rijexamen

Auteur Topic: rijexamen  (gelezen 1771 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Gepost op: 1 maart 2008, 11:59:59
Beste mensen,

Mijn dochter heeft gisteren het rijexamen afgelegd.
Op een gegeven moment ontstaat de volgende situatie.
Toen het stoplicht op groen gesprongen was, kon ze uiteindelijk de kruising niet op rijden vanwege andere voertuigen die dat verhinderde.
Toen ze uiteindelijk op zou kunnen rijden, was het stoplicht op oranje gesprongen.
Ze wilde, en kon, een klein stukje achteruitrijden, omdat ze met de voorwielen al over de stopstreep stond.
De examinator gaf echter opdracht om op te rijden en daarbij heeft ze het licht op rood zien springen.

Afgezien of de opdracht van de examinotor wel zo handig was, welke optie is van toepassing
- ze mocht doorrijden omdat de voorwielen al de stopstreep gepasserd waren
- ze had niet door mogen rijden.
er vanuitgaande dat in beide optie de verkeersveiligheid niet in gevaar zou komen




ACKevin

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2008, 12:09:59
Beetje vreemde stelling. Stel even een nieuwe situatie voor. Lege weg, stoplicht springt op rood en zij komt aan rijden. Ze remt, maar niet snel genoeg waarbij ze stilstaat met 2 wielen over de stopstreep. Dan is het niet zo van: 'oh ik sta er nu toch al over, dus dan rij ik maar verder door rood'.

Hier in het centrum van Middelburg is er ook zo'n kruispunt waarbij je wel groen kan krijgen, maar dat er geen ruimte is aan de andere kant van het kruispunt. Tijdens mijn rijlessen is mij altijd geleerd, dat je pas oversteekt als je je auto ook kwijt kan op de weg waar je naar toe wilt. Je moet vermijden dat je midden op een kruispunt stil komt te staan dus dat houd in dat je wel eens moet wachten, ook al is het groen. Is er ruimte, maar springt het verkeerslicht weer op rood dan stop je weer.

Dit is dan zonder instructeur. Je bent een leerling en moet zijn aanwijzingen wel opvolgen, hij heeft de verantwoordelijkheid over de leerling dus als de politie zoiets ziet, is de instructeur de pineut.