32 nieuwe haakarmbakken voor sigma

Auteur Topic: 32 nieuwe haakarmbakken voor sigma  (gelezen 10072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2008, 11:39:20
Wat ik hoop... is dat ze snel besluiten alle haakarmbakken er uit te gooien en 5 tot 10 haakarmbakken strategisch plaatsen. Als wij in Nijmegen een ramp hebben en de bak moet uit Arnhem komen, dan is 'ie er een stuk sneller dan wanneer de dan toch al overbelaste brandweer van Nijmegen zelf de bak moet verzorgen.
Daarbij scheelt het een hele bak geld, wat (deels) weer ten goede zou kunnen komen aan trainingen ;)
Arts  www.alphalog.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2008, 11:54:19
Waarom niet één of twee 3500 kg bestelwagens (lease) per post met container opbouw en laadklep? Ben je helemaal zelfsupporting  ;)

Zoiets bijvoobeeld:

(...)

MD 20.1 (Materiaaldienst Rotterdam-Noord)
http://img259.imageshack.us/img259/9633/md201bordermo0.jpg

Of wat groter:

http://autorent.middelbeek.nl/images_stock/vloot_merk_OPBZONDR_becc24.jpg


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2008, 14:25:35
[offtopic]]nieuwe forumdag bij jou?    Kamperen?     ^-^[\offtopic]


 ;D ;D ;D ;D

Tuurlijk zustertje, neem de vijfde baan op Schiphol maar. Ruimte zat, lekker picknicken. Alleen die herrie zo af en toe, maar ruimte te over. Oja, en als die herrie dichtbij komt je hoofd naar beneden en plat op de grond gaan liggen.

RR (ben nie gek, ben een vliegtuig)
Elke hulpverlening start met communicatie.


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2008, 22:33:42
;D de veiligheidsregio kennemmerland(voorheen amstelland de meerlanden )krijgt een nieuwe sigma combinatie oude gaat richting leiderdorp of zo evenzo de ambubus word ook vervangen door een nieuwe ambu combinatie en de haakarm wordt ook gemodiviceert met voortent dus zo als jullie lezen hier komt wel nieuw spul te staan en daar bij hebben we de bravo pagers de deur uit gedaan en gebruiken we nu de jupiter pro p2000. maar dat heeft ook mee temaken dat we en schiphol en corus moeten bedienen als er wat gebeurd. :)


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2008, 09:12:25
jos, een vraagje hierover,

waarom gaat jullie set door naar Leiderdorp? en hoe komen jullie dan aan een nieuwe set?
is dit ivm de nieuwe indeling die gaat komen?
en die modificatie is als extra hab die bij die 5 habs die extra gemodificeerd worden?

ben erg benieuwd

groet

logistiek 8)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2008, 12:00:00
Leiderdorp is mijn regio en ik heb nog niets vernomen over een 3e HAB (we hebben er al 2, een oude en een gemodificeerde). Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2008, 13:16:18
Logistiek en RAdeR,

ik heb Jos1961 ook al via een PM gevraagd hoe hij aan die wijsheid kwam. Tot op heden geen respons gekregen.

Wat wel is, is dat de regio Kennemerland versterkt gaat worden met één GNK. Het SIGMA- en AMBU-voertuig en HAB komen uit Noord-Holland Noord. Deze zouden rond 22 januari worden overgedragen, maar tot op heden heb ik ze niet ontvangen.

Deze eenheid is niet gemodificeerd en de vraagstelling is of dat überhaupt wel gaat gebeuren, ligt aan het overleg van de Raad van RGF-en. Deze eenheid moet wel worden aangepast aan de regio Kennemerland en dan met name de communicatie middelen en nummering, 12-821 (AMBU-team Zuid), 12-831 (SIGMA-team Zuid) en 12-861 (HAB 2).

Dat de andere HAB er komt is bijna zeker. Eén van deze zou op Schiphol kunnen komen te staan. Dit als vervanging van de VG-trailer op Schiphol.

RR (nog meer zooi, wordt het zo echt een 36-urige baan)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2008, 13:23:36
Voor degenen die willen zien hoe de nieuwe haakarmbak er uit ziet, zie de (gister) geupdate versie van het SIGMA Handboek: www.student.ru.nl/d.weerheijm/SIGMA_Handboek.pdf
Arts  www.alphalog.nl


rescueranger

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2008, 15:30:41
Hai Rescue ranger,

Ik lees dat er een hele gnk naar jullie toekomt weet je ook welke, komt deze van hoorn, alkmaar of den helder vandaan.
Zelf dacht ik dat het alleen om de hab zou gaan......

Vriendelijke groet