Grote brand loods - Middenbeemster 21-03-2008

Auteur Topic: Grote brand loods - Middenbeemster 21-03-2008  (gelezen 5902 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2008, 21:23:37
Verkeerschool Middenbeemster brandt
MIDDENBEEMSTER In Middenbeemster is brand uitgebroken bij Verkeersschool Toon Visser. De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Verder nieuws ontbreekt nog.

bron: rtvnh.nl

Helaas maar waar, de toemalige bewoner van het pand Rijperweg 72 was een medewerker van rijschool Toon Visser.
Hij is al een groot aantal jaren geleden overleden en volgens mij bestaat Rijschool Toon Visser ook al niet meer.

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2008, 21:26:28
By the weg; ik heb ook meer foto's gezien op www.brandweerbeemster.nl

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2008, 00:13:20

Waar was ook weer dat topic over waarheidsgehalte van nieuwsmedia...? ^-^

Misschien hebben ze de informatie wel van dit forum:

Volgens google zit er een verkeersschool.

Bovendien, als je twijfelt aan het waarheidsgehalte van nieuwsmedia, waarom neem
je het dan klakkeloos over?

Verkeerschool Middenbeemster brandt
MIDDENBEEMSTER In Middenbeemster is brand uitgebroken bij Verkeersschool Toon Visser. De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Verder nieuws ontbreekt nog.
bron: rtvnh.nl

Zo zie je maar hoe de verhalen in de wereld komen  ;) ;) ;)

Uiteraard ben ik met je eens dat er had moeten staan: "volgens gegevens
is op dit adres Rijschool Toon Visser gevestigd
" of iets als "brand in
bedrijfspand
". Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het even duurt
voordat de pers telefonisch of ter plaatse de gegevens bevestigd krijgt.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2008, 00:20:14

Van RTVNH had ik toch wel wat waarheid verwacht , die liepen daar zelf rond

Rondlopen betekent helaas niet altijd dat je meteen weet wat er aan de hand is.
Sterker nog, ter plaatse kan je ook aardig verkeerd geinformeerd worden.  :-\ :-\

Bovendien is het knap lastig om te telefoneren en tegelijk een camera vast te houden.
Vooral als die @%^! redacteuren de telefoon niet opnemen  :'( :'(

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2008, 01:41:11
Uno momento, Ko van Leeuwen...

1. Ik heb nergens gezegd dat er brand is of was bij een rijschool, alleen dat er volgens google een rijschool gevestigd is. De eerste foto die rtvnh bij haar eerst berichtgeving op haar site plaatste betrof een   google map met daarbij de verwijzing naar de verkeersschool van Toon Visser.
2. Ik weet niet hoe RTVNH aan zijn/haar info geraakt, nog hoe en of zij deze informatie controleert.
3. Denk je nu echt dat ik als gewoon burger bij elk nieuwsbericht zelf ook nog eens op pad moet gaan om de berichtgeving van een nieuwsmedium te moeten gaan controleren? Zal mooi wezen als iedereen dat zou doen bij een incident. Dat komt de hulpverlening tijdens zo'n incident niet ten goede. Krijg je weer van die berichten dat er geen doorkomen aan was voor de hulpdiensten omdat alle burgers in hun zucht naar de juiste informatie de media gaan lopen controleren ten tijde van het incident wat natuurlijk het beste kan op de plaats van het incident.

De media hebben als taak de burgers juist te informeren. Fouten leg je dus maar bij de media of bij de wijze van informatieverstrekking door de overheid aan de media, niet bij mij. Ik ben geen journalist, ik meld alleen wat ik weet.

Was getekend,

DB

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2008, 02:03:41
Uno momento, Ko van Leeuwen...

1. Ik heb nergens gezegd dat er brand is of was bij een rijschool, alleen dat er volgens google een rijschool gevestigd is. De eerste foto die rtvnh bij haar eerst berichtgeving op haar site plaatste betrof een   google map met daarbij de verwijzing naar de verkeersschool van Toon Visser.

Dat van Google klopt, maar ik geef aan dat jouw info mogelijk gebruikt is en
vervolgens verkeerd vertaald van "volgens" naar "zeker".
Daarnaast kan iedereen foto's plaatsen bij artikelen van RTVNH. Het is dus niet
gezegd dat het kaartje door de redactie is geplaatst.

