verkeerd ingeschat door de centralist?

Auteur Topic: verkeerd ingeschat door de centralist?  (gelezen 7244 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Gepost op: 29 februari 2008, 13:57:12
Er zit een kind opgesloten in de wc, hij kan het slot niet meer open krijgen.
112 word gebelt. wat ik al niet nodig vind als je alleen opgesloten zit.
Dan is mijn ervaring dat een centralist veel doorvraagt over hoe,wat,waar,wie,waarom etc.
Als je goed doorvraagt dan kom je er toch achter dat het in huis is en niet in een sloot.
Duur grapje, 3 Brandweer voertuigen politie ambulance en traumaheli laten uitrukken voor,
een kind dat opgesloten zit op de wc. zie onderstaand verslag voor foto`s en tekst

Hoe kan dit? fout van de centralist verkeerd ingeschat, of ligt dit aan de melder?(wat ik denk)

http://www.112delfzijl.nl/nieuw/index.php?id=691-Drenkeling-blijkt-kind-opgesloten-op-toilet




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2008, 14:15:19
Waarom altijd dat speurwerk naar vermeende fouten hier op het forum?  :( >:(
Met dit soort dingen kun je toch niks. Het enige is dat je band van het gesprek terugluistert om te horen of de centralist een verkeerde inschatting gemaakt heeft.
En als (lees goed: als) hij dat gedaan zou hebben wat dan nog?
Neem zulke dingen zoals je zijn en plaats ze zonodig in het topic grappige meldingen en verder niet!

Zo dat is er uit, sorry Martijn, het is niet alleen tegen jou. Het komt hier helaas veel vaker voor. Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar het is niet aan dit forum om professionals publiekelijk ter verantwoording te roepen.


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #2 Gepost op: 29 februari 2008, 14:39:14
oke, Ik heb er mischien ook niks mee te maken.
Alleen ik vind het wel zonde van alle tijd en geld dat er in wordt gestoken.
ALS de centralist mischien beter had doorgevraagd. was er mogelijk meer duidelijkheid gekomen.

Om "professionals publiekelijk ter verantwoording te roepen" is niet mijn intensie.
en het verkeerde topic, dat had gekunt indderdaad maar was flink aan het zoeken en dacht dat dit hier beter zou passen.

Groet, martijn


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2008, 15:26:23
ALS de centralist mischien beter had doorgevraagd. was er mogelijk meer duidelijkheid gekomen.

Als, als, als... Als ik geen **** had gehad was ik een meisje...

We weten totaal niet wat er aan de hand geweest is, misschien wel een taalbarrière, paniek, weet ik veel. Was het wel een drenkeling geweest en de centralist had eerst 10 minuten doorgevraagd voordat er wat gestuurd werd dan worden daar weer vragen over gesteld.

Ik sluit me verder volledig bij RAdeR aan


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #4 Gepost op: 29 februari 2008, 18:55:38
oke, Ik heb er mischien ook niks mee te maken.
Alleen ik vind het wel zonde van alle tijd en geld dat er in wordt gestoken.
ALS de centralist mischien beter had doorgevraagd. was er mogelijk meer duidelijkheid gekomen.

Om "professionals publiekelijk ter verantwoording te roepen" is niet mijn intensie.
en het verkeerde topic, dat had gekunt indderdaad maar was flink aan het zoeken en dacht dat dit hier beter zou passen.

Groet, martijn


jij trekt te vroeg je conclussies... het is nu maar speculeren... hier heeft dus niemand wat aan!


paul_hartog

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 februari 2008, 19:16:23
Het lijkt mij ook erg vaag dat als er meling gemaakt word van iemand op een wc opgesloten dat er dan gealarmeerd wordt voor een drenkeling.
Denk dat het hier gaat om 2 verschillende meldingen, want het lijkt me wel heel onwaarschijnlijk dat dit een centralist dit fout doet ;)


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2008, 00:15:12
Kind in de wc opgesloten. Mama ongerust en gaat zoeken. Kan niets vinden en belt de brandweer, die vraagt door en komt tot de ontdekking dat er veel sloten in de omgeving zijn waar je heel makkelijk een klein kind in kwijt raakt. Vervolgens gaat men met moeder terug naar de woning en hoort men het kind in de wc. 112delfzijl-journalist hoort maar de helft van het verhaal en zet zijn versie online. Zomaar een gedachte....


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2008, 17:44:22
Doet me aan m'n diensttijd denken, "wie kan er goed zwemmen?.......die mag nu pleeduiken"  :P
Lijkt me overigens niets mis mee dat iemand gewoon een vraag stelt en snap (zelf ambtenaar zijnde) niets van de oververhitte reacties.
We gaan als ambtenaar tenslotte wel met de centjes van de burger om en kunnen (moeten zelfs) soms simpelweg verduidelijken dat er (hoe vervelend het ook is) in de pers om verschillende reden maar een half verhaal wordt gepresenteerd.

Kees  8)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2008, 12:05:35
Er staat niets over de leeftijd van de kleine.
- Als ik thuis geen gehoor krijg van mijn dochter ( 1 1/2 jaar en behoorlijk ondernemend in tegenstelling tot haar broer, maar niet zelfredzaam)
- Ik kan haar binnen nergens vinden
- Ik kijk naar buiten en zie een behoorlijke sloot
- Ik heb de deur even open gehad of zo of ze kan hem zelf openen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan het ergste denk en in je paniek ook wellicht uitgaat van het ergste en dat meldt.

Ik denk better safe than sorry in dit geval.

Een tijdje terug nog zo een ongeval in Berkel en Rodenrijs
http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=2072

Mijn ergste nachtmerrie hoor!!!!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2008, 22:48:19
...ooit hebben ze daar een spreekwoord voor bedacht...

Maar goed, even de feiten: kindje weg op de fiets. Fiets wordt later aangetroffen bij het water, zonder kind. 1+1=2 en dus duikers ter plaatse. Prima toch!
Tja, en dat er dan een kind (misschien wel dezelfde) op de wc zit opgesloten is erg toevallig, maar kan gebeuren.