Ook ik baal van de vele loze OMSjes, maar heb ondertussen al voldoende malen bij een OMS melding gestaan die wel terecht was en waar het maar goed was dat de brandweer direkt ter plaatse was. Vergeet niet dat veel objecten op last van de brandweer een directe doormelding hebben van hun brandmeldinstallatie. Gebouwen met verminderd zelfredzame personen, hotels, pensions, ziekenhuizen, verpleeginrichtingen, ouderencomplexen, gevangnissen etc.
Dus eerst eisen we als brandweer de doormelding via de bouwverordening en gebruiksvergunningen maar als de operationele dienst de hele dag rond rijdt naar deze OMSjes en de bedrijfsvoering in gedrang komt, want ook uitrukpersoneel moet tegenwoordig beheersmatig aan het werk, wil dezelfde leiding het aantal uitrukken verminderen door de OMSjes niet meer op te volgen.
Ik snap het even niet
Dus we eisen een kostbare aansluiting naar de brandweer, rekenen daar 4000,- voor per jaar en zeggen dan, we komen niet meer zelf maar we sturen wel een beveiligingsdienst langs.
Volgens mij kan dit alleen uit de koker van een manager komn, niet uit de operationel dienst, want wij weten wel waarom die aansluiting er zit.
En met een goede instructie aan de gebruiker en wat dwangmiddelen om storingen direkt te laten oplossen voorkom je al veel onnodige alarmen.