Zaterdag 29 maart opendag BOCAS Schiphol (Noord-Holland)

Auteur Topic: Zaterdag 29 maart opendag BOCAS Schiphol (Noord-Holland)  (gelezen 10395 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jodejo

  • Gast
BOCAS is de nieuwe naam voor het volledig gemoderniseerde Brandweer Opleidingscentrum (BOC). BOCAS is het resultaat van een uniek samenwerkingsproject van Brandweer Amsterdam-Amstelland met Amsterdam Airport Schiphol en TNO.

Feestelijke Opening
Het Brandweer Opleidings Centrum Amsterdam-Amstelland Schiphol, BOCAS, wordt op 3 maart 2008 officieel geopend door onder andere Guusje Ter Horst (minister van Binnenlandse Zaken) en Job Cohen burgermeester van Amsterdam). Deze opening is voor genodigden.

Bent u ook benieuwd naar het nieuwe opleidingscentrum BOCAS?
Komt u dan naar de spectaculaire open dag op zaterdag 29 maart 2008 van 10.00 uur – 16:00 uur. De dag wordt georganiseerd voor alle geïnteresseerden. Zet u deze datum in uw agenda. Aanmelden is niet nodig.
Wat kunt u verwachten:
Uitslaande vlammen, politiehonden, het zelf deelnemen en bekijken van demonstraties van onder andere
brandbestrijding en hulpverlening, en nog veel meer.

Tekst afkomstig uit Sitrap 2 (februari 2008), Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Adres:
Sloterweg 527
1171 VG Luchthaven Schiphol
Voor routebeschrijving, zie:
http://www.boc.eu/cms/servlet/nl.gx.nibra.client.http.GetFile?id=691982&file=Microsoft_Word_-_Route_beschrijving_BOCAS.pdf

Meer informatie over BOC(AS) is hier te vinden:
http://www.boc.eu/cms/show




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2008, 13:12:23
Nieuw oefencentrum brandweer A'dam

2 maart 2008 - 16:46 - www.rtvnh.nl

SCHIPHOL-RIJK Vanaf maandag kan de brandweer Amsterdam oefenen in een nieuw opleidings-en oefencentrum dat aan de Sloterweg in Schiphol-Rijk ligt.
Het centrum is voorzien van de nieuwste technologische snufjes op het gebied van brandbestrijding en is een samenwerkingsverband tussen de brandweer, onderzoekscentrum TNO en luchthaven Schiphol.
In een speciaal oefengebouw worden branden computergestuurd gesimuleerd. De branden worden via gas gestookt en kunnen met een druk op de knop worden gedoofd. TNO doet onder meer onderzoek naar intelligente kleding.
Het kan ook zijn dat de brandweermannen verkeerd blussen, zodat de brand zich uitbreidt of overslaat naar een 'naastgelegen woning' in het oefengebouw.

Met het nieuwe oefencentrum voor de brandweer komt een einde aan het oefenen in de oude gasfabriek aan de Spaklerweg in Amsterdam. Sinds 1969 hebben duizenden brandweermannen hier hun opleiding gevolgd en oefeningen gedraaid. Een van de verschillen met het oude centrum is dat het nieuwe complex veel veiliger is. Het BOCAS is
bij calamiteiten binnen een minuut rook- en hittevrij. Aan de Spaklerweg werd nog met houten pallets gestookt en kwam er dus ook echte rook vrij in plaats van onschadelijke oefenrook zoals in het nieuwe centrum.
  
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en burgemeester Job Cohen van Amsterdam openen maandagmiddag het nieuwe complex in aanwezigheid van commandant van de brandweer Amsterdam-Amstelland Caroline van de Wiel en TNO-directeur kennis Peter Werkhoven.
Samen sterk in de hulpverlening!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2008, 09:27:47
Ik ga er de 29e wel even naar toe :)


jodejo

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2008, 16:17:43
Inmiddels staat ook het programma online:


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2008, 16:45:42
Inmiddels staat ook het programma online:
http://img253.imageshack.us/img253/2323/6951093401204712770859dca0.jpg
Had ik nog niet gezien, bedankt :)


(Aangepast Smoke)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2008, 19:02:09
Ik kom ook die dag!  ;D


Evelien89

  • Freelance journalist/communicatiemedewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2008, 20:47:01
Ik kom waarschijnlijk ook! Moet nog even m'n vader lief aankijken ;D

Edit 19/3: Ik kom ook! :D


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2008, 19:12:25
IK ben der ook hoor   :)
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2008, 20:51:54
Ook mij is aanwezig  O0


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2008, 20:53:14
Ik ben ook maar van de partij :)