VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken

Auteur Topic: VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken  (gelezen 35835 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rossie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #50 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:13:05
Blijf het nog steeds onbegrijpelijk (lees geldverspilling) vinden, dat menig  bedrijf uiterlijke kenmerken wil dragen welke overeenkomen, danwel doelen op welke hulpverlener dan ook!
Denk hierbij aan een rijschool in ZH welke biza-striping in paars/groen voert, taxibedrijven zoals VZA welke blauwe bakken of erger nog, nepbakken op het dak plaatsen en dan nog maar niet te spreken over fietsenmakers en dierenambulances (afhankelijk van donateurs)!

Ik lach er hevig om maar vraag me af waarom die mensen niet bij de politie of verpleeghuizen solliciteren al ze zo graag mensen hulp willen verlenen?
Dierenambulance met zijn collectebusje op de rommelmarkt krijgt van mij geen cent! Niet omdat ik hun werk niet goed vind, in tegendeel. Maar betalen omdat hun geilen op een blauwe bak en gele afgeschreven ambulance doen ze maar van andermans centen!

Oh ja en rijles nemen bij een rijschool zoals vernoemd, heb ik ook niet gedaan, die strepen eraf scheelt vast wat in de lesprijs denken jullie niet?

En vergeet ik bijna nog die lijkwagen Mortulance, die minder erge reakties op zou roepen......

Zucht..... Solliciteer gewoon bij een hulpverlener, kun je geoorloofd in ECHTE ambulances, politieauto's etc met werkende zwaailampen rijden !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:31:48
Zit ik net in m'n schuurtje een houten balk blauw te verven....lees ik bovenstaand...!  ;D

Tja, ik ben met je eens dat een dierenambulancedienst beter een leuke nieuwe Japanner aan zou moeten schaffen, met gedoneerd geld. Waarom altijd vaak ex-ambu's is mij ook een groot raadsel. Veel KM's en altijd mee geragd, warm of koud. (maar wel altijd onderhouden, ok)

Bart S

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:35:29
Bedoel je hiermee de MKA A-A?

Nee, voor de planning van het Zorg & Welzijnsvervoer is een eigen meldkamer waar alle vervoersaanvragen worden verwerkt. De MKA zit nog gewoon in het GGD gebouw.

Rossie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #53 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:39:11
In dat geval, Dinges, zou ik willen zeggen: vul zo'n bonnetje in het Troskompas in!  O0

Bart S

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:40:36
Donauweg? Waar precies? Daar ik dagelijks op de Donauweg naar 'school' ga ;)

Donauweg 19. Maar waar dat exact op de Donauweg is durf ik niet te zeggen.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 30 augustus 2011, 23:38:30
Donauweg 19. Maar waar dat exact op de Donauweg is durf ik niet te zeggen.

Achter de Telegraaf als het goed is.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 31 augustus 2011, 02:07:33
Blijf het nog steeds onbegrijpelijk (lees geldverspilling) vinden, dat menig  bedrijf uiterlijke kenmerken wil dragen welke overeenkomen, danwel doelen op welke hulpverlener dan ook!

Tsja, VZA Taxi rijd/reed voor het meerendeel ''ziekenhuis''-vervoertjes. Er is ooit sprake van geweest dat men de voertuigen in kon zetten ten tijde van grootschalige rampenbestrijding in Amsterdam&Omstreken, echter  is dat de laatste generatie's al niet meer mogelijk (de balken zitten namelijk al een tijdje niet meer aangesloten). Of het slecht is, dat een (dochteronderneming) van VZA dit soort (lege) balken gebruikt.... Ik heb er niet zo'n moeite mee, er zit tenslotte niets in en heeft alleen maar een stukje uitstraling mee, net als de Stars of Life die er op zitten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rossie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #57 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:36:25
Citaat
Ik heb er niet zo'n moeite mee, er zit tenslotte niets in en heeft alleen maar een stukje uitstraling mee, net als de Stars of Life die er op zitten.

Dat is nu precies wat ik bedoel, welke uitstraling heeft het mee dan?
Het is een taxi! Laat m felgeel zijn, groot bord TAXI erop, stippellijnen, grote ramen..... dat is uitstraling voor een taxi, niet een Star of Life danwel lege lichtbak!

Kan nog steeds niet anders dan concluderen dat dit bedrijf graag wil zijn wat het (met deze auto's niet is) namelijk hulpverlener met blauwe lampen en medische zorg.....

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:48:07
Ach, ik kan mij er niet druk om maken. De overige verkeersdeelnemers zullen er niet anders op reageren, doen ze bij echte HV-voertuigen toch ook pas als het blauw aanstaat en er geluid bij zit.
En de klant van de taxi, die zal gewoon blij zijn dat er een auto aankomt om te vervoeren, wat voor merk, type, kleur of toeters en bellen er ook opzitten.

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:57:54
Tja, ik ben met je eens dat een dierenambulancedienst beter een leuke nieuwe Japanner aan zou moeten schaffen, met gedoneerd geld. Waarom altijd vaak ex-ambu's is mij ook een groot raadsel. Veel KM's en altijd mee geragd, warm of koud. (maar wel altijd onderhouden, ok)

Dat heb ik me inderdaad ook zo vaak afgevraagd... Een gewone bestelbus is veel goedkoper, minder afgeragd en goed koop met een geel zwaailampje uit te rusten.
Waarom die dure ex-ambulaces (duur in aanschaf, belasting (ambulance=geel kenteken auto) en verzekering (vanwege dure nieuwwaarde))???