt nog een pak bij voor camera's en ander materiaal: 36.000 euro in totaal.
Samen sterk in de hulpverlening!


secureinair

  • Observatie naar een hoger niveau
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Luchtopnames met robothelikopters
    • Onbemande Robothelikopters voor luchtopnames
Ik weet niet in hoeverre mijn mening wordt gewaardeerd maar met deze opstelling (helikopter + camera) krijgt men vrees ik niet wat men verwacht  8). Dit betreft een standaard go-pro vast gemonteerd onder de multicopter. Als een gopro ergens gevoelig voor is, is het wel hoogfrequente trillingen (de zoektermen "cmos ccd vibration test" op youtube levert leuke voorbeelden op).

Uiteindelijk draait het erom dat de hulpverlener scherpe, goede beelden heeft om een juiste inschatting te maken van een (crisis)situatie.


Foto: Politie Genk

Politie Genk neemt telegeleide mini-heli in gebruik
Inzet van robothelikopters bij calamiteiten:  http://www.robothelikopters.nl