Minister Ter Horst eist kleurrijke politietop

Auteur Topic: Minister Ter Horst eist kleurrijke politietop  (gelezen 1598 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 14 maart 2008, 18:12:51
Nu weet ik zeker dat deze minister het echt niet begrepen heeft...  :-\
Het streven is leuk, en in beginsel ben ik het er mee eens dat vrouwen en allochtonen evenveel kans moeten krijgen.
Echter, dit is natuurlijk de omgedraaide wereld... het gaat uiteindelijk om de beste man/vrouw op de goede plek, en het zou debiel zijn als je dit gaat tegenhouden omdat de beste wat vaker niet een vrouw of allochtoon is...


Minister eist kleurrijke politietop

NOS Teletekst - 17:57 14 Maart 2008

Minister Ter Horst eist meer vrouwen en allochtonen in de politietop. In de komende drie jaar moet de helft van de vacatures in de korpsleiding door deze groepen worden vervuld, heeft Ter Horst met de korpsbeheerders afgesproken. Het gaat om zo'n tien benoemingen.

In het afgelopen jaar zijn zes mannen benoemd en één vrouw en geen enkele allochtoon. Voor hoge functies buiten de korpsleiding wil de minister dat 30 procent van de vacatures bezet wordt door vrouwen of allochtonen.

Ter Horst zegt dat ze in het uiterste geval benoemingen zal tegenhouden, als de korpsen niet voldoende meewerken.


Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2008, 18:44:52
Het klinkt misschien vreemd, maar als je bij een korps als Amsterdam gaat solliciteren, dan vallen er veel mensen af omdat zij geen allochtoon zijn ....
Het lijkt leuk, maar goede mensen lijken mij toch belangrijker als mensen met een andere afkomst .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2008, 19:32:24
Gewoon een vorm van discriminatie naar Nederlandse sollicitanten! Ik ben het ook eens dat ze gewoon de juiste man/vrouw moeten aannemen ongeacht ras, kleur of sekse. Dat nu goede kandidaten afgewezen gaan worden omdat ze geen kleurtje hebben is toch wel vreemd te noemen. Bewijst ook maar weer dat deze minister er wederom niks van snapt. Na het debacle rondom de CAO onderhandelingen bij de politie laat deze minister nu weer zien dat ze zichzelf niet populair wil maken bij de politie. Ik denk ook dat allochtone en vrouwelijke kandidaten straks toch anders aan gekeken worden. Je gaat dan heel snel de verhalen krijgen dat niet de beste kandidaat op de juiste plek zit. Ik ben van mening dat dit alleen maar meer discriminatie in de hand werkt. Collega;s gaan straks opmerkingen maken dat deze allochtone managers alleen maar zijn aangenomen omdat ze gekleurd zijn. Het gaat om kwaliteit in de politietop en niet om kleur! Gewoon werven en selecteren naar kwaliteit!