Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115257 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Wouwie

• Senior gebruiker
Reactie #470 Gepost op: 11 december 2011, 01:07:18
Mensen die denken dat agenten alleen maar chagrijnige bonnenschrijvers zonder humor zijn moeten zeker het eindstukje kijken, lag in een deuk ervan  ;D

sylvester1986

• Gast

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 11 december 2011, 23:42:42
Mensen die denken dat agenten alleen maar chagrijnige bonnenschrijvers zonder humor zijn moeten zeker het eindstukje kijken, lag in een deuk ervan  ;D

Sowieso een mooi koppel  :)

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #473 Gepost op: 12 december 2011, 00:06:10
Bij het zien van het vorige YT filmpje bedacht ik mij weer iets dat ik vaker bedenk bij het kijken. Ik heb namelijk regelmatig voor bij horen komen dat zij in de VROS auto rijden zonder aanwezige politieagent. Hoe zit dit?

En in het filmpje zie je aan de reflectie dat zij zelf uiteindelijk bij aankomst andere politieauto's ook met blauw blauw rijden. Dat mag dan toch helemaal niet? Wel begrijpelijk, maar ik had die auto dan ook al veel eerder een stopteken gegeven om minder levens op het spel te zetten...

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #474 Gepost op: 12 december 2011, 00:55:02
Bij het zien van het vorige YT filmpje bedacht ik mij weer iets dat ik vaker bedenk bij het kijken. Ik heb namelijk regelmatig voor bij horen komen dat zij in de VROS auto rijden zonder aanwezige politieagent. Hoe zit dit?

En in het filmpje zie je aan de reflectie dat zij zelf uiteindelijk bij aankomst andere politieauto's ook met blauw blauw rijden. Dat mag dan toch helemaal niet? Wel begrijpelijk, maar ik had die auto dan ook al veel eerder een stopteken gegeven om minder levens op het spel te zetten...
Die reflectie die jij denk ik ziet (weet het niet zeker aangezien ik die reflectie niet zoziet) is de weerkaatsing van de koplampen op de blauwe striping. En dat ze zonder agent rijden heeft ermee te maken dat ze vanuit hun kantoor naar de desbetreffende post gaan waar ze de afspraak hebben staan. Dit was in het begin ook de opzet om in een gewone rijdende auto te filmen en pas later is hier de samenwerking met de politie gekomen. Voor het rijden met de auto van kantoor naar de post zullen wel
(mag ik teminste aannemen) afspraken gemaakt zijn met de politie dan wel het desbetreffende ministerie omdat je niet zomaar mag rijden met een auto met blauwe lampen (ook al zijn ze uitgeschakeld).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #475 Gepost op: 12 december 2011, 07:48:10
Zoals Customs zelf al aangeeft rijden de mensen van BodW zelf ook in de auto en dan zonder de aanwezigheid van een agent.

Voorbeeld hiervan in de 1ste 20 jaar special, is de vrachtwagen die rechtsaf door rood gaat, de camera wordt gedraaid en op de achtergrond hoor je een baby.
In de uitzending waar dit fragment in voorkwam werd ook aangegeven dat de mensen van BodW dus ook niet konden ingrijpen.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 12 december 2011, 08:26:40
Ja dat viel me al op. Daar zullen dan dus wel speciale afspraken/uitzonderingen voor gemaakt zijn...

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 12 december 2011, 13:08:22
Ik weet niet of het nog zo is, maar voorheen was de auto ook niet van de politie, maar van BodW. Daarom was er toen ook bijna het einde van BodW, omdat er niet meer samengewerkt kon/wilde worden, ook verzekeringtechnisch dacht ik :)

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #478 Gepost op: 12 december 2011, 13:11:46
Vtg is nog steeds van BodW.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #479 Gepost op: 12 december 2011, 13:32:05
Maar je ziet ook steeds vaker beelden uit auto's die niet van BodW zijn, zoals de KLPD