vanaf 31 maart: 8 avonden grote brandoefening oude hotel Duinoord Oostvoorne

Auteur Topic: vanaf 31 maart: 8 avonden grote brandoefening oude hotel Duinoord Oostvoorne  (gelezen 1624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Duinoord hele maand decor voor ‘megabrandoefening’

www.ad.nl

OOSTVOORNE - Het oude hotel Duinoord aan de Zeeweg in Oostvoorne is de hele maand april het decor van een grote brandoefening van het district Voorne-Putten van de Veiligheidsregio Rijnmond.
Nooit eerder werd zo’n grote oefening gehouden in de kustgemeente.

Op acht avonden, vanaf 31 maart, wordt het leegstaande gebouw met rookmachines fictief in lichterlaaie gezet, waarna drie tankautospuiten en een hoogwerker uit Spijkenisse uitrukken.

Volgens coördinator brandoefeningen Jaap ter Haar van de brandweer op Voorne-Putten ondervinden omwonenden aan de Zeeweg en Bosweg weinig overlast van de brandoefeningen. Ze beginnen om 19.00 uur en eindigen maximaal twee uur later.

,,We rijden niet met gillende sirenes het dorp in,’’ benadrukt Ter Haar. De rook blijft zoveel mogenlijk binnen het pand, waar de brandweerlieden uit de verschillende gemeenten op het eiland op zoek gaan naar zogenoemde lotusslachtoffers - dat zijn figuranten - en poppen. Omwonenden worden tijdig op de hoogte gebracht van de trainingen.

Ter Haar benadrukt dat het hotel, dat waarschijnlijk plaats gaat maken voor een chique appartementencomplex, door de brandweeractie niet gesloopt wordt. ,,We steven ernaar het gebouw na de oefeningen ongeschonden achter te laten.’’


Samen sterk in de hulpverlening!


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Schijnt een oefening te worden met echte rook. Het is een leuk oefenobject omdat het best een complex gebouw is. Naar ik begreep komen er 3 TS'en en 1 HW per oefenavond.
Met vriendelijke groet, Arlé  


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
En weet iemand toevallig op welke avonden (buiten 31 maart) dit gaat plaatsvinden? 8)
greetz,  Enrique


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
En weet iemand toevallig op welke avonden (buiten 31 maart) dit gaat plaatsvinden? 8)

In ieder geval 2 april (want dan moet ik) en 16 april. De overige data zal ik plaatsen, zo gauw ik het weet.  O0
Met vriendelijke groet, Arlé  


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
In ieder geval 2 april (want dan moet ik) en 16 april. De overige data zal ik plaatsen, zo gauw ik het weet.  O0

U is een heer! Mijn dank is groot!  ;)
greetz,  Enrique