Drukste redvoertuig van Nederland - 20-03-2008

Auteur Topic: Drukste redvoertuig van Nederland - 20-03-2008  (gelezen 14528 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2008, 20:55:24
beetje oude foto Jef...
Jammer  ;D ;D
ach het voertuig blijf toch het zelfde
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2008, 20:57:32
Het aantal OMS meldingen is ook sterk toegenomen sinds de overgang naar Kennemerland, zie: Veel OMS-meldingen sinds de overgang naar Kennemerland
Samen sterk in de hulpverlening!


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2008, 21:55:43
Het aantal OMS meldingen is ook sterk toegenomen sinds de overgang naar Kennemerland, zie: Veel OMS-meldingen sinds de overgang naar Kennemerland

in amsterdam werd er eerst (meestal) gebeld naar het desbetreffende opject en daarna gealarmeerd
In kennemerland word gelijlk op de knop gedrukt en uitgerukt daarna of tijdens het uitrikken
word er contact gelegt met het opject.
Dus..meer uitrukken
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2008, 22:08:01
Dat OMS-Meldingen gelijk rijden betreft is een nieuwe Regel die gesteld is geloof ik. Hier waren alle OMS-Melding Prio 2 in Rotterdam en sindsdien word alles Prio 1. Onderweg word er idd gebeld naar het object. De vertrager zeg maar die moet zo snel mogelijk uit alle gebouwen volgens de nieuwe Norm. O0


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2008, 22:13:58
Dat OMS-Meldingen gelijk rijden betreft is een nieuwe Regel die gesteld is geloof ik. Hier waren alle OMS-Melding Prio 2 in Rotterdam en sindsdien word alles Prio 1. Onderweg word er idd gebeld naar het object. De vertrager zeg maar die moet zo snel mogelijk uit alle gebouwen volgens de nieuwe Norm. O0

Dat is niet helemaal waar. Een deel van de OMS-meldingen is prio 1 geworden maar niet allemaal!

De keren dat de schiphol-express ook daadwerkelijk moet uitrukken naar Schiphol of zelfs ter plaatse komt bij een OMS-melding op Schiphol is zeldzaam..... :) Daarnaast gaan ze ook lang niet altijd prio 1 ;)


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2008, 22:27:48
Volgens mij heeft de 351 ook als bijnaam de "Schiphol-express"  ;D

Als ze dan toch gaan knutselen aan de N201 in de buurt van Schiphol kunnen ze misschien een aparte rijstrook aanleggen voor de 351 van de brandweer Hoofddorp...    ^-^


sajo

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2008, 22:37:48
Dat OMS-Meldingen gelijk rijden betreft is een nieuwe Regel die gesteld is geloof ik. Hier waren alle OMS-Melding Prio 2 in Rotterdam en sindsdien word alles Prio 1. Onderweg word er idd gebeld naar het object. De vertrager zeg maar die moet zo snel mogelijk uit alle gebouwen volgens de nieuwe Norm. O0

Heel toevallig sprak ik een week of wat geleden een voor mij en sommige anderen bekend forumgenoot over dit gebeuren.
(Deze persoon is ook werkzaam binnen de VRR).
Omdat het mij ook al was opgevallen dat de uitgaven van prio's 2 op diverse objecten
de laatste tijd toch weer werden vervangen door de prio 1 status.

De objecten waar Rotterdam weer Prio 1 voor zijn gaan rijden,
zijn in de meeste gevallen panden of instellingen waar het risico "groot"is,of in ieder geval groter is.
Denkend aan Ziekenhuizen,Zorg instellingen ,Penitentaire Inrichtingen, Kinderdagverblijven , e.d.

Reden :"veel mensen" aanwezig in een vaak complex gebouw,waardoor het risico vergroot bij daadwerkelijk incident.
Het heeft dus niets met melders en vertragers te maken,maar is puur op veiligheids/risico niveau berekend.

En er wordt zeker NIET op alle (OMS) meldingen prio 1 gereden.
Dat geldt in een aantal gevallen ook voor de hierboven genoemde instanties.
tenzij er (om verschillende reden en sommige gevallen) geen contact met het object kan worden gekregen
of de aanrij tijd langer is, omdat het object buiten het eigen verzorgingsgebied ligt.
Het contact met het betreffende object wordt trouwens NIET vanuit het voertuig gelegd,
 Dit is een taak voor de MKB,die het op hun beurt weer doorgeven aan de aanrijdende TAS

Strategisch gezien liggen (bijna) alle uitrukposten in Rotterdam op zo'n 14 minuten rijden uit elkaar
Dit is dus ook één van de reden waarom er vaak,maar zeker niet altijd,van 2 posten tegelijk wordt uitgerukt.
Er is dus een theoretische aanrijtijd van de gestelde 7 minuten volgens protocol.
Maar de boys en girls zijn in de meeste gevallen vaak sneller TP.

(@ Rick jij weet vast wel wie ik bedoel).


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2008, 23:02:04
Dat is niet helemaal waar. Een deel van de OMS-meldingen is prio 1 geworden maar niet allemaal!

De keren dat de schiphol-express ook daadwerkelijk moet uitrukken naar Schiphol of zelfs ter plaatse komt bij een OMS-melding op Schiphol is zeldzaam..... :) Daarnaast gaan ze ook lang niet altijd prio 1 ;)

De OMS meldingen in Kelders op SPH worden  door de HW351 onder prio 2 gereden...
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


royg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2008, 00:38:36
Hoog tijd dat we weer terug naar ac amsterdam gaan ;)
Geld voor de hele haarlemmermeer trouwens.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2008, 11:01:59
van ze lang zal ze leven niet terug naar AC amsterdam.
Als alle opstart ziektes eruit zijn hebben we een hele goeie aan AC Kennemerland.
Die kijken en denken en doen met je mee in plaats van dat je het antwoord krijgt "dat weet ik niet"
We zitten goed daar.
P.S De 351 is gister in totaal 16 x in actie gekomen!
ACH & HBT