Mee vliegen??

Auteur Topic: Mee vliegen??  (gelezen 42719 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Merijn

  • Gast
Gepost op: 21 oktober 2003, 20:49:59
Ik heb nu een paar keer een trauma heli voorbij zien vliegen in Leiden. Ehh niet voorbij over zien vliegen. 1 keer heb ik het mee mogen maken dat deze bij het ongeval stond waar ik ook was. Erg indrukwekkend hoe men die kist aan de grond zet in nauwe situaties. Ik heb me dan ook alijd al eens afgevraagd hoe dat er uit ziet als je in de lucht hangt en je moet tussen een aantal bomen en geparkeerd staande voertuigen landen. (als er niets anders in de buurt is he.)

Mijn vraag is dan ook eigenlijk of het mogelijk is om eens mee tevliegen met een trauma heli?

Ik bedoel dan vanaf een ongeval naar het ziekenhuis. Vaak is het zo namelijk dat de politie ook naar het ziekenhuis gaat om daar mogelijk nog de gegevens van het slachtoffer op te nemen.

Wordt het wel eens gedaan dat er mensen meegenomen worden of is dat niet mogelijk?




Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2003, 21:01:18
Ik denk dat je dat wel kan schudden.
Ze hebben Kruispunt eens een reportage gemaakt, en toen zijn ze wel mee in de heli geweest.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar iemand meenemen. Stel dat ze na een ongeval terug naar de basis vliegen, met jouw erbij, en ze krijgen een inzet, dan zitten ze met je opgescheept.

Je zou hoogstens kunnen proberen je dermate te verwonden dat een MMT met heli noodzakelijk is, en dat het nodig is je per heli te vervoeren. Anders denk ik dat de kans 0 is. ::)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2003, 21:12:34
Het is theoretisch wel mogelijk, want als de MMT arts en - pleeg meegaan met de ambu, is er ruimte genoeg! ;)

Christian


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2003, 21:18:13
Ja, ok , theoretisch.
Maar de kans dat het gebeurd, is naar mijn mening zo goed als 0.


Helideck-Crew

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Dit forum is het helemaal !
    • Helideck MCL
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2003, 22:27:23
het heeft ook de maken met veiligheid en verzekeringskwesties

Jappie
Member Helideckcrew MCL Leeuwarden


Merijn

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2003, 18:00:04
Ok helaas blijf hem wel vanaf de grond bewonderen. Ook dat is mooi. :(


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2003, 20:23:32
ik heb gesproken met een ambu gek van mij leeftijd wie vaak daar naar boven mocht bij de LL3 maar hij mocht niet meevliegen inverband met de veiligheid en met de verzekering dus ik denk net als Sar 303 sqn al zij je kans blijft 0,0000


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2003, 20:38:51
Ik ken wel iemand die is meegeweest. Maar ik ga niet zeggen waar, wie het is en hoe hij het voor mekaar heeft kunnen krijgen.


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2003, 07:38:21
Ja....maak ons maar weer nieuwsgierig....... :P :P ;D ;D
Maar ik denk ook dat het normaal 0,0 kans is om mee te vliegen ,......heb ut wel eens gevraagt op de dag in Rosmalen, en kreeg als antwoord: dat het elke dag voorkomt dat iemand het vraagt, maar dat ze er niet aan kunnen beginnen....... :-\


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2003, 15:40:25
Ik ken wel iemand die is meegeweest. Maar ik ga niet zeggen waar, wie het is en hoe hij het voor mekaar heeft kunnen krijgen.

Er vliegen geregeld verpleegkundigen mee, indien de arts met de ambu mee gaat naar het ziekenhuis. Dus het is zeker mogelijk. Net als Gerard ken ik ook iemand (een burger) die na een inzet met de heli mee is gevlogen naar het ziekenhuis. Zoiets gaat echter niet over 1 nacht ijs. Begin maar vast eens wat contacten te leggen  ;D

Groeten, Peter.