Middel ongeval vrachtwagen en bus - Rozenburg 20-03-'08

Auteur Topic: Middel ongeval vrachtwagen en bus - Rozenburg 20-03-'08  (gelezen 7226 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
ja dat denk ik ook wel maar ze hebben toch tot 12 uur dienst of vergis ik me nu?

Dat klopt, maar in dit geval zijn ze voor 00.00 uur gealarmeerd en gaan ze gewoon door (al is deze mogelijk gecanceld), maar ook als ze vijf minuten na 00.00 uur gealarmeerd worden willen ze nog gaan rijden hoor.

Maar on topic; ik hoop nog op goed nieuws van die kant :-\
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Bos

• Manschap
  • Junior gebruiker
  • **
  • Vrijwillig manschap en chauffeur in opleiding.
ja oke maar dan moet het team nog wel compleet zijn kijk trouwens maar naar een melding in krommenie geloof ik dat ze ook nog na 12 uur waren opgeroepen.
ff checken

maar weten we idd al wat meer ?
Groeten, Mitch Bos

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Als we een beetje ontopic blijven dan komt de info nog wel ... Voorlopig zijn ze nog steeds bezig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Sander-K

• Forum gebruiker
Iemand al wat meer informatie betreffende dit ongeval?

:D terug kijken in het topic is niet zo lastig... maar goed nogmaals met update:

Buschauffeur overleden na aanrijding

Hoofddorp - Een chauffeur van een sternetbus is donderdagavond overleden na een ernstige aanrijding.

Een vrachtwagen en een bus van Connexxion kwamen rond 23:45 uur met elkaar in botsing. Het ongeval gebeurde op de Kruisweg in Hoofddorp, ter hoogte van de McDonalds.

De chauffeur van de bus kwam daarbij om het leven. Op het moment van de aanrijding was de bus leeg, aldus een politie woordvoerster.

Fotografie: Jeffrey Koper / K3-Media

Bron: www.abradio.nl

Rein

• Senior gebruiker
Haarlemsdagblad.nl

Buschauffeur ernstig gewond na botsing
Gepubliceerd op 21 maart 2008, 00:45
Laatst bijgewerkt op 21 maart 2008, 00:49

HOOFDDORP -  Een chauffeur van Connexxion  is donderdagavond laat in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht na een frontale botsing met een vrachtwagen.

Het ongeluk gebeurde rond middernacht, nabij de Kruisweg ter hoogte van de McDonalds-vestiging. Volgens de politie was de toestand van de man ‘zeer kritiek'. er bevonden zich geen passagiers in de bus. Verdere informatie was bij het sluiten van deze krant niet beschikbaar.

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Haarlems Dagblad

hoofddorp -  
Een chauffeur van Connexxion  is in de nacht van donderdag en vrijdag overleden aan de gevolgen van de verwondingen die hij opliep bij een frontale botsing met een vrachtwagen.

De chauffeur van de vrachtwagen is met onbekend letsel naar het ziekenhuis overgebracht. Het ongeluk gebeurde rond middernacht, op de parallelweg van de Kruisweg ter hoogte van de McDonalds-vestiging, nabij de op-en afritten van de A4.

Hoe de bus op de vrachtwagen botste is nog onduidelijk. Er bevonden zich geen passagiers in de bus, aldus de politie donderdagnacht. De oorzaak van het ongeluk wordt onderzocht.
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Fotografie: Jeffrey Koper / K3-Media

gvd, dit is erg. Ik kom regelmatig langs dit punt (parallel-kruisweg Rozenburg), ze zijn daar al tijden met de weg bezig.
Zonder duidelijke reden stonden op ditzelfde punt enkele weken al opeens aan twee kanten van de weg de rode markeringspalen die je op de foto ziet. Deze staan ook dusdanig dat 2 (grote) voertuigen niet gelijktijdig dit punt kunnen passeren, echter, er staan verder geen duidelijke waarschuwing wegversmalling o.i.d., dus je merkt pas op het laatste moment dat de weg op dat specifieke punt te smal is. Aangezien de palen aan twee kanten staan, is ook niet duidelijk wie voorrang zou moeten geven. Toen ik daar 2 weken geleden langskwam zei ik al tegen de collega in de auto dat dit gevaarlijk was, aangezien auto's toen ook op het laatste moment in de remmen gingen voor een bus op de andere rijbaan. Helemaal zoals gisteravond, in het donker met regen, is dat niet te zien.

Mogelijkheden genoeg om de wegbeheerder en/of uitvoerder van de werkzaamheden aansprakelijk te stellen, maar ja, daar krijg je geen mensenleven mee terug...  :'(
Dieptriest, m.i. een ongeval wat voorkomen had kunnen worden.  :(
Samen sterk in de hulpverlening!

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
gvd, dit is erg. Ik kom regelmatig langs dit punt (parallel-kruisweg Rozenburg), ze zijn daar al tijden met de weg bezig.
Zonder duidelijke reden stonden op ditzelfde punt enkele weken al opeens aan twee kanten van de weg de rode markeringspalen die je op de foto ziet. Deze staan ook dusdanig dat 2 (grote) voertuigen niet gelijktijdig dit punt kunnen passeren, echter, er staan verder geen duidelijke waarschuwing wegversmalling o.i.d., dus je merkt pas op het laatste moment dat de weg op dat specifieke punt te smal is. Aangezien de palen aan twee kanten staan, is ook niet duidelijk wie voorrang zou moeten geven. Toen ik daar 2 weken geleden langskwam zei ik al tegen de collega in de auto dat dit gevaarlijk was, aangezien auto's toen ook op het laatste moment in de remmen gingen voor een bus op de andere rijbaan. Helemaal zoals gisteravond, in het donker met regen, is dat niet te zien.

Mogelijkheden genoeg om de wegbeheerder en/of uitvoerder van de werkzaamheden aansprakelijk te stellen, maar ja, daar krijg je geen mensenleven mee terug...  :'(
Dieptriest, m.i. een ongeval wat voorkomen had kunnen worden.  :(

Er is niks bekent wat de reden van dit ongeval was.
Kan een technisch mankement zijn aan 1 van de voertuigen , 1 van de chauffeurs onwel.. noem maar op !
Dus wees voorzichtig met oordelen!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Er is niks bekent wat de reden van dit ongeval was.
Kan een technisch mankement zijn aan 1 van de voertuigen , 1 van de chauffeurs onwel.. noemmaar op !
Dus weer voorzichtig met oordelen!

Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in, zeker de laatste zin van mij is idd iets te kort door de bocht (Misschien iets te snel vanuit de emotie gereageerd).
Het onderzoek zal het moeten uitwijzen, echter gezien de plek van het ongeval en de positie van de voertuigen zal het mij niet verbazen als eea een rol heeft gespeeld.
Samen sterk in de hulpverlening!

Master

• Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • Verwarrend eenvoudig
Deze foto staat op blikopnieuws.nl.