nieuwe fiat ambu

Auteur Topic: nieuwe fiat ambu  (gelezen 4715 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DDJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2003, 21:12:20
Ik vind dat de Ford Transit een mooi ruime indeling heeft

Groeten Dik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2003, 21:56:01
Overigens zat ik gisteren achter een ambulance die met patient richting het ziekenhuis ging, onder A2, die ging dik 150... ;)

Christian

Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt. Een ambu zonder optische- en geluidssignalen en zwaar bumperklevend. Ik was met mijn eigen privé-auto aan het inhalen, dat ding komt er met een noodgang aan en gaat op nauwelijks twee meter van mijn bumper hangen. Ik ga rustig weer naar de rechterbaan, ambu komt er vlak achterlangs en ik krijg nog een kwaaie blik toe. Even verderop zie ik 'm hetzelfde doen...

Kenteken, wagennummer en naam van de dienst genoteerd en een klacht ingediend. Uiteraard nooit meer wat van gehoord :-(

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2003, 22:49:29
Ik stoor me er niet echt aan, maar ik denk wel dat als je echt haast heb, je dan onder A1 moet gaan rijden.
Maar ik kan nog al wat hebben van een ambu, hoor. ;D

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2003, 23:12:42
Ik stoor me er niet echt aan, maar ik denk wel dat als je echt haast heb, je dan onder A1 moet gaan rijden.
Maar ik kan nog al wat hebben van een ambu, hoor. ;D

Christian

Ik ook, maar bumperkleven gaat eenvoudigweg te ver.  Ook al rij je met een A1-urgentie, dan nog ben je onverantwoord bezig als je op twee meter van je voorganger gaat hangen.

Gr
Erik


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2003, 11:34:47
Ja, dat begrijp ik, maar dat stukje over de ambulancechauffeur is volgens mij nog niet helemaal af.

Nog even een reactie op het bericht van Peter: Als je over veel snelwegen moet, is het volgens mij wel degelijk belangrijk dat je een flinke snelheid kan maken. In de bebouwde kom is het niet zo veilig om veel hard te rijden, maar op snelwegen etc.?

Overigens zat ik gisteren achter een ambulance die met patient richting het ziekenhuis ging, onder A2, die ging dik 150... ;)

Christian
waarom flinke snelheid maken,dat moet je me dan maar eens uitleggen Christian.Waarom met een A2 150 rijden,wat mij betreft mag daar meteen een prent op komen te staan.

Het is meerdermalen aangetoond dat het rijden van zeer hoge snelheden totaal niets bijdraagt,die 2 of 3 minuten die je "wint"verlies je geheid als je voor een spoorwegovergang enz moet wachten.


firemanr

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2003, 17:31:45
waarom flinke snelheid maken,dat moet je me dan maar eens uitleggen Christian.Waarom met een A2 150 rijden,wat mij betreft mag daar meteen een prent op komen te staan.

Het is meerdermalen aangetoond dat het rijden van zeer hoge snelheden totaal niets bijdraagt,die 2 of 3 minuten die je "wint"verlies je geheid als je voor een spoorwegovergang enz moet wachten.
Om maar niet te spreken van de risico's om een ongeval te veroorzaken of om er in één betrokken te geraken..... :-\


Bralo20

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 6 november 2003, 17:26:02
Deze ambulance mogen bij binnen enkele weken verwachten ;)

http://www.autographe.be/nl/index.php?pg=2a

Foto's van zodra het voertuig bij ons toekomt :D


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 6 november 2003, 17:39:40
Mooi voertuig, Stijn!! ;)


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #28 Gepost op: 7 november 2003, 16:33:46
Wij hebben over 2 weken normaal ook zo een voertuig, alleen op basis van een Mercedes Sprinter 313CDI. Ik zal er ook proberen foto's van te publiceren hier.


Bralo20

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 12 november 2003, 17:16:11
Wij hebben over 2 weken normaal ook zo een voertuig, alleen op basis van een Mercedes Sprinter 313CDI. Ik zal er ook proberen foto's van te publiceren hier.

Normaal ging het bij ons ook een Sprinter zijn, een 316CDI alleen.... was die wagen te duur  :'( :'( :'(

Aangezien we geen ambulance meer kregen van het ministerie moesten wij in eigen beheer een voertuig aankopen.  Voor deze aankoop werd een bedrag uitgetrokken van 100.000 EUR, net niet genoeg voor een Sprinter dus werd er de iets goedkopere (maar van chassis & carrosserie dezelfde) Volkswagen LT gekozen met een 2.8TDI motor met 156PK.

Volgens mijn info moet dit voertuig voor 15 november geleverd worden.  Met wat geluk (als de levering niet te laat is) hebben we volgende week een nieuwe ambulance.

Mvg,