Mee vliegen??

Auteur Topic: Mee vliegen??  (gelezen 42728 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 november 2003, 21:27:11
Het zal wel een grapje zijn.  ;D ;D ;D


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 1 januari 2004, 23:37:48
De LL 2 van Rotterdam heeft volgens mij niet echt problemen om iemand mee te lateb vliegen. Is hier, op Ouddorp ook al 2 maal voorgekomen
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2004, 13:52:28
Jij laat ook geen mogelijkheid onbenut om dat strand op Ouddorp vol te krijgen he Paul?
Nou weet ik waarom al die badgasten 's zomers naar de lucht liggen te staren.  ;D

Kees


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2004, 17:38:49
Wat doet die arts in hemelsnaam in een ambu zonder vpk?? Lijkt mij niet juist als de ambu-vpk met de heli naar het trauimacentrum vliegt en de MMT arts in zn eentje in de ambu bij de patient zit
Joffry


Gebruikmaken van de avk van het traumateam ?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2004, 20:56:06
Het is theoretisch wel mogelijk, want als de MMT arts en - pleeg meegaan met de ambu, is er ruimte genoeg! ;)

Christian

Klopt. Ik ben een keer mee teruggevlogen naar de VU. We waren met twee busjes naar een springen en voor ons was het bijna einde dienst. De andere ambu zou dus zowiezo gaan vervoeren en we retour post. Vervolgens ging de MMT-arts mee met het busje, dus . . . . .  PLAATS OVER!!!!!!

Na een veiligheidscheck en telefonisch overleg mag je dan mee. Kikke om vanuit Zandvoort over Schiphol naar de VU te vliegen en daar in de schemering aan te komen. De collegee waren een stukje later, 12 minuten, toen ik aan de koffie zat!
Elke hulpverlening start met communicatie.


mmt piloot

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2004, 22:08:03
ik ben nu 2 jaar mmt piloot in nijmegen en het word vrijwel wekelijks gevraagd of er iemand mee mag vliegen.
maar we beginnen er niet aan want dan wil iedereen mee
gr


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2004, 21:20:03
Zooooooooo, res ff een paar mensen jalours maken, Res heeft al meegevlogen met LL1, en ehhhhhh Tweetie, en ehhhhhh Lynx (gem 1 keer per jaar) ehhhh aloette 3, super poema, sykorsky,chinook,eh ik ben er nog wel een paar vergeten.

leuk, maar één ding hebben ze gemeen, het blijft een kolere herrie, je mist er echt niets aan.

Res(die normaal niet van pochen houd , maar het nu even niet kon laten). 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2004, 19:18:45
Je hebt ook mensen die altijd geluk hebben...... ;D ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2004, 19:24:24
Gebruikmaken van de avk van het traumateam ?

Ha, nee ik denk dat het GEEN goed idee is om de MMT-verpleegkundige in de ambu met de MMT arts te laten werken en dan de AVP dan in de heli te laten vliegen, het is tenslotte het voertuig van de AVP die daarvoor ook verantwoordelijk is (en tevens ook de weg in de ambu kent)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2004, 17:00:23
Ik heb nu een paar keer een trauma heli voorbij zien vliegen in Leiden. Ehh niet voorbij over zien vliegen. 1 keer heb ik het mee mogen maken dat deze bij het ongeval stond waar ik ook was. Erg indrukwekkend hoe men die kist aan de grond zet in nauwe situaties. Ik heb me dan ook alijd al eens afgevraagd hoe dat er uit ziet als je in de lucht hangt en je moet tussen een aantal bomen en geparkeerd staande voertuigen landen. (als er niets anders in de buurt is he.)

Mijn vraag is dan ook eigenlijk of het mogelijk is om eens mee tevliegen met een trauma heli?

Ik bedoel dan vanaf een ongeval naar het ziekenhuis. Vaak is het zo namelijk dat de politie ook naar het ziekenhuis gaat om daar mogelijk nog de gegevens van het slachtoffer op te nemen.

Wordt het wel eens gedaan dat er mensen meegenomen worden of is dat niet mogelijk?


Merijn,

Je zou het eens aan de collega's van de KLPD (luchtvaartdienst) kunnen vragen...

Of gaat het zich puur om de trauma-heli  ??? :)

Niet dat ik er ervaring mee heb.. Ik ben alleen bang dat dit ook moeilijk te regelen is..  :'(