Nou, ik was de allereerste die ter plaatse was, zelfs nog voor de eerste TS. Ik kwam daar en niemand wist wat er aan de hand was, ik ben nog gewoon naar binnen gelopen.
Ik heb Twentenieuws-Almelo gebeld en die was ook onderweg, terwijl ik naar binnen liep, werd er steeds hoger opgeschaald en mensen stonden bij de ingang van de polikliniek te wachten, maar wisten ook niet wat er was.
Heb de 3231 aan zien komen en gezegd dat er een peloton naar de UGS moest, wisten ze geloof ik ook nog niet. Deze ploeg is naar de tweede verdieping gegaan, omdat er op de derde verdieping rookontwikkeling was, maar niet bekend waarvan. Er is toen een gedeelte ontruimd en ik hoorde dat een V-snaar van een wasmachine de boosdoener was en heeft gebrand. Door de werking van de wasmachine, is de rook over de afdeling geblazen. Uiteindelijk is heel het ziekenhuis ontruimd, zelfs nog een aantal patienten.
Er mochten alleen mensen naar binnen die patienten binnen hadden in het ziekenhuis.
Er is dus snel opgeschaald, maar bleek uiteindelijk qua brand niet nodig. Wel om genoeg mensen paraat te hebben voor de ontruiming, maar volgens mij ging dat wel goed.
Politie heeft gelijk alles afgezet en er stonden zelfs nog brandweerwagens klaar op de woonboulevard.
Dat was mijn verhaal, ben vast nog wel wat vergeten maar dat post ik wel weer.
Uiteindelijk gealarmeerd:
Almelo (Zuid) (TS 3331)
Wierden (TS 5531)
Almelo (Centrum) (HW 3151)
Twente (OvD Noord) (DA-OD 3091)
Wierden (TS 5532)
Regionale Brandweer Twente (9115)
Regionale Brandweer Twente (AGS 9194)
Twente (OvD West) (DA-OD / VC3 5091)
Almelo (Noord) (TS 3231)
Regionale Brandweer Twente (Coördinatie 9116)
Regionale Brandweer Twente (VC2 9193)
Regionale Brandweer Twente (COH 9197)
Hengelo & Borne (OvD 1091)
Borne (TS 1331)
Tubbergen (TS 2431)
Vriezenveen (WTS 1000 3661)
Enschede (Noord) (DPA 4261 regio)
Rijssen-Holten (Rijssen) (TS 5131)
Rijssen-Holten (Rijssen) (DPH 5162)
Hellendoorn (Nijverdal) (TS 5431)
Hellendoorn (Nijverdal) (TS 5432)
Wierden (Enter) (TS 5631)