Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115226 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #560 Gepost op: 25 maart 2012, 19:09:50
rijstrooklichten
m R 610 rijstrook aangeduid met verlicht rood kruis gebruiken € 220,00

Ter vergelijking, zonder noodzaak over de vluchtstrook rijden is 340 euro. Ik snap niet waarom het rode kruis niet even duur is als de vluchtstrookbon.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #561 Gepost op: 25 maart 2012, 21:58:03
Ter vergelijking, zonder noodzaak over de vluchtstrook rijden is 340 euro. Ik snap niet waarom het rode kruis niet even duur is als de vluchtstrookbon.

Omdat kruisen heel vaak onterecht gebruikt worden, al dan niet door storing. Ik ben (in groot gezelschap) door een per ongeluk afgekruisde A10 gereden. Kwam ineens drie rode kruisen tegen, onder het viaduct door, de hele file reed er door, de vogens stond alles uit. Zie regelmatig linker rijbaan afgeruist terwijl dat de rechter had moeten zijn en andersom. Dat zorgt dat de mensen het niet zo nou meer nemen met kruisen.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #562 Gepost op: 25 maart 2012, 22:30:00
Omdat kruisen heel vaak onterecht gebruikt worden, al dan niet door storing. Ik ben (in groot gezelschap) door een per ongeluk afgekruisde A10 gereden. Kwam ineens drie rode kruisen tegen, onder het viaduct door, de hele file reed er door, de vogens stond alles uit. Zie regelmatig linker rijbaan afgeruist terwijl dat de rechter had moeten zijn en andersom. Dat zorgt dat de mensen het niet zo nou meer nemen met kruisen.

Je begrijpt denk ik zelf wel dat dit onjuiste informatie is  :|


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #563 Gepost op: 25 maart 2012, 23:51:07
Omdat kruisen heel vaak onterecht gebruikt worden, al dan niet door storing. Ik ben (in groot gezelschap) door een per ongeluk afgekruisde A10 gereden. Kwam ineens drie rode kruisen tegen, onder het viaduct door, de hele file reed er door, de vogens stond alles uit. Zie regelmatig linker rijbaan afgeruist terwijl dat de rechter had moeten zijn en andersom. Dat zorgt dat de mensen het niet zo nou meer nemen met kruisen.

Henk, ik heb de opmerking al eens vaker gemaakt op dit forum. Het is niet aan de individuele automobilist om te oordelen of een rood kruis boven een rijbaan terecht is of niet.
Het enige wat de automobilist hoeft te doen is handelen naar het wegbeeld. Rood kruis, meestal voorafgegaan door een pijl, betekend, rijstrook vrijmaken !
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #564 Gepost op: 26 maart 2012, 00:04:17
En plots Rode kruizen is een storing?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #565 Gepost op: 26 maart 2012, 03:11:02
Omdat kruisen heel vaak onterecht gebruikt worden, al dan niet door storing. Ik ben (in groot gezelschap) door een per ongeluk afgekruisde A10 gereden. Kwam ineens drie rode kruisen tegen, onder het viaduct door, de hele file reed er door, de vogens stond alles uit. Zie regelmatig linker rijbaan afgeruist terwijl dat de rechter had moeten zijn en andersom. Dat zorgt dat de mensen het niet zo nou meer nemen met kruisen.

Tsja Henk, als er ''plots'' een rijksweg vol hangt met rode kruizen heb je ofwel een aantal pijlen gemist of er is sprake van een storing op één portaal. Helaas merken we in de praktijk ook dat mensen het niet begrijpen, voor mij al meer dan eens reden geweest om het rijbewijs in te vorderen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #566 Gepost op: 26 maart 2012, 10:42:58
Henk, ik heb de opmerking al eens vaker gemaakt op dit forum. Het is niet aan de individuele automobilist om te oordelen of een rood kruis boven een rijbaan terecht is of niet.
Het enige wat de automobilist hoeft te doen is handelen naar het wegbeeld. Rood kruis, meestal voorafgegaan door een pijl, betekend, rijstrook vrijmaken !

Soms kan dat dus niet, ik ga niet op een drukke vrijdagmiddag als enige boven op mijn rem staan omdat de hele A10 ineens afgekruist is. Het was in/na een bocht en echt, iedereen reed door en even verderop was er ook niets meer aan de hand, ervoor ook niet, gewoon een storing.

En regels zijn regels? Als je kan moet je voor oranje stoppen. Er is een verkeerslicht dat als je de A27 afkomt richting Almere en de afslag naar Huizen zo snel op oranje springt als je optrekt na groen dat je dus eigenlijk weer zou moeten stoppen.

Je kunt geen brave automobilist kweken met bekeuringen alleen. Je moet zelf ook het fenomeen serieus nemen. Naarmate je dat minder doet als overheid, zal de automobilist volgen.

Nog een voorbeeld: hoe vaak zie je niet dat wegwerkers een loopje nemen met de bebording. Wel 70 km, maar vergeten een einde snelheidsbeperking aan te brengen. blauwe borden met wit en rode pijl verkeerd, hele borden vergeten weg te halen, staan soms dagen nog in de berm.

Ik heb een bloedhekel aan automobilsten die door een rood kruis rijden en nog even iedereen inhalen en pas bij de versperring invoegen. En een nog groter hekel aan mensen die op een afgekruiste rijbaan blijven rijden en de vouwen uit een wegwerker zijn broek rijden. Maar je moet bij zoiets nooit alleen kijken naar de automobilist en als enige oplossing bonnen schrijven, dan denk je te simpel. De oorzaak zou ook gedeeltelijk bij de overheid kunnen liggen: Als een rood kruis alleen dan ingezet zou worden als middel om de veiligheid te waarborgenen niet om een vergissing (A1 naar A10 richting zeeburgertunnel) in het ontwerp goed te maken zou iedereen de kruisen nog serieuzer nemen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #567 Gepost op: 26 maart 2012, 10:43:55
Tsja Henk, als er ''plots'' een rijksweg vol hangt met rode kruizen heb je ofwel een aantal pijlen gemist of er is sprake van een storing op één portaal. Helaas merken we in de praktijk ook dat mensen het niet begrijpen, voor mij al meer dan eens reden geweest om het rijbewijs in te vorderen ....

Al die automobilsten hebben geen pijlen gemist, dus het zou wel een portaalstoring geweest zijn. Je had daar dus stil moeten gaan staan, ineens vol op je rem "want daar staat een rood kruis". Achterkant van je auto in elkaar (iedere ander reed door) nekletsel, autootje open geknipt geen geld voor meteen een nieuwe, bedrijf naar de kloten, nee ik heb denk ik de juiste keuze gemaakt om door te rijden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #568 Gepost op: 26 maart 2012, 10:48:28
Mijn advies bel volgende keer als je vermoed dat er een storing is voor de zekerheid met RWS 0800-8002
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #569 Gepost op: 26 maart 2012, 11:03:37
Mijn advies bel volgende keer als je vermoed dat er een storing is voor de zekerheid met RWS 0800-8002

Goeie tip. Ik belde 112, die antwoordde inderdaad daar niet over te gaan (lekker belangrijk). "Bel maar naar rijkswaterstaat". Ik had het nummer niet dus liet het maar zo. Ik heb het nu in mijn telefoonboek.