Zeer grote brand portiekflat (GRIP 1) - Rotterdam 16-3-2008

Auteur Topic: Zeer grote brand portiekflat (GRIP 1) - Rotterdam 16-3-2008  (gelezen 6320 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

basseman

• Senior gebruiker
Ze zijn gewoon weer aan het afschalen ;)  O0
Ok, en dat doen ze dan ook via de communicator dus.....
'T is elke keer weer brandweer...

termei

• Junior gebruiker
  • **
Ik heb nergens gezien dat het GRIP 2 oid is geworden, dus dat van dat afschalen snap ik dan niet helemaal. Dan hadden ze beter GRIP 0 in het bericht moeten zetten. Verder zie ik niets, dus het zal wel onder controle zijn. (gelukkig!!)

tangosierra65-1

• Forum gebruiker
Het was al binnen een half uur brandmeester;)

guest2539

• Gast
Ik heb nergens gezien dat het GRIP 2 oid is geworden, dus dat van dat afschalen snap ik dan niet helemaal. Dan hadden ze beter GRIP 0 in het bericht moeten zetten. Verder zie ik niets, dus het zal wel onder controle zijn. (gelukkig!!)
Niemand zegt ook dat het GRIP 2 is geworden. Zoals in de meldingen te lezen was het GRIP 1. Afschalen gebeurt inderdaad ook via de communicator, alleen staat er dan dezelfde melding in alsof het net GRIP 1 is. Zo is dat nou eenmaal in de VRR.

Bart S

• Gast
Zojuist is er weer uitgerukt naar de Huygensstraat.....

Robinh

• Senior gebruiker
21:02:20 16-03-08 17 G BRAN PRIO 1 TS211 TS141 AL141 HUYGENSSTRAAT ROTTERDAM Gebouwbrand  

;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 maart 2008, 21:44:10
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2144246/Brand_Spangen_31_mensen_huis_uit.html

maandag 17 maart 2008
Brand Spangen: 31 mensen huis uit
ROTTERDAM - De felle brand in de Rotterdamse wijk Spangen heeft ervoor gezorgd dat 31 mensen hun huizen niet kunnen.

Bij de brand aan de Huygensstraat nabij het Spartastadion, raakte als bij een wonder niemand ernstig gewond. Een enkeling had ademhalingsproblemen in verband met de rook, slechts één persoon moest een nachtje in het ziekenhuis doorbrengen. De tijdelijk dakloze bewoners zijn voor onbepaalde tijd bij familie en in hotels ondergebracht.

Het vuur is volgens diverse bronnen ontstaan op de eerste verdieping van één van de portiekwoningen, toen kinderen een kaarsje hadden aangestoken onder een bed. Alle drie andere etages brandden vervolgens uit. Omliggende woningen liepen daarnaast water- en rookschade op.

,,Voor de bewoners is het heel triest,’’ zegt een woordvoerder van de brandweer. Hij wil niet reageren op de vermeende bron van de brand, zolang het onderzoek voortduurt.

Volgens hem hebben bewoners die opschrikten van het vuur zich ’buitengewoon verstandig’ gedragen toen de brand fel om zich heensloeg. ,,De mensen zijn bij de straatzijde aan het raam gaan staan. Dat is perfect want met de wagens konden we hen daardoor snel ontzetten.’’

Flats en appartementengebouwen zijn doorgaans voorzien van een brandtrap, maar voor de stadse portiekwoningen als deze is vaak geen voor de handliggende vluchtroute. ,, In portiekwoningen is vaak wel een balkon waar mensen heen kunnen en anders een doorgang naar het dak. In dit geval zijn ze bij het raam gaan staan. Ook dat komen we veel tegen en als de mensen zich daaraan houden, loopt het goed af.’’

Jeffrey-Jacobs

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 17 maart 2008, 23:21:32
Savonds was er nablussen omdat er nog brand woedde tussen het plafond. O0

Bij deze hebbik ook op mijn website de enige foto's van de brand zelf staan die ik van een bewoner daar heb gekregen. Ze zijn te zien op

http://112webteam.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=255&Itemid=1

foto is van Manodj Soekal in de foto's staat het verkeerd moet nog worden aangepast

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2008, 23:31:44
Prachtige foto's allemaal, ik mis alleen de foto's waar de voertuigen/brand gecombineerd is met het prachtige Kasteel van Sparta (die vind ik overigens nergens). De locatie was wat dat betreft zeer geschikt voor mooie foto's...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Fire Duif

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2008, 19:10:38
Prachtige foto's allemaal, ik mis alleen de foto's waar de voertuigen/brand gecombineerd is met het prachtige Kasteel van Sparta (die vind ik overigens nergens). De locatie was wat dat betreft zeer geschikt voor mooie foto's...

www.mediatv.nl en of www.kazernebaan.brandweer.net

Enne, helaas, spartastadion stond net rot voor om goeie foto te creeren er voor voertuigen stonden ook te verweg.