2. Ik weet niet hoe RTVNH aan zijn/haar info geraakt, noch hoe en of zij deze
informatie controleert.

Ze zouden moeten controleren maar als Google met deze info komt dan komen andere
openbare registers mogelijk ook met deze info. Rest dan nog de informatie ter plaatse
waar ik het net al over gehad heb.

De media hebben als taak de burgers juist te informeren. Fouten leg je dus maar bij
de media of bij de wijze van informatieverstrekking door de overheid aan de media,
niet bij mij. Ik ben geen journalist, ik meld alleen wat ik weet.

Fijn dat je zo goed weet wat de taak van de media is  ;).  Maar bedenk dan wel dat
de media weer afhankelijk zijn van mensen ter plaatse en persvoorlichters.
Bovendien: "ik meld alleen wat ik weet" is typisch een achteraf verhaal.
En achteraf is het altijd makkelijk oordelen en roepen dat de media het fout doen.
En dat in dit geval RTVNH te snel is geweest met het geven van feiten, dat is iets
waar we het denk ik over eens zijn.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2008, 02:26:32
En wat is nu je punt? Dat iedereen zijn mond maar moet houden totdat de 'incidentfotograaf' van de regio terug is met informatie? Of dat geïnteresseerden de hele regio gaan afbellen naar informatie? Iedereen zit hier voor z'n hobby en z'n plezier, niet om professioneel verslag te leveren. Hou dat in je achterhoofd en heb daar respect voor. En daarbij, ik zie ook nergens staan dat DB bevestigd dat er een rijschool zat, ik zie alleen het zinnetje 'volgens google'. 99% van de tijd gaat nieuwswinning op deze manier goed, helaas vandaag niet. Jammer, op naar het volgende incident.

Maak niet iedereen monddood, alle informatie wat binnenkomt is leuk meegenomen. Morgen zal blijken wat klopt...

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2008, 03:26:16
En wat is nu je punt? Dat iedereen zijn mond maar moet houden totdat de 'incidentfotograaf' van de regio terug is met informatie? Of dat geïnteresseerden de hele regio gaan afbellen naar informatie? Iedereen zit hier voor z'n hobby en z'n plezier, niet om professioneel verslag te leveren. Hou dat in je achterhoofd en heb daar respect voor. En daarbij, ik zie ook nergens staan dat DB bevestigd dat er een rijschool zat, ik zie alleen het zinnetje 'volgens google'. 99% van de tijd gaat nieuwswinning op deze manier goed, helaas vandaag niet. Jammer, op naar het volgende incident.

Maak niet iedereen monddood, alle informatie wat binnenkomt is leuk meegenomen. Morgen zal blijken wat klopt...

Sorry, maar wat is nu jouw punt?
Wie zegt dat iedereen zijn mond moet houden?
En wie zegt dat ik niet zie dat DB het heeft over "volgens google"?

Ik reageer alleen maar op de opmerkingen over het waarheidsgehalte van de media
en geef daarbij aan het het mogelijk kan zijn dat de informatie van dit forum komt of
dat RTVNH te snel conclusies heeft getrokken aan de hand van niet geverifieerde
informatie. Daarnaast geeft ik aan dat zo'n fout makkelijk gemaakt is. En ja,
achteraf conclusies trekken is erg makkelijk. Als de media dat doen dan zijn jullie
er ook niet blij mee.

Ergo, geen punt maar gewoon een discussie  :)

Alleen Roland, laat een ding duidelijk zijn:

De suggesties dat ik geen respect zou hebben voor mensen op het forum
en dat ik ze monddood wil maken slaan helemaal nergens op!

Als dat zo was dan zou ik niet actief zijn op dit forum.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2008, 03:35:51
Bovendien: "ik meld alleen wat ik weet" is typisch een achteraf verhaal.
En achteraf is het altijd makkelijk oordelen en roepen dat de media het fout doen.

Aha, ik wordt er net op gewezen dat ik het verkeerd heb gelezen. Je opmerking
"ik meld alleen wat ik weet" heeft betrekking op je eerste bericht over google
en niet (zoals ik begreep) op de opmerking achteraf over verkeerde berichtgeving.

Waarvoor mijn excuses  :-[

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2008, 09:25:49
En vanaf nu dus weer on-topic vrienden ;)

Shave
moderator