Ambulances Ijssel-Vecht geen navigatie aan boord?

Auteur Topic: Ambulances Ijssel-Vecht geen navigatie aan boord?  (gelezen 1501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Gepost op: 26 maart 2008, 01:35:33
heey allemaal,

Afgelopen weekend zat ik als centralist in het verbindings centrum bij het ONK motorcross in Oldebroek. Daar hadden wij op een gegeven moment een patiënt die kort bewusteloos was geweest en nu ademhalingsprobleem had. De baan arts verzocht mij een A2 rit aan te vragen bij de MKA.

Na contact met de MKA werd er een ambu die in de buurt was gestuurd. Dit was er een uit Zwolle die in Harderwijk een patiënt gebracht had. Nog geen 5 minuten na de melding werd ik gebeld door de MKA Zwolle met de vraag of ik een routebeschrijving kon geven omdat de chauffeur niet wist hoe zij tp moest komen. Ik had geen kaart bij de hand en was een verrast door de vraag (omdat ik gewent ben dat ambupersoneel uit onze regio het circuit op hun duimpje weten te vinden) en wist zelf ook niet precies hoe tp te komen bij ons. Maar gelukkig wist ik  met de teamleider en onze verpleegkundige samen tot een goede routebeschrijving te komen. Nu vraag ik mij af of de ambulances van de rav ijssel-vecht navigatie in de wagen hebben.

Op zich was het geven van een routebeschrijving niet nodig. Het circuit word heel goed aangegeven met duidelijk herkenbare borden langs de grotere wegen.

groetjes,

bernhard

EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2008, 21:24:19
mrpddnos,

Ik kan je geruststellen, ook de wagens van ijsselvecht hebben allemaal navigatie aan boord. Waarom ze het toen niet konden vinden kan ik vanaf hier uiteraard niet zien, maar een storing behoord tot de mogelijkheden. Als backup hebben we kaartenboeken, Heg en steg, ook van Gelderland. Nu zijn we daar wat minder bekend dan de collega's die daar vaker komen, dus het zoeken zal wat lastiger zijn geweest. Dat je zelf niet goed kon uitleggen hoe er te komen zegt al genoeg. Ik ben daar in het verleden zelf ook eens geweest en je rijdt er makkelijk voorbij. Smalle aanvoerroute enz.

Ik hoop dat je vraag beantwoord is.