VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken

Auteur Topic: VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken  (gelezen 35843 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:03:17
Dat is nu precies wat ik bedoel, welke uitstraling heeft het mee dan?
Het is een taxi! Laat m felgeel zijn, groot bord TAXI erop, stippellijnen, grote ramen..... dat is uitstraling voor een taxi, niet een Star of Life danwel lege lichtbak!

Kan nog steeds niet anders dan concluderen dat dit bedrijf graag wil zijn wat het (met deze auto's niet is) namelijk hulpverlener met blauwe lampen en medische zorg.....

Behalve de VZA Meertaxi doen zij voornamelijk medische ritten. Ritten die wél door de ziektenkostenverzekering worden betaald maar geen ambulance B-rit zijn. Maar goed, je kan er mee zitten, helpt niet. Dit mag namelijk ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2011, 22:49:10
Waarom die dure ex-ambulaces (duur in aanschaf, belasting (ambulance=geel kenteken auto) en verzekering (vanwege dure nieuwwaarde))???

En dan vergeet je nog het onderhoud? Auto is flink gebruikt, veel met een koude motor afgeragd (is extreme slijtage), bijzonder uitgerust (luchtvering etc) en moet nog aangepast worden..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 31 augustus 2011, 23:35:48
Dat heb ik me inderdaad ook zo vaak afgevraagd... Een gewone bestelbus is veel goedkoper, minder afgeragd en goed koop met een geel zwaailampje uit te rusten.
Waarom die dure ex-ambulaces (duur in aanschaf, belasting (ambulance=geel kenteken auto) en verzekering (vanwege dure nieuwwaarde))???

Dierenambu's hebben vrijstelling op Motorrijtuigenbelasting

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 31 augustus 2011, 23:40:41
En we hebben het hier over de VZA (Meer-) taxi ...

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 1 september 2011, 01:49:12
en ik wilde alleen maar tonen dat die balk van de Transit leeg was ...... :o

Rossie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #65 Gepost op: 1 september 2011, 22:35:19
En ik, dat heel dat blauwe bak gebeuren pure onzin is!  e050

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #66 Gepost op: 1 september 2011, 22:50:20
er zit tenslotte niets in en heeft alleen maar een stukje uitstraling mee, net als de Stars of Life die er op zitten.
En dat is dus precies waarom het gaat. Men kan zich als meer voordoen dan men werkelijk is. En reken maar dat dit helpt in de praktijk. Als een VZA en een gewone taxi verkeerd staan dan zal de taxi eerder problemen krijgen als de VZA ;-)

112zevenaar

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #67 Gepost op: 1 mei 2012, 13:06:11

(foto gemaakt door Erni Otten, WdK)

deze bus staat al een kleine week bij Willemsen de Koning in Arnhem, alleen voor zien van een star of life en VZA op de voor en zijkanten en VZA op de lichtbalk. wie weet voor welk doel dit voertuig wordt gebruikt?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 1 mei 2012, 13:18:11
Dat zijn taxi's van het (voormalige) VZA-taxibedrijf. Deze voertuigen werden ingezet t.b.v ziekenhuis vervoer en het vervoer van minder validen. De lichtbalk is leeg (géén led's).

sylvester1986

• Gast