Grote brand verslaafdenopvang - Den Bosch 23-2-2008

Auteur Topic: Grote brand verslaafdenopvang - Den Bosch 23-2-2008  (gelezen 22985 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #60 Gepost op: 7 juli 2009, 18:11:12
de rompert is toch vlackbij empel of vergis ik me
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #61 Gepost op: 7 juli 2009, 18:53:41
het is nog een aardig eindje uit elkaar ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #62 Gepost op: 22 juli 2009, 19:04:41
Fel verzet in Hintham tegen hostel

dinsdag 07 juli 2009 | 23:10 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 21 juli 2009 | 10:53

Tekstgrootte  

DEN BOSCH - Hintham verzet zich zeer fel tegen de komst van een hostel aan de Henri Bayensstraat.


Dat werd dinsdagavond duidelijk tijdens een informatieavond in sociaal-cultureel centrum Perron 3 in Rosmalen, waar ruim driehonderd omwonenden op af kwamen.

Evenals in Den Bosch-Zuid is de buurt afkerig van zo'n wooncomplex voor dakloze verslaafden met een psychiatrische ziekte. De emoties in Rosmalen liepen zo mogelijk nog hoger op dan bij de bewoners van Den Bosch-Zuid.


http://www.brabantsdagblad.nl/hostels/article5222333.ece


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #63 Gepost op: 22 juli 2009, 19:06:30
Brabantse steden volgen met hostels

woensdag 08 juli 2009 | 18:02 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 10 juli 2009 | 22:41

Tekstgrootte  


Felle reacties op de komst van een hostel naar Rosmalen. Foto Marc Bolsius

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/01171/P1010635_1171002b.jpg
Posters als protest tegen hostel. foto Rianneke Huibers/BD

1/2  
DEN BOSCH - Den Bosch krijgt navolging in andere Brabantse steden bij de realisatie van hostels; wooncomplexen voor dakloze verslaafden met een psychiatrische ziekte.


Concrete plannen voor hostels bestaan in onder meer Eindhoven en Roosendaal. Ook in Breda en Helmond worden voorbereidingen getroffen.

In Oss en Tilburg zijn slechts 'orierenterende gesprekken'. „Den Bosch loopt voorop in Brabant. Het is de enige stad in de provincie die al locaties heeft aangewezen, maar we zijn ook in andere steden bezig met voorbereidingen”, reageert Robin Krijgsman, manager vastgoed bij Novadic-Kentron, netwerk voor verslavingszorg in Brabant. In Den Bosch waren deze week emotionele en heftige reacties te horen van woedende omwonenden van geplande locaties voor een hostel in Den Bosch-Zuid en Hintham.

http://www.brabantsdagblad.nl/hostels/article5226424.ece


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #64 Gepost op: 22 juli 2009, 19:07:59
Raad 'schrikt' van reacties

door Wim Hagemans en Robčrt van Lith. donderdag 09 juli 2009 | 09:42 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 11 juli 2009 | 13:08

Tekstgrootte  

DEN BOSCH - De grote weerstand tegen hostels in Den Bosch-Zuid en Hintham is geen aanleiding om de plannen terug te trekken.

Dat stelt wethouder Jetty Eugster (CDA) namens het college van B. en W. "De reacties waren erg heftig, maar daar hadden we ons ook op ingesteld", zegt Eugster. "Er komt veel los tijdens zo'n avond. Maar ik ben blij dat we veel informatie hebben kunnen geven. Veel mensen hebben nog een verkeerd, te negatief beeld van verslaafden."

Leden van de Bossche gemeenteraad zijn 'geschrokken' van de heftige reacties op het plan voor twee hostels in Den Bosch-Zuid en Hintham. De raadsfracties willen echter wel vasthouden aan de opvang van verslaafden met een psychiatrische stoornis op vijf plekken in de gemeente. "Ik begrijp de reacties wel van mensen die hier voor het eerst mee geconfronteerd worden, maar schrik van de manier waarop sommigen reageren", zegt Hermie van Ommeren, fractievoorzitter van de PvdA.

Anneke Schults (VVD) wijst er net als Van Ommeren op dat B. en W. het beleid uitvoeren dat de gemeenteraad heeft vastgesteld. "We hebben er heel lang over gepraat aan welke voorwaarden de hostels zouden moeten voldoen. Er is een zorgvuldig communicatieproces met bijeenkomsten in wijken aan voorafgegaan." CDA'er Huib van Olden geeft aan dat zijn fractie wel worstelt met de emotionele reacties. "Het is een lastig verhaal. We moeten er natuurlijk nog een keer bij stilstaan of we op de goede weg zitten." Fractievoorzitter Ton van Bussel van Rosmalens Belang zou "gezien de grote maatschappelijke onrust" met B. en W. nog wel in debat willen over hoe de verschillende criteria moeten worden gewogen. Van Bussel denkt net als Van Olden dat een hostel wellicht beter aan de rand, dan midden in een woonwijk kan komen.

http://www.brabantsdagblad.nl/hostels/article5229097.ece


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #65 Gepost op: 22 juli 2009, 19:09:44
Den Bosch gaat door met hostels

dinsdag 14 juli 2009 | 22:02 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 22 juli 2009 | 08:49

Zie videobeelden

DEN BOSCH - De gemeente Den Bosch gaat door met de voorbereidingen voor twee hostels aan de Geert Grootestraat in Den Bosch Zuid en de Henri Bayensstraat in Hintham.

