Fotografie: Jeffrey Koper / K3-Mediagvd, dit is erg. Ik kom regelmatig langs dit punt (parallel-kruisweg Rozenburg), ze zijn daar al tijden met de weg bezig.
Zonder duidelijke reden stonden op ditzelfde punt enkele weken al opeens aan
twee kanten van de weg de rode markeringspalen die je op de foto ziet. Deze staan ook dusdanig dat 2 (grote) voertuigen niet gelijktijdig dit punt kunnen passeren, echter, er staan verder geen duidelijke waarschuwing wegversmalling o.i.d., dus je merkt pas op het laatste moment dat de weg op dat specifieke punt te smal is. Aangezien de palen aan twee kanten staan, is ook niet duidelijk wie voorrang zou moeten geven. Toen ik daar 2 weken geleden langskwam zei ik al tegen de collega in de auto dat dit gevaarlijk was, aangezien auto's toen ook op het laatste moment in de remmen gingen voor een bus op de andere rijbaan. Helemaal zoals gisteravond, in het donker met regen, is dat niet te zien.
Mogelijkheden genoeg om de wegbeheerder en/of uitvoerder van de werkzaamheden aansprakelijk te stellen, maar ja, daar krijg je geen mensenleven mee terug...
Dieptriest, m.i. een ongeval wat voorkomen had kunnen worden.