Deze man droeg het inderdaad over zijn uniform heen. Dit was ook de eerste keer dat ik iemand van de Kmar hier mee zag en deze ook zo zag wegrijden.
Volgens mij is onderstaande post van jou zelf:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=26873.msg950870#msg950870Of hadden de betreffende collega's een ander vest aan? Zoja, dan was dat het kogelwerende vest, welke achter in de dienstauto's liggen. Deze gaan alleen aan wanneer collega's naar een gevaarlijke situatie gaan of zitten, waarbij sprake is van eventuele (vuur)wapens.
Over de 'steekwerende' vesten, dit is niet geheim of zo. Sinds de invoering van dit nieuwe vest, wordt het steeds meer gedragen door collega's, omdat het nog functioneel is ook. In het verleden was er geen draagplicht en bepaalde de collega (controles uitgezonderd) of hij een vest aan deed of niet. Of er nu een draagplicht is op Schiphol, kan ik je niet zeggen. Je kunt het gauw genoeg zien van de buitenkant of ze dit vest aanhebben of niet.
In district Noord-Oost is het in ieder geval niet verplicht om je vest te dragen. De gevolgen van het niet dragen van een vestje zijn voor de collega zelf en de leiding geeft wel een draag advies.