Dat is de uitkomst van een debat dinsdagavond in de gemeenteraad, dat was aangezwengeld door oppositiepartijen.

Het debat werd vanaf de publieke tribune gevolgd door rond tachtig omwonenden, die veel overlast vrezen en fel gekant zijn tegen de hostels waarin 35 (Zuid) en 24 (Hintham) verslaafde daklozen met psychiatrische stoornis worden gehuisvest. Het hostel in Zuid moet er eind 2010 of begin 2011 zijn, aldus wethouder Jetty Eugster. Dat in Hintham moet tussen medio 2010 en medio 2011 gereed zijn.

De fracties van Bosch Belang en Rosmalens Belang stelden dinsdagavond voor om de capaciteit van een hostel niet groter te maken dan 22 plaatsen en te onderzoeken of hostels ook buiten woonwijken gevestigd kunnen worden. Hun motie kreeg echter alleen de steun van Leefbaar 's-Hertogenbosch en Rosmalen, Stadspartij Knillis en CDA-raadslid Huib van Olden, en haalde het niet.

Woordvoerder Harold Tiesing van het actiecomité in Den Bosch Zuid putte desondanks enige moed uit het verloop van de raadsvergadering. “Verschillende partijen zijn in elk geval op zoek naar een oplossing voor ons probleem.” Tiesing stoorde zich wel aan gemeenteraadslid Jan Hoskam (VVD) die het verzet in Zuid en Hintham ‘een eerste zuchtje tegenwind’ noemde waar de raad niet voor opzij moest gaan. Tiesing: “Als ze dit een zuchtje tegenwind noemen, moeten we maar storm gaan maken.”

http://www.brabantsdagblad.nl/hostels/article5253993.ece


patjek

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 24 juli 2009, 12:43:12
Hallo

Ik woon in de buurt van de locatie Hintham en en ben aan het uitzoeken waar ik mee te maken ga krijgen.

In het brandweerrapport voor de locatie hintham staat dat de bluswater voorziening niet toereikend is.

De wethouder stelt dat dit eenvoudig is op te lossen door een extra brandslang op te hangen.
Ik heb wel iets gevonden op internet over primaire en secundaire watervoorziening maar dan heb je volgens mij een ingrijpendere oplossing nodig bij water tekort.

Ik ben een leek op dit gebied dus misschien dat iemand mij hier van wat meer info voorzien.

Alvast bedankt

Patje


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #67 Gepost op: 24 juli 2009, 12:45:24
Hallo

Ik woon in de buurt van de locatie Hintham en en ben aan het uitzoeken waar ik mee te maken ga krijgen.

In het brandweerrapport voor de locatie hintham staat dat de bluswater voorziening niet toereikend is.

De wethouder stelt dat dit eenvoudig is op te lossen door een extra brandslang op te hangen.
Ik heb wel iets gevonden op internet over primaire en secundaire watervoorziening maar dan heb je volgens mij een ingrijpendere oplossing nodig bij water tekort.

Ik ben een leek op dit gebied dus misschien dat iemand mij hier van wat meer info voorzien.

Alvast bedankt

Patje
Die problemen zijn snel en eenvoudig op te lossen door een geboorde put te slaan bij het gebouw.. ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #68 Gepost op: 26 juli 2009, 19:48:00
In het brandweerrapport voor de locatie hintham staat dat de bluswater voorziening niet toereikend is.

De wethouder stelt dat dit eenvoudig is op te lossen door een extra brandslang op te hangen.

Tussen bluswatervoorziening en een brandslanghaspel zit nogal een verschil.

Mogelijk is het raadzamer contact op te nemen met de brandweer voor een juiste uitleg ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #69 Gepost op: 24 september 2009, 22:38:13
Bewaking hostels kost 20 mille per maand

donderdag 24 september 2009 | 17:19 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 24 september 2009 | 21:50

Tekstgrootte  
 
DEN BOSCH - Bewaking van de hostellocatie in Den Bosch-Zuid is nog steeds nodig vanwege 'signalen' die de gemeente bereiken.

De bewaking van de hostelpanden in Zuid en Hintham kostte tot nu toe 150.000 euro. In het begin waren de kosten hoger dan de laatste tijd omdat de locaties toen intensiever werden bewaakt. Momenteel kost de bewaking van de hostels 20.000 euro per maand.

Meer hierover volgt in het Brabants Dagblad van vrijdag. Daarin tevens een interview met wethouder Jetty Eugster

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/denbosch/5562655/Bewaking-hostels-kost-20-mille-per-maand.ece



Ik ben benieuwd of in de laatste maanden van het jaar de kosten op zullen lopen ........;)