Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115210 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #580 Gepost op: 26 maart 2012, 20:21:15
Je zal nooit bekeurd worden voor het rijden door oranje, dit is namelijk geen stop signaal maar een waarschuwingssignaal. Bij een normaal werkend driekleurig verkeerslicht is het oranje licht bedoelt als attendering dat het verkeerslicht op rood gaat en dat je moet stoppen als het kan omdat er andere lichten op groen gaan. Als het 3 kleurig verkeerslicht "uit" staat dan gaat het oranje licht knipperen, dit wil dus zeggen dat je het kruispunt over mag maar wel moet uitkijken omdat er overige weggebruikers aan kunnen komen. Zelf zorg ik altijd dat als ik op zo'n kruispunt kom dat ik de snelheid eruit haal en soms zelfs bijna stop om het kruispunt te overzien. En ik denk dat jij het licht bedoelt op de Graaf Wichman (als ik het fout heb hoor ik het wel) maar daar zie ik aan beide zijden toch genoeg mogelijkheden om even rustig aan de doen, kijken is er overige verkeer en dan kan je door rijden.

correct, die ja. Volgens mij moet je stoppen voor oranje indien mogelijk. Of er voor bekeurd wordt is aan de agent. Maar als het verkeerlicht onaangkondigd van oranje naar rood ipv uit springt is de kans dat je door rood rijdt wel erg groot, je ziet het niet aankomen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #581 Gepost op: 29 maart 2012, 18:55:00
aftellen...  ;D  8)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #582 Gepost op: 29 maart 2012, 18:55:15
Vanavond even opletten BODW begint volgens de TVgids al om 22:15 uur i.p.v. 22:20 uur wat in 1e instantie de begintijd was.
Ook Teletekst 201 geeft aan dat het al om 22:15 uur kan beginnen vanavond.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

C337

• Senior gebruiker
Reactie #583 Gepost op: 29 maart 2012, 20:07:30
Vanavond even opletten BODW begint volgens de TVgids al om 22:15 uur i.p.v. 22:20 uur wat in 1e instantie de begintijd was.
Ook Teletekst 201 geeft aan dat het al om 22:15 uur kan beginnen vanavond.

Sigaretten...check!
Frisdrank...check!
Snacks...check!
BODW...nog even wachten  e050

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #584 Gepost op: 29 maart 2012, 20:56:51
Morgen om 6.30 op HB zijn om eindelijk het uniform te gaan halen in Apeldoorn. Dat wordt op tijd naar bed en morgen terug kijken.  :)& :(

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #585 Gepost op: 29 maart 2012, 23:19:16
Morgen om 6.30 op HB zijn om eindelijk het uniform te gaan halen in Apeldoorn. Dat wordt op tijd naar bed en morgen terug kijken.  :)& :(
Morgen dus even hier klikken  8)

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #586 Gepost op: 5 april 2012, 14:21:01
Vanavond geen Blik op de Weg. De volgende, en tevens laatste uitzending van dit seizoen, zal zijn op donderdag 30 april om 22.20 op Ned1.

Citaat
Deze serie sluiten we traditiegetrouw af met de motoraflevering. Ook deze keer hebben we weer een diversiteit van mooie en interessante fragmenten van de tweewielers. Daarnaast praten we na met een motorrijder waar het tijdens de staandehouding even spannend bleef of hij nou wel of geen EMG zou krijgen. We zochten hem later nog een keer op en praatten nog even na over de staandehouding.

Voor de motorspecial rijden we mee met de politie in de regio Haaglanden. Op zich niets bijzonders in Blik op de Weg, maar dit keer ziet u het werk van de politie op de motor, gezien vanuit het perspectief van de motoragent. U kunt zien hoe de motoragent manoeuvreert door het dagelijks verkeer en reageert op meldingen. Hierdoor zit u als kijker op de eerste rang!

De motoraflevering is te zien op maandag 30 april 2012 om 22:20 uur bij de Avro op Nederland 1.
http://www.blikopdeweg.nl/
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #587 Gepost op: 5 april 2012, 14:29:51
Vanavond geen Blik op de Weg. De volgende, en tevens laatste uitzending van dit seizoen, zal zijn op donderdag 30 april om 22.20 op Ned1.
http://www.blikopdeweg.nl/
Hmmm gaan we de Youtube filmpjes zien van 1 van onze forumgenoten? ;)

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #588 Gepost op: 5 april 2012, 14:50:10

correct, die ja. Volgens mij moet je stoppen voor oranje indien mogelijk. Of er voor bekeurd wordt is aan de agent. Maar als het verkeerlicht onaangkondigd van oranje naar rood ipv uit springt is de kans dat je door rood rijdt wel erg groot, je ziet het niet aankomen.

Ik kan hier kort en krachtig in zijn. Het niet stoppen voor het oranje licht is niet strafbaar. Er is dan ook geen boete aan verbonden. Het negeren van het rode verkeerslicht is wel strafbaar en daar staat een boete bedrag op van € 220,-. Voor een ieder nog een leuke wetenswaardigheidje. Het niet doorgaan bij groen is ook strafbaar. Hier staat een boetbedrag op van € 120,-.

Voor wat betreft dat het verkeerslicht van oranje knipperend naar rood gaat. Dat gebeurd bij ieder verkeerslicht wat uitstaat en vervolgens in werking treedt. Nu ben jij dusdanig bekend met de situatie, dat je je rijgedrag hierop zult moeten aanpassen. Ik ken de situatie niet, dus ik laat in het midden of het een aparte situatie is of niet.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #589 Gepost op: 5 april 2012, 21:04:45
Ik kan hier kort en krachtig in zijn. Het niet stoppen voor het oranje licht is niet strafbaar. Er is dan ook geen boete aan verbonden. Het negeren van het rode verkeerslicht is wel strafbaar en daar staat een boete bedrag op van € 220,-. Voor een ieder nog een leuke wetenswaardigheidje. Het niet doorgaan bij groen is ook strafbaar. Hier staat een boetbedrag op van € 120,-.

Voor wat betreft dat het verkeerslicht van oranje knipperend naar rood gaat. Dat gebeurd bij ieder verkeerslicht wat uitstaat en vervolgens in werking treedt. Nu ben jij dusdanig bekend met de situatie, dat je je rijgedrag hierop zult moeten aanpassen. Ik ken de situatie niet, dus ik laat in het midden of het een aparte situatie is of niet.

Nee hoor, op de gemeenlandslaan hier gaat ie wel eerst naar groen vanaf oranje knipperend. dan naar constant oranje dan naar rood. Aansluitend naar groen en van daaruit weer knipperend oranje. Er is daar in de raad nog over vergaderd.

Als je zegt je moet gewoon opletten en voorzichtig zijn is dat terecht. Altijd! Een stoplicht bij een oversteekplaats is aan mij niet besteed, ik stop voor overstekende voetgangers. De oversteeklichten moeten de  overstekende mensen beschermen tegen die mensen welke nou juist niet voorzichtig en oplettend zijn. Bij een verkeerslicht er vanuitgaan dat de mensen voorzichtig zijn en goed uitkijken heeft al wat dodelijke slachtoffers geeist. Zoals Benjamin Dorst die onder een vuilniswagen kwam...