GRIP 2 VOS 3 - Schiphol 24-03-2008

Auteur Topic: GRIP 2 VOS 3 - Schiphol 24-03-2008  (gelezen 11849 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2008, 17:33:03
Kan me niet herrineren dat amsterdam zo'n waslijst aan alameringen had voor een vos 3
of overdrijven we weer een beetje ;)
Amsterdam stuurde ook wel aardig wat maar kennemerland spant de kroon weer.

Als ik zo je berichtengeschiedenis lees (en dat zijn er al 3), dan zijn ze allemaal negatief over de overgang amsterdam -> kennemerland.
Waarom is dat toch? Ben je in de dagelijkse praktijk aktief betrokken bij één van de twee regio's, zodat je weet waar je over praat, of is het gewoon zeuren om het zeuren?

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2008, 18:16:31
Kan me niet herrineren dat amsterdam zo'n waslijst aan alameringen had voor een vos 3

Misschien dat dit (mede) te maken heeft met het feit dat de regio Kennemerland sleutelfuncties sinds kort per GMS/P2000 alarmeert i.p.v. de alarmeringscomputer Communicator (die Amsterdam namelijk ook heeft). Met andere woorden zijn zulke alarmeringen nu "meer zichtbaar" op het net.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2008, 18:30:32
Buiten de brandweer Schiphol totaal 12 voertuigen uit de regio, voornamelijk uit Haarlemmermeer zelf, en dat zijn (buiten de HOvD/ROGS)  zo'n beetje dezelfde als 'vroeger' bij Amsterdam gealarmeerd werden.
AL753 uit Haarlem omdat de 351 net naar een OMS bij Hotel A4 was.
Verder idd een heleboel alarmeringen voor sleutelfuncties voor de meldkamer ed.

Citaat
VOS 3 Schiphol-Airport UGS A (afgeschaald naar VOS 1)

Uitruknummer: 97
Datum: Maandag 24 maart 2008
Tijd: 13:56 uur
P2000: PRIO 1 UGS A PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 3) [ 344 171 346 342 590 583 529 584 594 194 597 595 381 191 753 ]
Voertuigen: TS 346 Badhoevedorp, TS 342 Lisserbroek, TS 344 Hoofddorp, TS 349 Rijsenhout, HV 381 Hoofddorp, VC-2 198 Zwanenburg, AL 753 Haarlem-Oost, ROGS 594 Kennemerland, OvD 595 Kennemerland-Midden, OvD 597 Kennemerland-Zuid, HOVD 191 Kennemerland-Zuid, HA 185+BasisHV 171 Hoofddorp, Brandweer Schiphol
bron: http://www.brandweer.badhoevedorp.com/?id=136
Samen sterk in de hulpverlening!

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #43 Gepost op: 24 maart 2008, 18:30:50
Daarbij is het misschien ook wel zo dat als zo'n apparaat wel naar beneden komt je ook beter dat materiaal TP kunt hebben dan dat je achteraf alles bij moet alarmeren. Misschien beter mee verlegen dan om verlegen.....

Ik vind het niet raar dat bij zo'n melding een dermate hoeveelheid hulpdiensten worden gealarmeerd... maar goed wie ben ik..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 24 maart 2008, 20:02:09

Royg,

in Kennemerland wordt exact dezelfde inzetstaven gebruikt als de "oude" van Amsterdam. De inzetstaven zijn opgesteld door en voor Schiphol en zijn uniform overgenomen door de andere regio.

Alleen nu ziet men de alarmeringen op P2000, terwijl dat in het verleden nooit werd gedaan. Zeker als we ff terug kijken in de geschiedenis van de brandweerzorg.  Maar om een ander punt aan te halen, volgens de statistieken van Schiphol zelf zijn er de laatste tijd wel meer VOS-meldingen geweest. Daar kan men in Kennemerland niks of weinig aan doen.

RR (ik had donderdag een VOS 7 inzetstaaf  8))
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #45 Gepost op: 24 maart 2008, 20:30:17
Als ik zo je berichtengeschiedenis lees (en dat zijn er al 3), dan zijn ze allemaal
negatief over de overgang amsterdam -> kennemerland.  Waarom is dat toch? Ben je
in de dagelijkse praktijk aktief betrokken bij één van de twee regio's, zodat je weet
waar je over praat, of is het gewoon zeuren om het zeuren?

Er zijn dus geen verschillen in aanpak hooguit in de uitvoering.
Als ik uit de database even een paar uitrukken boven water haal dan zie
ik maar kleine verschillen:

- Wat Kennemerland extra alarmeerd is een autoladder, een meetploeg en de
  kantinebak. En dat laatste is alleen maar positief te noemen ;)
- Bij Kennemerland de haakarmwagens apart genoemd hetgeen bij Amsterdam
  niet het geval was.

Meer algemeen gesproken zie ik geen problemen. Sterker nog, nu Kennemerland
met operationele grensen werkt i.p.v. gemeentegrenzen zie ik  alleen maar voordelen.

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #46 Gepost op: 24 maart 2008, 21:00:19
de tijd voor p2000 reden deze voertuigen ook maar dank zij p2000 kunnen wij het nu alleen mee lezen
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 25 maart 2008, 00:00:13
Overigens kwam ik de oude 681 tegen prio1 richting Schiphol .... Is deze nu (tijdelijk) weer in dienst als 381?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #48 Gepost op: 25 maart 2008, 00:04:21
Overigens kwam ik de oude 681 tegen prio1 richting Schiphol .... Is deze nu (tijdelijk) weer in dienst als 381?

???

Dan heb je wat gemist :): Alle wagens van de Haarlemmermeer zijn omgenummerd
van 6xx naar 3xx. Enkele uitzonderingen daargelaten.

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #49 Gepost op: 25 maart 2008, 00:28:36

381 is voor APK
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto